{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

bevist snydt af billeverandør {{forumTopicSubject}}

Hej

Kort fortalt, så har jeg for snart to år siden fået leveret en bil af et firma i København. Og da jeg så henter bilen er der først og fremmeste masser af fejl der ikke var beskrevet og for det ikke skal være løgn går den i stykker på vej hjem fra København af. Jeg kontakter så firmaet med det samme og forklare at bilen er gået i stykker. Den går simpelthen ud ved lave omdrejninger. Han forklare så at det er en knastakselføler jeg skal skifte. Jeg fik en’ med af forhandleren da jeg hentet den. Jeg skifter den men den går stadig ud. Det viser sig så ved et besøg ved en mekaniker at det er remstrammerne der er i stykker, det er ihvertfald det jeg får at vide. Det skal siges inden jeg hentet bilen fik jeg et underskrevet dokument af firmaet om at bilen var fejlfri og nyserviceret, på nær tre små buler. Det var bilen så langt fra.
Jeg har så siden dengang kæmpet frem og tilbage med firmaet om at få dem til at enten betale for at lave fejlen, tage den tilbage eller sælge den.
Bilen er leveret af et firma, men leaset igennem et andet firma.
Jeg betaler forsat på en stilstandskontrakt fra leasing firmaet. Dvs bilen står blot uden plader og er en udgift uden at fungere.

Har i nogle erfaringer med dette, evt en advokat eller rådgiver?
Jeg har prøvet FDM men de afviser pga den er leaset.

Jeg har (haft) en sag kørendene imod det firma der leveret bilen. Men dommeren dømte ikke til min fordel.

Der er os sket en masse andre ting i sagen og har taget firmaet i at lyve på skrift op til flere gange. Har Alt på skrift.

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bevist snydt af billeverandør
  • #1   8. mar 2019 Hvis du allerede har tabt sagen én gang, er det så ikke dumt at forsøge igen?

• #3   8. mar 2019 Hvad hedder firmaet? smiley

• #4   8. mar 2019 Nu skriver du at du har haft en sag kørende! Hvordan det er det hos byretten eller hvor henne?

• #6   9. mar 2019 #5
    Først og fremmest, hvor får du alt det med, at det er et CVR-køb fra? Eller en "en gros" handel, som du også siger, det er? Jeg synes ikke, jeg kan finde noget om det.

I øvrigt, så HVIS det er en sådan handel, så er Købeloven altså ikke sat ud af spil. Det er kun forbrugerkøbsparagrafferne, der ikke længere er gældende. Og det betyder samtidigt ikke, at man må svindle og bedrage alt det, man vil. Man kan jo ikke give en bekræftelse på, at den er fejlfri, og samtidigt ikke stå ved det. Det gælder, uanset om det er forbrugerkøb eller handel til CVR-nummer.

Når det så er sagt, så lyder det til, at der mangler oplysninger. For hvis man har tabt en sag, så forholder sagen sig umiddelbart ikke helt, som den er beskrevet her uden yderligere.

• #7   9. mar 2019 #2
    Dit indlæg giver ikke meget mening.

• #9   9. mar 2019 Tror måske Allan mener at du skal læse dine indlæg inden du trykker send smiley

• #10   9. mar 2019 At der ikke rigtigt er hoved eller hale i dit indlæg.
    Du er måske ordblind eller lignende, i så fald beklager jeg.

• #11   9. mar 2019 Jeg bliver træt i hovedet af sådanne indlæg, for skal de læses flere gange for at give mening, de er spild af tid.
    Så ja, stop bilen, sluk motoren, skriv dit indlæg, læs det igennem, tryk SEND.

• #13   9. mar 2019 "ovæfladisk har ikke sættet nogle prikker "

Det blev lidt bedre denne gang, du er alligevel ikke helt sprog-spasser:)
    Jeg er jo ikke den eneste som ikke forstår hvad du skriver, andre gider bare ikke kommentere det, og det er jo lidt synd, for så får de ikke noget ud af dit indlæg, hvilket de jo gerne skulle, for ellers var der jo ingen grund til at lave indlægget overhovedet, vel:-)

Hav en rigtig god lørdag

• #14   9. mar 2019 Ingen forstår hvad du skriver, er du ordblind er det fair nok og jeg undskylder ellers er det sjusk.....

• #15   9. mar 2019 En skide remstrammer til nogle få tusinde kroner? Du har så i 2 år kæmpet frem og tilbage med "firmaet" om at få dem til at betale for at lave en fukin remstrammer?? Alt er på skrift, hvor de bevidst snyder dig? Med hvad?? En remstrammer? Du taber sagen i retten... What?!

Kommentér på:
bevist snydt af billeverandør

Annonce