{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.817 visninger | Oprettet:

Stenslag forårsaget af gartner med græstrimmer {{forumTopicSubject}}

Vi havde en gartner på besøg i kvarteret i går som slog græs på fælles arealer og gik rundt med en benzindrevet græstrimmer.

Så kommer jeg ud til min bil og finder at bagruden er smadret af et projektil der er gået ind i den ene side og ud af den anden. Følger man banen kommer projektilet præcist fra det sted han stod og trimmede græs. Jeg fik ham stoppet og han havde ikke nogen indvendinger mod at det nok var hans skyld.

Så havde jeg fat i min forsikring som mener at det er min glasforsikring som skal betale. Der er en selvrisiko på 1600 kr.

Når jeg så spørger dem om det ikke burde være hans ansvarsforsikring der skal betale så siger de at han jo ikke kunne vide at der lå en sten som ville bliver hvirvlet op af hans græstrimmer. Så de mener ikke at det er hans skyld.

Jeg synes jo ikke det er rimeligt at jeg skal betale fordi han har valgt at bruge et redskab som kan sende projektiler afsted.

Hvad nu hvis det var mine termoruder som var blevet ramt? Der gælder min glasforsikring jo ikke. Eller hvis et lille barn var blevet ramt i øjet?

Hvad mener I? Er der grundlag for klage?


Kommentarer på:  Stenslag forårsaget af gartner med græstrimmer
Kommentér på:
Stenslag forårsaget af gartner med græstrimmer

Annonce