{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.033 visninger | Oprettet:

Edgar Z
Edgar Z
Tilmeldt:
13. jun 2017
Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21

Fik en bøde + et klip i dag {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg blev stoppet af politiet i dag, som lå på lur og ventede ved et STOP skilt.
Jeg mener at jeg stoppede helt op, inden jeg kørte videre og krydsede vejen, han mente at mine hjul stadigvæk trillede, og at jeg derfor får en bøde på 2000+500 kr og 1 klip i kørekortet.

Kan man gøre noget, udover at skulle komme i retten og alt muligt? smiley
Det var godt nok en træls oplevelse, da jeg selv mener at jeg stoppede op.

De var 2 personer, så de bruger vel hinanden som vidner?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik en bøde + et klip i dag
  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #1   18. apr 2019 P.S. Jeg ANER ikke om han har nogen form for beviser, optagelse eller noget som helst.
    Han stoppede mig bare, og fik mig til at erkende det, inden jeg måtte køre videre.


  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #3   18. apr 2019 #2 WOW det er jo pisse unfair.
    Men ja okay. Kører bare en anden vej fremover, så jeg ikke skal risikere at blive anklaget igen.


  • #4   18. apr 2019 Næ du skal bare lære at stoppe helt op ved et fuld stop skilt...

    Det gjorde du jo åbenbart ikke, siden du fik en bøde for det...


  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #5   18. apr 2019 #4 jeg kører den vej hver dag, og jeg tjekker for biler HVER gang, fordi folk kører sindssygt der. Så jeg er 100% sikker på, at jeg stod stille. Men ja. Betaler selvfølgelig bare bøden og kommer videre.

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #7   18. apr 2019 #6 Okay, må have glippet ved køreprøven smiley Tak for det, var ikke klar over, at man skulle holde der mindst 3 sekunder. Dét gjorde jeg hvert fald ikke. Så der har de haft ret.
    Kan se det her: http://www.kringhansen.dk/florida/loven.php

    Du har også fuldstændig ret. Jamen så fandt vi fejlen. Jeg har holdt der cirka 1 sekund nemlig, og på hjemmesiden står der også følgende:

    "Ved et fuldt stop skilt skal der også laves et fuldt stop som skal vare minimum 3 sekunder, dette skulle i øvrigt være noget der virkeligt bliver holdt øje med."

    Så mange tak for svar alle sammen, så har jeg lært noget i dag smiley


  • #8   18. apr 2019 I med et dashcam

  • #11   19. apr 2019 Når der er en “fuld stop” tavle, skal du standse helt op og der tælles ikke sekunder men hjulende skal står stille. 1 sek er så kort tid at det ikke vil ses som at står stille, det er ikke 3 sek men tilstrækkelig tid til at orientere dig efter forholdende.

    En tommelfinger regel er at du skal skift gear og igangsætte, for at du kan sige at have holdt stille. Trille du vider i 1 gear, så har du ikke holdt stille.


  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #12   19. apr 2019 #11 tak, så det er en gråzone et eller andet sted. Hellere for længe end for kort hah. Så må de andre bag en bare døje med det.
    #9 hahaha! Havde slet ikke set det smiley Men det er en god måde at undgå det her skidt på.


  • #14   19. apr 2019 #13
    de har vel en kvote de skal opfylde,
    så de tjerne nok penge til statskassen


  • #15   19. apr 2019 Inden I kommer for langt ud i konspirationsteorier så kunne det måske være et generelt problem det pågældende sted?
    Vi har et sted med fuld stop i nærheden og 95% af de biler der kommer dér holder ikke stille. Så jeg bifalder at politiet stadig har tid til den slags og ikke kun passer på demonstranter


  • #16   19. apr 2019 Alt det der med, at politiet nogle gange kan gå i små sko, vil jeg til dels give jer ret i. Når det så er sagt, så er det ikke et definitionsspørgsmål, om man holder stille. Når man holder stille, så holder man stille. Og reglerne siger, man skal holde HELT stille og ikke "næsten stille".

    MEN det kan rent faktisk være overraskende svært at vurdere, om man holder stille. Det kan sagtens føles som om, man er bremset helt op, hvor man alligevel triller en lille smule. En politibetjent, der står og kigger i et kryds efter netop dét kan i virkeligheden bedre vurdere det end én selv, da han blot kan kigge på egerne på fælgene.

