{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pant i bilen
  • #1   21. maj 2019 Pant så er der lånt penge til noget andet med sikkerhed i bilen.
    Restgæld så er der lån i bilen.

    Men som jeg læser dit billede, så er der ingen af delene


  • #2   21. maj 2019 Restgæld i bilen er daglig tale. Pant i bilen er den korrekte term for det samme. Derfor kan forhandleren dog sagtens have ret i, at pantet forsvinder, når den handles.

  • #4   21. maj 2019 #3 intet i billedet afslører om det er hos forhandler. Men enig, og der er heller ikke gæld i pågældende bil


  • #5   21. maj 2019 Der er ingen, der har nogen jordisk chance for at vurdere, om der er "gæld i bilen" ud fra billedet. Det eneste, vi kan konkludere, er, at der er pant i bilen. Og det pant sikrer - eller har sikret - en gæld. Resten er ikke offentligt tilgængeligt via Bilbogen, så her må man (med tilladelse fra debitor) have fat i kreditor for at høre nærmere. Eller stole på forhandleren.

  • #7   21. maj 2019 Nej, man har aldrig kunnet se gældens størrelse. Man har kunnet se pantets størrelse. Det gælder både biler og ejendomme smiley

  • #8   22. maj 2019 Hvis der var pant i bilen ville der jo være et grønt flueben ud for. Ergo er der ingenting at bekymre sig om. Men hvis man vil dobbelttjekke kan man jo undersøge det nærmere. Og så lige få anført på slutsedlen at der ikke er pant eller lån i bilen

  • #9   22. maj 2019 Nej, der er grønt flueben, når der IKKE er pant. Og så er teksten i stedet "Ingen pant registreret".

    Prøv selv at tjekke med din egen. Tjekbil.dk


  • #10   22. maj 2019 ... Og hvis du også har pant i din egen bil, så se det på min i stedet:

    https://www.tjekbil.dk/nummerplade/BT93637/overblik


  • #11   22. maj 2019 ja altså det står tydeligt på billedet, at der er pant i bilen. til venstre for det røde kryds! men JO du har kunne se, den fulde gæld på biler engang. når man slopg bilen op, ved skat! så der har du ikke ret, men om kan mere aner det ikke. men det har været muligt

  • #12   22. maj 2019 Det er simpelthen ikke rigtigt. Indtil for få år siden fik SKAT kun én årlig indberetning fra banker. Der er ingen jordisk chance for, at SKAT har kendt til restgælden. Og selv hvis de havde, ville det være et brud på alle former for tavshedspligt og lignende, for det vedkommer ikke andre, hvad man skylder.

    Til gengæld kunne du - og kan stadigt - se DIN EGEN gæld derinde. Men ikke andres. Og din egen er kun retvisende i forlængelse af en indberetning fra banken. Den er ikke realtidsopdateret.

    Jeg har arbejdet i branchen i nu 12 år og dagligt beskæftiget mig med det. Jeg mener selv, jeg efterhånden har forholdsvis godt styr på det.


  • #13   22. maj 2019 altså jeg har personligt hjulpet, 2 mennesker med at tjekke. om der var gæld, i den bil. de har ville købe, og begge gange. har vi fundet præcis den gæld, som var i de 2 biler. hvor i begge sitiautioner, blev sælgeren kontaktet. hvor personen konfirmerede, at ja det var den gæld. som var i bilen, og at dette beløb. bliver betalt inden salg!!! så om det er ulovligt, ved jeg intet om. men har 2 gange, fundet præcis den gæld. som var i privat salg af bil

  • #14   22. maj 2019 Det har intet at gøre med, om det er ulovligt eller ej. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, for SKAT har ikke oplysningerne. Jeg har selv siddet i den afdeling, der har foretaget sådanne indberetninger.

    Du kan finde det tinglyste beløb. Og ja, du kan være "heldig", at beløbene stemmer overens, eller at gælden er større end det tinglyste beløb. Hvis sidstnævnte er tilfældet, er kreditor tvunget til at aflyse pantet, hvis du betaler det tinglyste beløb.

    Men du har ALDRIG kunnet slå op på SKAT, hvad den eksakte restgæld er. Og med nuværende GDPR-bølge osv. har jeg meget svært ved at forestille mig, det nogensinde bliver sådan. Og måske også godt det samme...


  • #16   22. maj 2019 De mangler så et IKKE i den linie for at det skal passe...

  • #17   22. maj 2019 Jeg forstår godt, hvorfor du mener det. Jeg har dog ikke selv læst det ligesom dig, så det giver fint mening for mig. Kryds eller flueben indikerer, om der er noget, man skal være opmærksom på eller ej. Teksten viser, hvad der reelt er tilfældet.

    Under alle omstændigheder er det sådan, det er.


  • #19   22. maj 2019 Lige præcis, teksten og symbolet passer ikke sammen

Kommentér på:
Pant i bilen

Annonce