{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.811 visninger | Oprettet:

Køb af bil uden moms som privat mand {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg har følgende dilemma

Jeg er på jagt efter i varebil. Jeg fandt så en Opel vivaro på nettet og kontaktede sælger.
Han kunne sælge bilen til mig til 34.000 uden faktura og med faktura 34.000 ex moms. Da jeg vil købe bilen privat altså på papegøje plader har jeg ikke noget af bruge momsen til.

Spørgsmålet er så flg:

Kan jeg købe bilen til de 34.000 og så ikke komme til at hænge på momsen. ? Selvom jeg omregistrer den til privat kørsel.

På forhånd tak derude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil uden moms som privat mand
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   9. jun 2019 Så vidt jeg husker, så kan en erhvervsdrivende ikke sælge noget uden moms til en privat..
    Så hvis du køber den til 34, så er det prisen du betaler. Så må han selv se om han oplyser de tal nogen steder..


  • #3   9. jun 2019 Jeg er faldet helt af her, hvis du vil have den på papegøjeplader skal du betale moms.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 668
    #4   9. jun 2019 #3
    Skal sælger søge for.


  • #5   9. jun 2019 Der er ikke noget der hedder uden moms til privat mand.
    Hvis sælger vælger at sælge til kr.34.000,- uden såkaldt moms, gå det ud over hans avance på handlen, da sælger uanset hvad kommer til at afregne moms af "handelsprisen"

    Dette her er et forsøg på fra sælgers side at unddrage sig den "LOVPLIGTIGE" reklamationsret.


  • #6   9. jun 2019 Interessant emne. Dvs hvis han sælger den til en privatmand til 34000 kr, så sælger han den reelt set for 27200 kr excl moms. Der bliver så principielt lagt 6800kr oveni som så er momsen og vi lander på 34000 kr. For når han skal lave momsregnskab og der ikke er noget CVR nr i den anden ende (hos privatmand) så SKAL han stadig svare momsen over for SKAT. Og derfor lander ex moms prisen på 27200 kr. Er det korrekt forstået af mig?

  • #7   9. jun 2019 du kan aldrig komme til at hænge på momsen - det er sælger som skal afregne momsen - hvordan han gør det er ikke dit problem

  • #8   9. jun 2019 Det ville være den korrekte afregning Lucas.

    Men "uden faktura" kunne det indikere at der er urent trav i regnskabet


  • #10   9. jun 2019 Alle skal betale moms både privat og erhverv.
    Så konspirations teorierne er døde. Erhverv kan bare trække det fra, det kan en privat man ikke, men de betaler stadig moms.


Kommentér på:
Køb af bil uden moms som privat mand

Annonce