    Jeg siger ikke noget om, hvorvidt bøden er fair. Det har jeg ikke nogen holdning til. Men man vil sandsynligvis tabe pga. ovennævnte, da retten vil vurdere, at politibetjenten bedre kan vurdere det. Herudover vinder politiet stort set altid, når det er påstand mod påstand i det hele taget. Så lad være med at spilde din egen tid og vores alles skattekroner ved at tage den skridtet videre for alligevel at tabe.


  • #17   19. apr 2019 #16 - Lige præcist. Godt formuleret. smiley

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #18   19. apr 2019 #11 & #6 Men står der nogen steder i færdselsloven hvor længe hjulene skal stå helt stille?
    0,5 sekunder? 3 sekunder?

    Nu det jeg fandt var jo dumt nok for Florida smiley


  • #19   19. apr 2019 Som sagt kan du meget vel have troet, du holdt stille uden det faktisk var tilfældet. Jeg mener aldrig at have hørt noget om, at man skulle holde stille en vis tid.

  • #21   19. apr 2019 Det er bilen, der skal holde stille. Det kan ikke være til diskussion, hvornår den gør det. Teoretisk kan hjulene stoppe med at dreje rundt før bilen, men omvendt kan hjulene i hvert fald IKKE dreje rundt, når bilen holder stille.

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #24   19. apr 2019 #23 og det er dét jeg gør. Kan dog vist vælge at afdrage det over mange måneder, således at jeg slet ikke kan mærke bøden, småbeløb hver måned. Ser lige om der kommer renter på, på et tidspunkt eller noget. Må snakke med dem.

  • #26   19. apr 2019 hvis politiet ansatte en betjent til kun at sidde i skibby (til jer der kender byen)ville staten kunne fjerne bilafgifterne helt.
    der betyder fuldt stop, fuldt blæs på

    god påske;))


  • #29   19. apr 2019 Det er noget vrøvl at sige, det er gratis. Det er gratis for en selv, men det koster samfundet alt for mange penge.

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #32   19. apr 2019 #30 nemlig.

    "Hvis du ønsker at klage over din bøden
    Hvis du ønsker at klage over din bøde, kan du få sagen behandlet af en dommer i et retsmøde. Det gør du ved at kontakte politiets bødekontor. Din bødesag vil derefter blive sendt til retten, og du vil blive indkaldt til et retsmøde. Hvis du vælger at møde i retten med en advokat, skal du selv betale for sagsomkostninger til advokaten."

    https://politi.dk/hvis-du-har-faaet-en-boede/klager-og-aktindsigt

    Og det ville jeg ikke ud i, da det var ord mod ord, hvilket som de siger, at jeg 99% taber alligevel. Så er de 2500 meget billigere.


    P.S. er det ikke en stavefejl på Politiets hjemmeside at skrive:
    "Hvis du ønsker at klage over din bøden" (Skal stå bøde?) smiley


  • #38   19. apr 2019 #14

    Det er desværre korrekt, at der i forbindelse med det flerårige politiforlig er skitseret en række trafikfarlige forbrydelser hvor politiet er forpligtiget til at skrive et vist antal sager.

    Men det er værd at understrege at det er politisk bestem og ikke noget politiet har besluttet.


  • #39   19. apr 2019 Og det er jo rigtig godt. Ellers ville de jo bare sidde og drikke kaffe og spise doughnuts?

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #40   19. apr 2019 #38 Er det virkelig rigtigt?
    Kan du linke til noget?

    Så Politiet ville have et problem, hvis vi alle sammen pludselig kørte perfekt?
    Det giver jo ingen mening, så er de jo tvunget til at PRØVE at finde fejl hos folk.


  • #42   19. apr 2019 I Danmark spiser vi berliner og basser smiley

  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #45   23. apr 2019 Homer Simpson, du glemte Citronmånerne .....

  • Edgar Z
    Edgar Z Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 21
    #46   23. apr 2019 #44 Ja okay. Jeg lavede så ikke noget i NÆRHEDEN af det der.
    Det der er jo ikke engang diskutabelt..


  • #47   23. apr 2019 Det samme gælder ved lyskryds .er der rødt og du overskrider den hvide stribe er det samme pris.det vil sige du er på vej over for rødt >:(>:(>:(>:(>:(>:(>:(

  • #49   26. apr 2019 Hvad har den so gjort, som SJ hele tiden skriver om?

Kommentér på:
Fik en bøde + et klip i dag

Annonce