{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Gæld i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej Bg'ere
Som lovet kommer jeg med opdatering. Som nogen af jer ved var der gæld i bilen og sælgeren har bedraget mig. Selvom han skrev under på at der ikke var gæld i den, konstaterede jeg det modsatte.
Han erkendte at der stadig var gæld. Dog kunne han ikke betale restgælden på 70k da han ikke havde penge. og de 39 k jeg betalte ham havde han "brugt"
Jeg kørte ud til hans far hvilket gav positiv udvikling i sagen. i går har han efter sigende betalt den. så i næste uge bliver gælden slettet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gæld i bilen
  • #1   5. apr 2019 Ja det må du jo så se om passer jeg havde taget kontakt til kreditorer eller der lånet er lavet for det kan nemt blive en kedelig situation du kommer eller er i

  • #2   5. apr 2019 Hej reeeeeeeeellll
    Hvis det viser sig at passe at han har betalt så er det satme gode nyheder for dig. Og en kæmpe lærestreg.,
    Det var godt du tog personlig kontakt., ting løses ikke over SMS tlf...


  • #3   5. apr 2019 Hvis det går som det lyder, så er du ualmindelig heldig, men krydser fingre smiley

  • #4   5. apr 2019 Jeg håber det bedste for dig smiley

    Lad være med at stole på en sælger igen en anden gang. Der er desværre alt for mange med urent mel i posen derude...


  • #5   5. apr 2019 Bay
    Nemlig. jeg tror bare alle er ligesom mig. men desværre er det ikke ligefrem alle der er det. Jeg krydser fingre


  • #6   5. apr 2019 Så det viser sig at den investering i at køre de 30km op og snakke med ham, alligevel var en god ide, frem for at melde ham og skjule bilen og alt det andet folk ville have dig til??

    Hmmmm.. Hvem var det der foreslog det? smiley

    Fedt der er udsigt til en løsning. smiley


  • #7   5. apr 2019 Sajmon
    Faren bor ca 140 km væk fra mig
    der var mange der foreslog det :-))


  • #8   6. apr 2019 Sajmon..der var flere der bad ham om at tale med ham .. derudover så hjalp det jo ikke at tale direkte til sælger..,

  • #11   16. apr 2019 Efter en hård kamp er gælden slettet. Det værste og lorte system vi har her i landet kunne gammel ejer slippe af med at betale gælden på bilen. men puhaa efter to stressede uger så er bilen ikke længere bankens ??????

  • #12   16. apr 2019 Hvorfor er det et lorte system? Det er det vel kun når man ikke selv forstår det.
    Man kan jo ikke altid leve af låne folk penge uden sikkerheds for tingene.


  • #13   16. apr 2019 Det ER et lorte system! Men det er ikke bankens skyld, at det er det. Der burde bare findes en mere smart måde at handle på som privatpersoner, så man undgik sådan nogle ubehageligheder. For det er forståeligt nok at hr. og fru Danmark ikke nødvendigvis kan forstå det smiley

  • #14   16. apr 2019 det er for mig et lortesystem når jeg har fået vide fra tinglysningsretten at folk kan slippe af med at betale hvis de vil. Ham her var sød nok til at indfrie gælden. hvis ikke han ville det kunne han slippe af med det. derfor er systemet opbygget af ekstrementer. Ja jeg begik fejl og troede at hans underskrift var mere værd end det stykke papir han skrev under på. Og jeg skriver det her til jer så I har det i baghovedet og ikke -ligesom mig- stoler på et underskrevet papir kan redde en.

  • #15   16. apr 2019 Systemet fungerer rigtigt godt forudsat at alle kender til, hvordan det fungerer. Problemet er bare, at 99 % af den danske befolkning ved meget lidt - eller intet - om tinglysningssystemet.

  • #16   16. apr 2019 Bay
    Nemlig. og jeg troede at gælden fulgte personen uanset hvad men denne forestilling skal man bare glemme. Jeg er så heldig at gælden er slettet og idioten der prøvede at bedrage mig ikke kom længere


  • #17   16. apr 2019 Jamen du har stadig ikke forstået det?
    Gælden følger skam personen, du overtager ikke nogen gæld.
    Du køber en bil det er lavet et pant/sikkerhed i, det er noget ganske andet.

    Godt det trods alt et løst, det er dit held.


  • #18   16. apr 2019 Gælden følger personen.

    Men sikkerheden for at gælden bliver betalt, er bilen.

    Havde han bare betalt sine afdrag, og havde du ikke kontrolleret om der var gæld i den, så havde du aldrig opdaget at han pludselig havde betalt gælden ud.

    Bilen har ikke været bankens på noget tidspunkt - det problem opstår kun hvis han ikke betaler sine afdrag.


Kommentér på:
Gæld i bilen

Annonce