{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruge bilens nummerplade på cykelholder
  • Jørn W
    Jørn W Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Svar: 3
    #1   2. apr 2019 Nej!

• #2   2. apr 2019 Jeg har svært ved at se det rationelle i, at det skulle være ulovligt. Har du mulighed for at begrunde dit svar?

• #3   2. apr 2019 Det havde jeg gjort hvis det var mig. Det bedre den hænger så den kan ses frem for den er gemt bag stativet.

• #4   2. apr 2019 Hej
    Tag en kopi og hæng på
    Mvh kp

• #5   2. apr 2019 Bare tag den forreste plade, det opdager de aldrig

• #6   2. apr 2019 Ja, altså jeg tænker også det er bedre end ingenting. Jeg vil helst undgå en bøde, men jeg skal bruge cykelholderen i weekenden, og nummerpladen ser ikke ud til at være produceret endnu.

• #7   2. apr 2019 Tænker det gir det samme og lave en kopi som og tage den bagerste der alligevel blir gemt bagved stativet. Bar tag den plade og sætte på

• #8   2. apr 2019 Der er da intet i vejen for at gøre det, rent lovmæssigt...?

Reglerne siger at nummerpladen skal være synlig og skruet fast, og være oplyst så den kan læses i mørke.

Om den sidder på cykelholderen eller bilen, kan jeg ikke se forskellen på. Det er jo kun en service at man kan købe den 3. nummerplade - ikke et lovkrav, og så er den rød/hvid så man ikke kan misbruge den.

• #9   2. apr 2019 Har du ikke bevis på du har bestilt ekstra nr. plade?
    så skal Hr. betjent være meget krakilsk, hvis han giver dig problemer tænker jeg..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #10   2. apr 2019 Kopi er værre end at "mangle" den, eller bruge den org plade..
    Jeg tror heller ikke at du ville få en bøde, det er muligt at de vil stoppe, for at se hvorfor der sidder en alm plade, men hvis du medbringer din bestilling på 3. plade, så kan du jo bare forklare at du gjorde dit bedste

• #11   2. apr 2019 Du må ikke flytte din originale nummerplade ud på cykelholderen. Det er kun lovligt på en taxa f.eks hvor der er et fast stativ monteret på bilen til cykler som er det yderste punkt..
    print en kvittering på du har bestilt en nummerplade, men er betjenten træls vil du stadigvæk kunne få en bøde, som så er mindre ind hvis du monterer din original nummerplade der ude

• #12   2. apr 2019 Jeg tager chancen og monterer den bagerste plade på cykelholderen. Hvis jeg bliver stoppet, må jeg prøve at tale min sag og fremvise kvittering for bestilling af den 3. nummerplade

• #13   2. apr 2019 Din bagerste plade skal være monteret så langt ude som muligt så den sidder synligt ved kørsel. Og er det på dit cykelstativ, ja så er det der den skal monteres.
    Den 3. nummerplade er for at gøre livet nemmere ved udstyr som skal kunne frakobles bilen midlertidig f.eks. cykelstativ eller bagageboks.

Man ser også ofte busser med en ekstra fast bagageboks bagerst hvor den almindelige nummerplade er monteret på.

At lave en kopi og smække på er dokumentfalskneri hvilket man ikke må....

• #15   2. apr 2019 Bekendtgørelse om registrering af køretøjer
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=205538#id868e778c-6304-4e5c-922e-cab0cc332e7b

Antal nummerplader
    § 69.
    Stk. 4. Hvis den bagerste nummerplade er helt eller delvist dækket af gods eller lignende, skal køretøjet føre en ekstra nummerplade.

Montering af nummerplade
    § 70.
    Stk. 3. Nummerplader skal være solidt monteret køretøjet

Så nummerpladen skal være monteret på bilen, ikke på godset.

• #16   3. apr 2019 Cykelholderen er monteret på bilen med værktøj og kan ikke afmonteres uden værktøj. Det vil være nemmere at flå nummerpladen af bilen end at løbe med cykelholderen.

• #17   3. apr 2019 Den cykelholder på billedet bliver ikke en del af bilen selv om den skal monteres med værktøj.

• #18   3. apr 2019 Du har sikkert ret i juridisk forstand. Men jeg tænker, at jeg skal møde en meget emsig politibetjent, hvis jeg skal få en bøde for det.

• #19   3. apr 2019 Nu synes jeg ikke at jeg kan tillade mig at opfordre nogen til at bryde loven smiley
    Så jeg vil nøjes med at fortælle hvad reglerne er.

