{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Dmitrij M
Dmitrij M
Tilmeldt:
6. feb 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp med en slutseddel {{forumTopicSubject}}

Jeg skulle købe en bil i dag fra en forhandler i dag. Vi udfyldte en slutseddel i går (som jeg skrev ikke under endnu) hvor der er både pris på en ny bil- og på min nuværende bil, som forhandleren køber af mig.

Min problem er at min bilspris står under en rubrik "byttebil". Der er ikke skrevet at forhandleren køber min bil for et bestemt beløb og overfører penge til min konto, men i stedet er der skrevet at det er en byttebil.

Kan det være at forhandleren få min bil i bytte som den første del at betalingen mens jeg betaler ny bils pris oveni?

Jeg kender ikke så meget til slutsedler og har aldrig prøvet en byttehandel i forvejen. Jeg er lidt mistænksom fordi forhandleren er meget interesseret i at købe min bil, mere end I er interesseret i hans.

Et billede nedeunder viser en del af slutsedlen med de linier som jeg er tvivl om. Ser det rigtig ud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp med en slutseddel
  • #1   20. nov 2018 Har du spurgt forhandleren?
    Ofte nemmest at få en forklaring fra ham der har lavet kontrakten .


  • #2   20. nov 2018 Som jeg lige læser det,
    Så køber han din bil for 135000, men da der er restgæld i bilen for samme beløb, så går det i nul, når han indfrier gælden.
    Dvs. Intet udbetalt til dig.
    Og du betaler fuld pris for den nye bil..

    Men spørg forhandleren, så er du sikker..


  • Dmitrij M
    Dmitrij M Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   20. nov 2018 @casper n, tak for forklaring. Jeg håber det er lige som du siger. Jeg skal nok spørge forhandleren også, men jeg ville gerne høre fra folk, der er uinteresseret i handlen.

  • #4   20. nov 2018 Den slutseddel er ikke lovlig da den IKKE overholder "lov om afbetalings salg" nemlig minimum 20 % af samlet købssum incl. renter i udbetaling eller også prøver forhandleren at omgå loven med det trik om restgælden i din byttebil !
    polobjørn


  • #5   20. nov 2018 Det ser helt rigtigt ud - Præcis som Casper N skriver
    Måske kan man argumentere for at der mangler et minustegn foran restgælden sådan rent regneteknisk...


  • #6   20. nov 2018 #4 Det passer jo ikke, denne rubrik er kun en opsummering og udbetalingen gælder jo kun ved finansering, hvilket ikke fremgår af denne rubrik men det næste hvis du ser på billedet...
    Dmitrij kan jo vælge at købe den kontant også smiley


Kommentér på:
Hjælp med en slutseddel

Annonce