{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

reklamations retten (sliddele) {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg købte en Suzuki her i juli 2018, kørt 116,000 km, passet med service hos Tecnicar, som også solgte mig bilen, nu viser det sig at bremseskiver er under mål, fandt jeg ud af i forb. med værksteds besøg, bilen har kørt 4000 km mere siden den blev købt, jeg reklamerede inden de 6 mdr, hvor formodnings retten gælder, men forhandler afviser, tænker bremser under mål, de skulle vel kunne holde til næste service, eller blive dækket af reklamations retten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  reklamations retten (sliddele)
  • #1   27. dec 2018 Du skal ikke regne med at de dækker sliddele.

• #2   27. dec 2018 Ejjjjj

Hvad bliver det næste dog at værksteder svindler med..

Det er jo grotesk.

• #3   27. dec 2018 Levetiden på bremser afhænger ikke nødvendigvis kun af antal KM, men af antal opbremsninger, om der hviles på bremsen etc.

Jeg har aldrig hørt at bremseskiver og klodser er omfattet af reklamationsretten, andet de selvfølgelig knækker eller et eller andet skørt smiley

• #4   27. dec 2018 Tag dig sammen og køb et sæt skiver og klodser.

• #5   27. dec 2018 Min bil blev leveret fra forhandler hvor benzinindikatoren var i top, men den står der ikke mere. Bilen vil heller ikke starte og jeg tænker det er fordi den ikke er i top mere. Kan jeg forvente at forhandleren fixer problemet med at den har brugt benzinen?

• #6   27. dec 2018 Man kan jo sagtens slide et sæt skiver/klodser ned på 4000 km hvis man vil (er idiot), siger ikke at du eller nogle andre har gjort det, men derfor bliver det sku nok svært at få forhandleren til at dække

Nu kender jeg ikke reservedelspriserne men hvis du kommer med en god tone kan det være i kan indgå et forlig og han betaler timelønnen og du betaler delene eksempelvis smiley Et sæt skiver hvis det er alm skiver koster jo ikke mere end et par hundrede kr og det samme gør klodserne smiley

• #8   28. dec 2018 Jeg har nu mødt flere skiver som er eksempelvis 24 mm fra ny af og mindstemål er 22 mm
    Det er jo 1 mm på hver side af en skive der kan slides ned.
    Og ingen ved hvor mange km skiverne har kørt nu.
    Dårlig vedligeholdte bremser er jo der de fleste glemmer at servicere.

Men som jeg mange gange har skrevet herinde, så kan folk jo betale for en test foreksempel ved FDM inden køb af en bil, når de gerne vil gå med livrem og seler på samme tid. ??

• #9   28. dec 2018 Kommer godt nok meget an på hvordan bilen bliver kørt... Vores Avensis har kørt 189.000 på de originale forskiver/klodser og bagskiver/klodser blev skiftet ved 178.000

Jeg har lige måtte skifte klodser på min 208 ved 104.000 (burde sikkert have skiftet skiver også men de så fine ud uden kanter) og de kører begge lange motorvejs ture uden ret mange opbremsninger...

Vores Honda skal have nye skiver/klodser ved næste service (45.000) og den har stort set kun bykørsel + er aut gear som også slider mere smiley

• #12   28. dec 2018 Prøv at ignorer ham. ??

• #14   28. dec 2018 Bloker ham hvis det går dig på?

• #16   28. dec 2018 "Bremser skulle nemt holde til de første 50000km - at de
    så står af efter 4000km efter købet lugter af Cool Business -
    Ganske enkel - så er den ikke længere "

Så få hovedet ud af din røv og indse at bilen har kørt 116000 KM ved køb.

Du har aldrig en fis at byde ind med der kan bruges konstruktivt, du snakker hvid støj og er her blot for at være her.

• #18   28. dec 2018 Var det sket hos os -så var der kommet nyt på u/b for kunden. Vi afleverer ikke en bil med så lidt bremser på. Tror ikke der er nogen regler for det, men det er en selvfølge. Hvis du nu havde kørt 15-20.000 km så var det en anden sag....

• #20   28. dec 2018 Det koster nok under 1000. Giv de 1000 kr og tænk på at det kan rede din røv i en bremse situation.

• #22   28. dec 2018 Det er fint at skrive at de koster kr.1000,- men hvis han ikke selv kan skifte dem koster det nemt kr.5000,- for at få et værksted til at skifte dem. Hør dog hvor du har købt bilen hvordan de stiller sig til dette, og hvis de ikke vil dække det, så forsøg evt med at forslå halv skade, så får du da dækket 50% hvis det lykkes.

• #23   28. dec 2018 Har mødt mange der hænger på bremsen nå de skal stoppe for lyskryds eller rundkørsel. Der bremses let over 2-300meter eller mere og det slider meget på bremserne. Så har man den køre stil så holder skiver og klodser ikke længe og der jo intet galt i at bremser der er lovlige ved salg ikke bliver skiftet. Det er en vedligeholdelses del så skift skiver og klodser, og kør vidre.

• #24   28. dec 2018 Snoopy#
    Det har helt og holdent været din egen skyld hver eneste gang dine efterhånden mange profiler er blevet slettet, hvis du har et problem med en bruger så anmeld ham, eller ignorer ham.

Og til tråd starter.
    Det er nok rigtig svært at få forhandleren til at betale for nye bremser, det er fint nok at den har kørt 116000 men det er en alm sliddel og det kan ikke forventes at kunne holde evigt. Når det er sagt så havde en forhandler med respekt for sig selv sørget for at bremserne var nogenlunde ok.

Kommentér på:
reklamations retten (sliddele)

Annonce