• #20   3. apr 2019 #19 det skal du ikke være bange for. Her på BG gælder færdselsloven ikke smiley
    Se bare på alle de chippede og tunede biler og hvad folk ellers pimper deres biler med

• #22   3. apr 2019 jeg har flere gange set at folk med cykelholder bagppå har lavet et papskilt med regnr og monteret på cykelholderen, det ville nok være min løsning , den er ikke lovlig, men mon ikke det går når du kan bevise at der er bestilt ny nr plade

• #23   3. apr 2019 Et stykke pap gør absolut ingen forskel. Andet end at se dumt ud...

• #24   3. apr 2019 Pap eller papir m.v. er ikke legalt. Man må ikke selv begynde at fremstille nummerplader. Det kan vist blive bekosteligt i sidste ende, hvis man bliver dømt for dokumentfalsk eller hvad de juridisk kalder det.

• #25   3. apr 2019 det der med at havde bestilt den plade tror jeg sgu de er fløjtende ligeglade med.. man kunne jo bare havde bestilt i god tid eller lade værd med at køre før den kom.. man kører da heller ikke til syn og viser kvittering på at man har bestilt ny forlygte ...

• #26   3. apr 2019 Nej men nu kan vi ikke være lige så kloge og forudseene som dig dalsgaard

• #27   3. apr 2019 stefan, det har da absolut intet med at være kloge og forudseende, det er hvad jeg ville mene at de ville kunne argumenteret med.. Jeg selv personligt ville da også komme ud i samme situationer, og var det mig så ville heg til enhver tid tage min bagerst nummerplade og sætte over på..

• #28   3. apr 2019 Det os fair nok :-)det var bar måden du skrev det på.:-)

• #29   3. apr 2019 nok meget rigtigt smiley

• #30   3. apr 2019 Hej
    Mon ikke den sent bestilte plade er arriveret med slowpost og allerede monteret istedet for den til lejligheden fremstillede vellignende replika.
    Mvh Kp

• #31   9. apr 2019 Situationen kunne være man lige havde fået ny bil, og man kan ikke bestille den tredje nummerplade uden registrerings attest, hva så? ??

• #33   10. apr 2019 Jeg endte med at tage chancen og blev ikke stoppet.

• #34   10. apr 2019 Ja så heldig kan man jo være

• #35   11. apr 2019 Ja, når den bagerste nummerplade er dække at cykel stativet, så kan du anvende denne plade på stativet.

Men ellers er det rigtig at hvis du kun mistet den bagerste plade, så skal du flytte pladen fra forenden af bilen bagerst. Du kan midlertidige køre uden plade foran, men aldrig uden plade bagerst.

Hvis du har pladen på stativet, så må du selvfølgelig ikke køre uden stativet eller flytte pladen tilbage.

• #36   11. apr 2019 #35
    Hvor står det med at bytte om på pladerne???

• #37   11. apr 2019 #36
    Tror du selv på at loven skrive sådan noget direkte!!

Nej, men det er den bageres plade som tæller og den bagerste med holder er altså selve holderen. På samme måde som når du køre med trailer eller campingvogn.

• #38   11. apr 2019 #37
    JA hvis det er lov at du skal tage din forreste nummerplade og flytte om bagi hvis denne bliver stjålet eller på anden vis mangler så vil det fremgå at lovteksten.

tilbage i 2010 fik jeg stjålet den bagerste nummerplade og i de papirer jeg modtog ved bestilling af ny plade SAMT hos politiet ved anmeldelsen blev jeg opfordret til at sætte den forreste nummerplade om bagi for at undgå at blive stoppet i tide og utide - begrundelsen var at de hellere ville have plade bagpå end foran således at det er nemmere at notere regnummer bagfra end forfra hvis man skulle køre en ned eller lignende.

der er også biler der har kvadratisk nummerplade på enten for eller bag hvor man ikke bare lige kan ombytte pladen da der ikke er plads.

så igen kom med en lovtekst hvor der står at man skal flytte pladen om bagi............

• #39   12. apr 2019 #38
    Sådan funger det ikke, i bekendtgørelse af lov om registrering af køretøjer §7, skrives der i Stk. 2. "Skatteministeren fastsætter regler om brug, udformning og placering af nummerplader".

Det er derfor de fastsætter regler om brug, udformning og placering af nummerplader der gælder selvom du ikke finder dem direkte i nogen lov.

• #41   12. apr 2019 Og det man ser udmønte sig i de regler som skatteministeren så har fastsat, er at finde i "vejledning om syn af køretøjer/Detailforskrifter for køretøjer. Så jo Homer, det findes på skrift.

