{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.831 visninger | Oprettet:

Emil S
Emil S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er Europark underlagt færdselslovens § 121, stk. 3? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Står og har fået en p-bøde... hvilket jeg blev meget overrasket over..

Jeg holder uden p-tilladelse i 10 minutter. Da jeg vender tilbage til min bil ser jeg en europark p-kontrollør stå ved min bil. Da jeg går mod min bil spørger han: "Er i på vej?" (som i på vej videre..), hvilket jeg svarer ja til og smiler. Jeg fortsætter derefter i rolige bevægelser ind i min bil og bakker ud af båsen og kører langsomt væk. Jeg kører væk med tanken om at jeg havde været mega heldig, da han ikke havde nået af udfærdige bøden.

Han overdragede hverken en fysisk bøde eller mundtlig tilkendegav, at jeg havde fået en bøde.

Derfor er mit spørgsmål: Er Europark underlagt færdselslovens § 121, stk. 3, som lyder på at "Afgiften pålægges ved en skriftlig meddelelse, der anbringes på køretøjet eller overgives til føreren."

Den betyder altså at: bøden skal være færdigudskrevet og afleveret i forruden, før bordet fanger. Er P-vagten stadigvæk i gang med at noterer, når du gør opmærksom på, at du vil flytte din bil, så er afgiften ikke officielt færdigudskrevet, og du slipper med en advarsel og eventuelt et lille parkeringsopdragende foredrag

Jeg ved der er forskel på offentlig/privat parkeringskontrol. BT skriver at denne paragraf gælder både privat og offentlig..

Nogle erfaringer med dette?

Med venlig hilsen
Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Europark underlagt færdselslovens § 121, stk. 3?
  • #2   3. jan 2019 så længe han ikke har lagt bøden i ruden eller givet den til dig, Ja så gælder den ikke færdig slut

• #3   3. jan 2019 Derfor jeg altid kører uden forrude og viskere smiley

• Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    jan 2019

#4   3. jan 2019 Tak for hjælpen! Mon der er noget at gøre... tænker bare det bliver påstand mod påstand frem og tilbage..

• #5   3. jan 2019 Jeg ville bare æde den og så er det ude af verden

• #6   3. jan 2019 Hvis sedlen med p-aften ikke er lagt i forruden, så er den ikke gyldig. Bare sig du tager den til FDM, hvis du skulle få den, men jeg tvivler.

• #7   4. jan 2019 Hvorfor spurgte du dog ikke p vagten...
    De taler sikkert dansk, og de plejer at være ret så flinke.
    Du kunne også have valgt at holde et andet sted.

Men du vælger at være fjende med en p vagt, selv om de ikke må give dig en bøde når du kommer mens han er ved at notere dig, og du ved jo åbenbart godt at du har gjort noget forkert.

Nej du vælger istedet at gå hjem og Google og spørge her på bg, så hvad kalder man så sådan en person. ??

• #8   4. jan 2019 Parkering vagten kan sende den pålagte parkeringsafgift til ejeren af køretøjet pr. brev. En sådan parkeringsafgift vil tillige være fuldt ud lovligt pålagt.

Vedkommende bør dog forsøge at giver den til bilisten først, men det betyder ikke at parkeringsafgift ikke er gyldig hvis det ikke er sket. Den behøver heller ikke være udskrevet for at være gællende, det er tilstrækkeligt at der er påbegyndt registrering og skal til at udskrives.

De enkelte parkeringsvagt firmaer og kommuner kan have forskellige vejledninger og regler til deres medarbejder, men juridisk er det nok at skrivelsen er påbegyndt.

Hvad europark specifik har af regler og vejledninger ved jeg ikke, men det kan du høre dem om.

• #9   4. jan 2019 #8
    Hvor har du fundet det.?

Kender en p vagt der siger at når man kommer mens de er ved at skrive p afgiften, så skal de annulere den.
    Det var fremme for et par år siden.
    Min egen kone har som i sidste uge fået beskeden da hun kom hen til sin bil af en p vagt, som sagde til hende at der var hun nok heldig.
    Mens hun stod og snakkede med p vagten kom der en anden der holdt lige foran min kone, og denne person startede med at råbe og skrige af p vagten, fordi der var lagt en afgift i forruden.

Men faktum er jo at ingen af de to har fattet parkerings reglerne endnu, og tit er det p vagten der er banditten.

• #10   4. jan 2019 #9
    Jeg oplyser bare, at det nok ikke er et lovkrav at de skal have færdiggjort afgiften, det er nok mere politisk bestemt, med minder der er andre regler for afgifter end bøder.

Jeg kan i hver fald sige med 100% sikkerhed, at en bøde bliver givet uanset som du køre væk eller ej og det holder i retten.

• #11   4. jan 2019 Jamen så plejer det vel at være politiet der deler bøder ud.

• #12   4. jan 2019 Det er også kun politiet som kan udskrive bøder, og når vi gør det så kan man ikke slippe fordi man ikke modtager en kvittering. Så med minder det er særlig lovgivning angående parkeringsafgifter, så kan man heller ikke slippe for dem blot fordi man køre sin vej.

Hvis der er sådan, så vil jeg da gerne vide i lovhjemmelen man finder det?

PS: Vi får snar en ny bødeapp hos politiet og den sender kvittering direkte til e-boks så borgen ikke længere får en stykke papir.
    Det er ingen måde hvorpå man kan undslippe en bøde, ved at køre væk eller ikke modtage en kvittering på stedet.

• #13   4. jan 2019 Bøder er da kommet i eboks længe nu.
    Men nu var det vist også en p vagt der blev spurgt til. ??

• #14   4. jan 2019 #13
    Jeg taler om kvitteringen, bøde kommer også fortsat i e-boks. Men i dag modtager du en kvittering fra betjenten på stedet, det bortfalder ved brug af bødeappen som forventes her i foråret.

• Emil S
    Emil S Tilmeldt:
    jan 2019

#15   4. jan 2019 Rettelse... har modtaget en rykker og ikke selve bøden, som jeg aldrig har fået overdraget da jeg nåede tilbage til bilen i "tide". Jeg var bare overbevist om at bøden skulle udfærdiges inden den var gyldig.

Helt reelt, så har jeg aldrig modtaget en bøde, hverken fysisk, mundtlig eller pr. brev. Blot en rykker. Jeg stod ved bilen og kan 100% stå inde for , at der ikke er blevet lagt noget i forruden, som angiveligt kunne have være fløjet væk.. Der blev aldrig printet en bøde.

• #17   4. jan 2019 #15
    Politiet = bøde
    Kommunal parkingsvagt = parkingsafgift
    Europark og andre private = kontrolgebyret

Når det er sagt så er det Europark som laver reglerne for hvornår kontrolgebyret er gællende hos dem og derfor er det også dem som afgøre om du er kørt i "tide".

Så ring til dem eller se på deres hjemmeside om du kan finde noget.

PS: En seddel i forruden kan også forsvinde, men det betyder ikke at regningen gør.

• #19   4. jan 2019 De er et privat firma som kun operer for private, så nej.

Kommentér på:
Er Europark underlagt færdselslovens § 121, stk. 3?

Annonce