4.116 visninger
|
Oprettet:
Krav på låbebil? modpartens skyld. {{forumTopicSubject}}
Jeg er i dag blevet påkørt og har anmeldt skaden osv.
Har dashcam optagelse osv.
Har fået ødelagt min forkofanger, men bilen kan sagtens køre.
Kan jeg kræve at den bliver lavet på et autoriseret værksted og har jeg krav på en lånebil indtil et af de autoriserede værksteder får tid til at lave den? Jeg er ofte på kundebesøg og jeg gider ikke dukke op i en smadret bil..
okt 2009
Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
apr 2007
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 58
feb 2019
Følgere: 6 Svar: 9
Det kan variere om du får lov til at få en lånebil afhængigt af hvor du får den lavet. Nogle værksteder beder dig bare køre rundt i din egen bil, hvis den sikker nok til det, indtil de har tid til at få den lavet.
apr 2007
Jeg mener lejebil som værkstedet har.
Har jeg krav på at få den lavet på et autoriseret værksted og så selvfølgelig vælge dem som har først tid.
Og indtil jeg får min egen bil lavet, få dækket udgifter til en lejebil af samme størrelse/klasse som min egen?
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Så det afhænger, som andre skriver, af hvad der står i din police for din kaskoforsikring.
feb 2019
I forhold til lejebil har du ikke krav på en lejebil, medmindre du har en særlig aftale med et værksted om dette. Lejebiler er typisk noget man selv betaler for. Hvis du har et abonnement hos Falck kan du få en lejebil til cirka 150kr om dagen, ellers er prisen lidt højere hos de enkelte værksteder. Udgifterne dækkes som udgangspunkt af dig selv, men det kan være at du har en aftale med omkring dette i din kaskoforsikring.
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 70
Spørg evt. Din forsikring hvilke værksteder de samarbejder med.
apr 2007
feb 2019
Så skal du tjekke om du har lejebil med i din forsikring, og om de dækker udgifterne hvis du bruger Audi.
Som #8 siger kan det være at de dækker udgifterne, men kun hvis du bruger ét af deres fordelsværksteder.
Det kan også være at du ikke har udgifter til lejebil med i din kaskoforsikring, også bliver du selvfølgelig selv nødt til at betale udgifterne
apr 2007
Modparten har 100% skyld og det er dens ansvarsforsikring der skal dække.
Min egen kaskoforsikring er til at dække mine selvforskyldte skader og skal på ingen måde belastes i denne situation.
jul 2005
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 887
Hvis du skal dækkes yderligere skal skal det være din egen kasko.
Men ring da i stedet til din forsikring og hør dem ad.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.568
Sidste gang jeg blev påkørt, kunne jeg kun vælge imellem 3 forskellige værksteder i mit område, tilgengæld fik jeg gratis lånebil på deres regning.
jul 2011
Følger: 141 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 14
Hvor i mod hvis du vælger et af forsikrings samarbejdes panterene , altså et fordeles værksted ( så er det en låne bil ) den skal du ikke betale for .
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Lånebil fremgår af din forsikringspolice, hvis du har tilvalgt det.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Så har du desværre ikke forstået hvordan forsikringer på biler hænger sammen. At dit forsikringsselskab så kan gå efter pengene til dækning af udgifter til lånebil er op til din aftalt med dem.
Jeg forstår din logik: "Det er ikke min skyld at jeg skal undvære min bil, derfor skal den anden betale for at jeg kan blive kørende dagen efter igen". Og det er også i sig selv logik for mig, men ikke i den virkelige verden.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
Du mærker altså ingen forskel om det er modpart eller dig der er skyld i skaden.... Hvorvidt gratis lånebil kun er tilknyttet deres fordelsværksteder, eller du kan benytte et andet, det ved din police. Det jeg oplever oftest er at du som kunde har frit værkstedsvalg, men de anbefaler deres eget fordelsværksted hvor de garanterer en gratis lånebil.... Jeg tror ikke du nødvendigvis har krav på en lånebil i tilsvarende størrelse, det har jeg endnu ikke hørt om, men om det findes ved jeg ikke...
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
feb 2009
Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
Kaskoforsikringen dækker den faktiske skade på din bil. Dit afsavnskrav er ikke dækket af kaskoforsikringen (medmindre du direkte har tegnet sådan en tillægsforsikring). Derfor bliver dit afsavnskrav noget du selv skal rette mod skadevolderens ansvarsforsikring. Hvorvidt du får kravet dækket afhænger af om du kan bevise erstatningsbetingelserne er opfyldt.
Den omstændighed at nogen værksteder stiller en gratis lånebil til rådighed har intet med ovennævnte at gøre. Det er bare en fin service, der gør du undgår at skulle rette et personligt krav.
jan 2022
Følgere: 184 Emner: 5 Svar: 53
Du er velkommen til at køre bilen lige hvor du ønsker at få den lavet.
Værkstedet kontakter dit forsikringsselskab som så takstere bilen og skaderne op.
De sender en opkrævning til modpartens forsikringsselskab.
Nogen værksteder har samarbejde med forsikringsselskaber at de skal stille en låne bil gratis til rådighed.
Kan godt være Audi har ikke gratis lånebiler, men så lejer du en bil hos Audi og betaler for den lånebil og sender regningen til modpartens forskringselskab som så refundere dig for tabet til lånebilen. Minus 1 krone pr kørte km.
Så du kan få lejebilen betalt, men kun under reparations tiden.
Så hvis værkstedet siger du skal komme med bilen 01. maj så det fra den dag du får betalt lejebil samt til den dag de kontakter dig og siger din bil er færdig.
Alt før og efter de dage er på egen regning.
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
Du er klar over at du har svaret på et 4år gammelt spørgsmål, ik?
jan 2022
Følgere: 184 Emner: 5 Svar: 53
Jeg har haft min Audi på værksted flere gange og hver gang har jeg fået en lejebil og fået den betalt igennem modpartens forsikrings selskab da det er sådan det ifølge forsikringsloven.
Krav på låbebil? modpartens skyld.