(og det er rent tilfældig de regler vi har debatteret her i tråden)

Der er intet i de love eller regler der understøtter det Homer har skrevet.
    men
    jeg kan da se det logiske i at politiet vil anbefale at man placerer den tilbageværende nummerplade bag på bilen, da det vil betyde at der er mindre sansynlighed for at blive stoppet for at køre uden nummerplade.
    Så en uskreven regel måske
    smiley

• #42   12. apr 2019 #41
    Vejledning om syn af køretøjer/Detailforskrifter for køretøjer er jo ikke en lov, hvilket var det jeg sagde.

Der nærmeste du kommer er:

§69.
    Stk. 4. Hvis den bagerste nummerplade er helt eller delvist dækket af gods eller lignende, skal køretøjet føre en ekstra nummerplade. Den skal monteres bag på godset eller på en særlig anordning, så nummerpladen umiddelbart kan læses. En bestilt ekstra nummerplade skal afhentes senest 3 måneder efter, at bestillingen er afgivet. Er nummerpladen ikke afhentet inden fristens udløb, destrueres nummerpladen.

I nødstilfælde kan man derfor tage den nu tildække plade og placer den på cykelholderen, så er reglerne er overholdt. Det står der ikke fordi det er en workaround, men det holder i retten.

I princippet kan man få en bøde for at kun køre med en plade eller hvis en af pladerne ikke er synlig, i praksis udvises der blot mere hensyn så længe den bagerste er synlig.

ATK vognende har et kamera foran, så hvis du kun har den bagerste plade på, så kan du stadig for en bøde. Men en patruljevogn har brug for at kunne se den bagerste plade, derfor er den vigtigst og derfor vil det være den du får en bøde for ikke at have synlig.

• #43   13. apr 2019 Homer, det er jo noget vrøvl. Du prøver blot at omgås de love og regler der gælder, og det første du skriver modsiger jo også det sidste du skriver.
    Det kan aldrig være et nødstilfælde at skulle transportere gods eller cykel på er sådan måde at det kræver tilsidesættelse af love og regler.

• #44   13. apr 2019 #43
    Nej selvfølge ikke, men der er ingen love og regler der siger af en tildække nummerplade på tæller som bagerste nummerplade imens den er tildækket. Den bagerste plade på vogntoget, er hvad der tæller som den bagerste plade og det er derfor den som er vigtigste og som der er lovkrav om.

Så det er vrøvl at påstår at jeg siger man skal omgås loven eller at det jeg siger er modsigende. Det beror på din egen mangelfulde forståelse af hvad jeg siger.

• #46   14. apr 2019 #45
    Se det var jo noget der kunne bruges smiley

og til dem der vil have et link
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=205538

• #47   14. apr 2019 Tak K T.

Og det underbygger jo forsat at
    - "brugbare nummerplade anbringes bag på køretøjet.
    - og ikke som ekstra nummerplade på godset.

• #48   14. apr 2019 Mit indlæg gav da anledning til en heftig debat med mange meninger og måske kun én sandhed.

Men når jeg nu har modtaget og monteret den 3. nummerplade på platformen, må jeg så bare køre rundt med den til dagligt uden cykler på?

• #50   14. apr 2019 #45
    Nå det gælder vogntog, så skal §73 "bagerst på køretøjet" ses som bagerst på vogntoget og det er det vi tale om.

Så har vi også talt om hvorvidt den omtale §73 er festet i lovgivningen, og det er det ikke. Det er en bekendtgørelse og det er en administrativ forskrift udstedt af den forvaltningsmyndighed som har resortet.

Det er derfor forkert det du skriver, og det jeg skriver er korrekt.

Hvis du vil retlede andre, så må du sørge for at have undersøgt det du siger først.

Det er som jeg siger. Når det er sagt, så er det et brugbart opslag i bekendtgørelse du kommer med, så værd tilfreds med det, i steder for at kommer med forkerte postulater.

• #51   15. apr 2019 Hele tråden handler om ekstra nummerplade på en cykelholder,
    og har ikke noget med et vogntog at gøre.
    Der ud over, har hver del i et vogntog så ikke sit egen/eget sæt plade(r), som også er placeret på den enhed de tilhører?

• #52   15. apr 2019 #51
    Jo tak, det er jeg klar over, men man kan ikke tage hvad jeg siger ud af sammenhæng og påstår det er forkert.

• #53   15. apr 2019 Det er jo egentlig dig selv der kommer ud af sammenhæng, da du begynder at blande vogntog ind i tråden. smiley

• #54   15. apr 2019 #53
    Muligt men derfor skal der jeg siger stadig tages som der jeg siger og i den sammenhæng jeg siger det, og ikke skyde i skoende at det jeg siger er forkret - når det nu er rigtigt i den sammenhæng.

