{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Selvbygget US replica - godkendelse og indreg. {{forumTopicSubject}}

(jeg er ny her så beklager hvis det er forkert forum)

Jeg har tænkt på at købe en fiberglas baseret replica af en Porsche 356 Speedster med EL motor som kit fra en producent og seller i San Diego og så køre den som sommerbil istf. min gamle veteran.

Er der nogen erfaring blandt jer mere garvede medlemmer omkring det juridiske i det? Her tænker jeg særlig på hvordan synshallen ser på sådan en og på pris for danske plader.

Bemærk: EL-drift !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvbygget US replica - godkendelse og indreg.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   7. mar 2019 Uden en EU typegodkendelse, så kommer den vist aldrig nogensinde på danske plader. Kit cars er lidt no go i danmark. Selv en beach buggy på en boble bund, kommer der ikke flere af, da de ikke godkender flere.

• #2   7. mar 2019 Har en ven som lavede en 356 for en del år siden. Dengang var det vigtigt at der ikke stod replica, men kit car på reg. Papirerne, grundet afgiften. Mht til el motor så har jeg ingen ide. Sund fornuft siger mig at man ikke bare kan proppe en elmotor i en bil og så regne med at få det godkendt.

• #3   7. mar 2019 Du skal nok spørge i diverse US biler facebook grupper. Jeg ved at der er nogen der får lavet replica biler og godkendt dem smiley

• #4   7. mar 2019 Alene prisen for at få godkendt en EL motor ligger på omkring 100.000,- (give or take)... Man har de seneste år åbnet lidt op for godkendelse af biler der ombygges til el, men kræver meget papir og dokumentationsarbejde

Dertil kommer at du samtidigt vil lave en replica som kit car hvilket efter de seneste reglerændringer ikke er blevet nemmere.
    Jeg vil anse det som muligt, men urealistisk at gøre begge ting på en gang - dels grundet behov for test/dokumentation og dels fordi det bliver dyrt.... men måske du har nok penge for så kan alt lade sig gøre

Under alle omstændigheder skal du sætte dig ind i reglerne for ombygning til el-drift hos fstyr - https://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Energi-og-miljoegenskaber/Konvertering-til-elbil.aspx

• #5   8. mar 2019 Skriv til Preben egelund autoconsult. Han laver dataerklæring og køretest på ombygget biler. Men tager også prisen for det. Men er nok den eneste der kan hjælpe i dk.

Kommentér på:
Selvbygget US replica - godkendelse og indreg.

Annonce