{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Synsindkaldelse bindende? {{forumTopicSubject}}

Hej, -jeg stå i en situation med en veteranbil tæt på 50 år gammel, som jeg fik synet sidst for knap 2 år siden, men som nu er blevet indkaldt til periodesyn.Og det er den fordi den ikke har været registreret som veteranbil i motorregisteret.Æv!
Nu har jeg så ændret dette, og modtaget en kvitering på tilladelse veterankørsel.
Er min synsindkaldelse så stadig aktuel ??
(Det skal nævnes at bilen stadig ikke har overskredet synsdatoen...,altså er stadig mindre end 2 år siden sidste syn.)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synsindkaldelse bindende?
  • #2   14. apr 2019 "Skat har en mulighed for kun at sætte tilladelsen veterankørsel. Dette koster ikke noget, men forudsætter at synsfristen er overholdt. Det betyder, at Skat ikke kan sætte tilladelsen, hvis bilen skulle have været til periodisk syn efter de almindelige regler."

    Det burde næsten betyde at de ikke kunne ændre status før den var synet smiley


  • #4   14. apr 2019 Ja, datoen er ikke overskredet.
    Og Skat giver ikke tilladelsen hvis datoen var overskredet, det siger deres egen lovtekst.
    Men eftersom jeg har fået tilladelsen 3 dage efter synsindkaldelsen burde den være accepteret som veteran, med 8 års syn...


  • #5   14. apr 2019 din bil skal jo kunne synes hele tiden så kør den til syn og lave det om til veteran syn

  • #6   14. apr 2019 Du mener vel 6 år vis den er synet for knap 2 år siden. for vis det skal være 8 år så skal du nysyne den nu igen. Så den er godkendt til 8 år. men trode kun man kunne få godkendt en bil som veteran,ved at køre den til syn og så de godkendte som veteran bil. med 8 år mellem syn trode ikke man kunne gøre det over nettet også.

  • #7   14. apr 2019 Den skal synes før ændringen er gældende.

    Men hvad er problemet i det?


  • #8   14. apr 2019 Sajmon.Ok det giver mening at den skal synes for at det er gælende.Men det står bare ikke nogen steder!
    Skat burde ikke udstede tilladelsen før de havde set bilen til syn.
    I motoregister skriver de tilmed "bilen er ikke indkaldt til syn"
    Selvom jeg står med en indkaldelse i hånden!
    Skat, trafik og byggestyrelsen, samt motorstyrelsen snakker ikke rigtigt sammen.
    -der er ingen problemer i at syne bilen...Men det kommer ikke til at ske.


  • #9   14. apr 2019 Og der er ikke noget der hedder veteransyn.

  • #10   14. apr 2019 Min synsindkaldese bortfaldt da jeg registrede min til Veteran kørsel, du kan bare slå den op på skat.dk - der vil den stå som indkaldt, eller ikke indkaldt

  • #11   14. apr 2019 Havde samme problem med min. Registrede min i 2012, fik en indkaldelse i 14 og fik fat i skat og synshal, slap for syn og skal først i 20 igen.

  • #12   14. apr 2019 Kenneth.Ok..Det er godt at høre.På Skat står den først til indkaldelse i 2025...Jeg venter og ser.Alternativt kan de sende en rykker.

  • #14   15. apr 2019 Vente og se med FST og Skat, det er ikke den klogeste beslutning, kan bedst lie at du ringer dem op.

  • #15   15. apr 2019 Hvori ligger problemet? Hvorfor ikke bare køre den til syn?

  • #16   15. apr 2019 Jeg har 4 af dem og min kone 2, så jeg har fundet et hyggeligere sted at drikke morgen kaffe..)

  • #17   6. maj 2019 Til alle som fulgte denne tråd kan jeg oplyse at enden på denne tvist , efter at have været rundt i alle instanser, endte med en bortfaldelse at syns indkaldelsen....-præcis som et par herinde også havde oplevet.
    Tak for alle indput :))


Kommentér på:
Synsindkaldelse bindende?

Annonce