Så kan vi diskutere vogntog eller ej, når vi taler om en cykelholder. Men det tæller som vogntog fordi det er i forlængelse af køretøjet ved påhæng på trækrog. Derfor er det også samme regler.

• #55   15. apr 2019 Se, nu åbner du jo selv op igen, og tager så også stadig fejl.
    Den dokumentation der er reference til giver jo mig ret.

Og nej, den omtalte cykelholder gør det ikke til et vogntog, det er forsat kun gods.

• #56   15. apr 2019 #55
    Nej nummerpladen skal kunne ses, eller må du ikke køre end of story.

• #57   15. apr 2019 Jeps smiley og derfor er det netop nødvendig med den ekstra nummerplade til cykelholderen.

• #58   16. apr 2019 #57
    Hvilket ingen har talt imod, jeg oplyser bare om at kravet om at køretøjs nummerplade skal være synlig ikke gælder når den i forvejen er dække, derfor er det en mulighed at fjerne den bager nummerplade på køretøjet og anvende det på cykelholderen - lovligt.

Fordi cykelholderen i dette tilfælde tæller som bagerst på køretøjet.

• #59   16. apr 2019 Og det er jo ganske ukorrekt, da cykelholderen vil være at betegne som en del af godset.

• #60   16. apr 2019 #59
    Sagen udkommende at de grunde jeg har angivet.

• #62   16. apr 2019 Det hele er stadig en udløber af at du skrev:
    "I nødstilfælde kan man derfor tage den nu tildække plade og placer den på cykelholderen, så er reglerne er overholdt. "
    Og det er jo forsat ikke korrekt.

• #63   16. apr 2019 homer, hvor længe har du været i politiet?

• #64   17. apr 2019 #62
    Det bliver vi så ikke enig om.

Irrelevant spørgsmål, især fordi jeg er her som privat person og ikke som politi, taler på egne vegne og ikke på politiets.

• #65   17. apr 2019 #64 Det er jeg efterhånden klar over.
    Men det jeg har skrevet er understøttet af love og regler. Det er jo ikke tilfældet med dine påstande.

• #66   17. apr 2019 #65
    Jo det er, men det forstår du bare ikke. Men det er dit problem.

• #67   17. apr 2019 Udokumenteret påstand, og intet andet.
    Ellers må du jo prøve at forklare dig.

• #68   18. apr 2019 Mon Homer er once der er genopstået??
    Det er samme langtrukken og intetsigende diskussion der kommer ud af brugeren....

• #69   18. apr 2019 Mon Kim B er en troll, det er samme troll kommentar som kommer af brugeren...

• #70   18. apr 2019 #67
    Det er en vildfarelse at tro alt kan dokumentere ud fra et link, du har de informationer du behøver for at kommer til den konklusion og hvis du ikke kan det, så er der ikke mere at sige elle gøre.

Så må du undlade at køre indtil du har de nummerplader der skal til.

• #72   18. apr 2019 #69
    Nah det er yderst sjældent at en troll overlever 11 år på et forum.
    Men du mangler jo kun 10 år for at modbevise min påstand smiley

• #73   18. apr 2019 #71
    Sådan fungerer det ikke, du kan også i nødstilfælde flytte dig forreste nummerplader til bagende, men det betyder ikke at den ikke skal fastgøres korrekt. Men uden plads på cykelholderen så går det ikke. Og cykelholderen udgøre bagerste del når den er monteret.

Sådan er det, men det kan du ikke forvente beskrivelse af i lovtekst. Men jeg har ikke mere at tilføje eller at bidrage med, og ønsker ikke at mundhugges mere så du må tro hvad du vil jeg har givet mit bidrag.

• #74   18. apr 2019 Kim det er ikke op til mig at skulle modbevise tilfældige påstande. Du beviser, eller din påstand forbliver et postulat.

• #75   18. apr 2019 #73 "Og cykelholderen udgøre bagerste del når den er monteret."
    Bagerste del af hvad?

- Køretøjet? nej
    - Godset? ja

Og derfor skal man, ifølge love og regler, bruge den ekstra nummerplade, og ikke flytte en nummerplade fra bilen.

- Vogntoget? nej, bagerste del af et vogntog har egen nummerplade.

• #76   18. apr 2019 Åh gu så stop da igen;-)

• #77   19. apr 2019 #76
    Tag det roligt emnet er udtømt, tilbage står bare at folk må træffe deres egne valg og tage konsekvenserne. Det er også op til hver enkelt om de øskner at lytte eller ej, dette emne er ikke vigtigt at forstår.
    Det vigtigste er at folk forstår at der skal være plade på den bageste del af køretøjet og det inkl. cykelholder i form af en lygtebom.

Kommentér på:
Bruge bilens nummerplade på cykelholder

Annonce