{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
373 visninger | Oprettet:

Indregistreringsafgift på gammelt militærkøretøj {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg står i den situation at jeg står og er ved at købe en brugt varevogn til køre rundt i Europa et par måneder i. Jeg har lige nu øje på en brugt militærvarevogn, men den er stadig på militærplader og jeg er i tvivl om hvad afgifterne for at kunne få den registreret til at kunne bruge den til dette formål. Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentarer på:  Indregistreringsafgift på gammelt militærkøretøj
  • #1   24. mar Du tænker ikke det var relevant at skrive hvilket køretøj der er tale om?
    Du får et afslag på 5% i reg afgift pga. "Skiftende brugere".
    Derudover er der ikke nogen forskelle i hvor køretøjet stammer fra.

• #2   24. mar Det er en gammel VW transporter fra 2000

• #3   24. mar Så kan du gå ind på Skats hjemmeside, og se tidligere vurderinger, eller selv få lavet en vurdering.

Den eneste forskel i forhold til alm. køretøjer, er at du får 5% i afslag.
    Det gør ingen forskel hvor henne du vil køre i den...

Siden du siger den er til salg med plader på, så må du have set billederne på Forsvarets auktion, vær opmærksom på at du skal være moms registreret for at handle der, at der kommer moms oven i prisen, og at der er en grund til at køretøjet er kommet på auktion, det er som udgangspunkt fordi Forsvaret har vurderet at det ikke kan betale sig at reparere det.
    Du får i øvrigt ikke pladerne med når du køber køretøjet.

• #4   25. mar Min tommelfinger regel er cirka 1.5 gang det du skal give for bilen, koster den i afgift. Så længe der ikke er tale om special biler, klassikere og den slags så plejer det at passe meget godt.

Kommentér på:
Indregistreringsafgift på gammelt militærkøretøj