{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Jacob D
Jacob D
Tilmeldt:
21. nov 2018
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Køb af tysk bil. {{forumTopicSubject}}

Kære kloge hoveder. Jeg har været på udkig efter en ny bil, ikke til brug på nuværende tidspunkt men altså bare et projekt. Har så fundet en gammel Bmw 3 Series fra 1995, på tyske pladder. Normalt ville jeg bare købe bilen kører den hjem også afmeld den hos skat, men der kommer den her forvirring når bilen har tyske pladder.


Sælgeren har bilen liggende i Danmark ca 100 km væk fra mig, så hvordan får jeg bilen hjem til garagen? Skal jeg indregistere den i Danmark før jeg må kører den hjem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af tysk bil.
  • #1   30. maj 2019 1. Du kan ikke afmelde en tysk bil hos skat.
    2. Du kan købe bilen, hente prøveplader til den ved skat når du har reg. attesten.
    3. Så kan du køre den hjem.

    Nej du behøver ikke indregistrere den for at fragte den hjem. Det eneste du IKKE må er at køre den hjem på de tyske plader - det kan blive dyrt - rigtig dyrt.


  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #2   30. maj 2019 Tak Thomas, du får lige en follow fra mig af smiley



  • #3   30. maj 2019 Hvis man læser din tekst til punkt og prikke:

    En dansker har en tysk bil på tyske plader stående i Danmark og den er registreret i Tyskland. Er det korrekt?

    Så er det bedst at afmelde bilen i Tyskland, derefter med den tyske regattest købe et sæt danske prøveplader og køre den 100km hjem til dig selv. Du skal ikke sige noget til SKAT eller synshallen om dit foretagende - det svarer til at du har kørt 1000kg stål hjem i garagen og opmagasineret det dér.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.592
    #4   30. maj 2019 Har du tænkt dig at bruge bilen til hverdag, så husk at afgiften skal betales, men dette siger nok sig selv, men det må hellere blive skrevet, hvis den var smuttet smiley

    Men ellers er det som Thomas skriver.
    Prøvepladerne skal du bestille omkring 1uge inden du skal bruge dem, og det kan gøres på skat.dk, så kommer de med posten i løbet af et par dage, koster 100kr pr dag.
    Og du skal bare bruge stelnr for at kunne bestille dem. Og selv om der kommer nogen kopier frem i din skattemappe, så er det IKKE tilladt at bruge dem, det skal være de ægte fra skat, som klistres på (Sæt dem på nr plade rammer, limen er lort at få af igen!)

    Du kan også sagtens hente pladerne ved et af de få motorkontor der er tilbage, mener det tætteste (Og eneste) nok ville være Taastrup hvis du kommer fra Kbh.

    For at den kan få korrekte plader på, så skal den igennem told syn + alm syn, derefter skal afgiften beregnes, og betales. Når den er betalt, får du en dansk reg attest, og kan få danske plader på bilen.

    Det letteste er at hente den på en trailer, hvis du har kort og trailer til det smiley

    Så hvis det er noget du overvejer, så sørg for at det er en god bil, hvor det faktisk kan betale sig!


  • #5   30. maj 2019 Prøveplader bestilles på nettet og kan hentes hos stort set alle synshaller, det behøver ikke være et motorkontor.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.592
    #6   30. maj 2019 Rune
    Ja kan bestilles til en synshal, leveringstiden er den samme som hvis det var til en selv..
    Man kan vidst stadig ikke gå ind i hvilken som helst synshal/nrplade forhandler, og få dem til at printe det ud. Selv om det har været på tale, men ved ikke om det er indført endnu.
    Så om man bestiller til synshal eller hjem, så skal det med samme postvæsen


  • #7   30. maj 2019 Hvis synshallen har printer, så kan du i realiteten bestille den på nettet og tage derned lige efter.
    Jeg har haft gjort det for et par måneder siden smiley Jeg lånte faktisk hans pc til at bestille dem, så printede han dem ud med det samme.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.592
    #8   30. maj 2019 På alm papir, eller på det rigtige?
    For hvis det er alm papir, så er de ikke bedre end at printe derhjemme, og det er dem med reklamer ikke glade for smiley


  • #9   30. maj 2019 Applus reklamerer for, at de kan printe dem omgående. Tvivler på, det er noget, de gør, hvis de ikke har loven på deres side. Det står på deres hjemmeside.

  • Jacob D
    Jacob D Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3
    #10   31. maj 2019 Tak til alle der har skrevet. Opdatere jer alle med et billed af bilen når jeg får hentet den hjem smiley Det en fræk satan med soltag smiley

Kommentér på:
Køb af tysk bil.

Annonce