{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerskab af bil??
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   30. apr 2019 Dumt som det lyder, så ja smiley
    Og brugeren skal stå på forsikringen, hvilket den 5årige ikke kan.

• #3   30. apr 2019 En 5 årig kan godt eje en bil og kan vel teknisk set også godt stå som bruger. Men de kan vel formentlig ikke forsikre bilen...

• #4   30. apr 2019 Det har i hvert fald tidligere af og til været brugt, hvis mor/far har stået i RKI eller lignende, men haft brug for bil. Det er en metode til at undgå, at fogeden napper bilen. Samtidigt undgår man jo så også modregning i kontanthjælp, hvis man er på dét.

• #6   30. apr 2019 En 5 årig kan sagtens stå som ejer af bilen, men så er det normalt at man får sat dem der skal køre i bilen, på reg. attesten som brugere således at regninger sendes til dem. Hvis ikke man gør det, vil man nok blive stoppet ret tit af politiet hvis de har nummerplade scanner på taget da den så slår ud på at ejer ikke har kørekort. Men hvis en voksen med kørekort er registreret som bruger, opstår dette problem ikke.

• #10   30. apr 2019 SKAT skriver sådan her :Unge under 18 år
    Du kan være registreret som ejer og bruger af knallerter og i visse tilfælde som ejer af for eksempel kørestolsbusser, men du må ikke blive registreret som bruger af andre køretøjer end knallerter.

Du skal omregistrere dit køretøj hos en nummerpladeoperatør eller i en af vores motorekspeditioner.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234507

• #11   30. apr 2019 Hmm troede ikke det var muligt at stå som ejer hvis barnet ikke er myndig

• #13   1. maj 2019 Jeg ejede min første bil som 14 årig. Mine forældre måtte for forsikringsselskabet kun stå som ejer af een bil hver, og da de havde tre biler blev jeg registreret som ejer af den sidste.

Såvidt jeg husker stod min mor som bruger.

• #14   1. maj 2019 #12 Hvorfor ?? Selvom 17 årige kan tage kørekort , må de vel stadigvæk ikke køre uden en " voksen " ved siden af ?

Min lillebror blev afvist da han ville indregistrere en bil som 17 årig.. Det er dog mange år siden smiley

• #16   1. maj 2019 #15 Du har ret, og det er ret tricky. Man kan som 17 årig ikke selv forsikre en bil, fordi man ikke er myndig( skriver IF-forsikring på deres side)
    Men man er selv som 17 årig ansvarlig for at informere en ledsager om reglerne for kørslen:
    "Det er dit ansvar som fører af bilen, at din ledsager er klar over, hvilke krav der stilles til ham/hende. I forbindelse med en eventuel straffesag, skal du kunne dokumentere, at du har oplyst ledsageren om de krav, han/hun skal opfylde. Du kan læse mere om kravene på Rådet for Sikker Trafiks hjemmeside. Link findes under "Mere information" i menuboksen til højre. " Fra Færdelsstyrelsen.

Kommentér på:
Ejerskab af bil??

Annonce