{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blitzet men ikke mig der kørte
  • #1   27. jun 2019 Start med at få fat i ham for bøden skal over i hans navn.

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   27. jun 2019 Han svare mig ikk og han gik under et falsk navn åbenbart

• fj
    fj Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 51
    #3   27. jun 2019 Eftersom der er tale om klip, hvis ikke frakendelse af kortet, kan de ikke udskrive bøden til ejeren af bilen. Så i værste fald får du en bøde for ikke at oplyse hvem der har ført køretøjet.

• #6   27. jun 2019 for eftertiden, KØR ALTID MED I BILEN

• #7   27. jun 2019 Bare betal ved kasse 1

https://fdm.dk/alt-om-biler/love-regler/faerdselsregler/nu-far-bilejeren-ansvaret-fartboden

Men der står godt nok ikke hvad der sker over 30%

• #8   27. jun 2019 Tag kontakt til politiet og tal med dem om det, du har jo stadigvæk et telefonnummer på ham, måske kan de den vej igennem finde ud af hvem han er, vis dem evt beskeder I har skrevet sammen. På den måde har du også gjort dit til, at de muligvis kan finde frem til ham.

• #9   27. jun 2019 Det er jo bare en historie der er fundet på for at slippe.
    En der prøvekører en bil og oplyser falsk navn kommer nok ikke tilbage og og beretter han er blevet fotograferet.

• #10   27. jun 2019 Jeg går da udfra, at det er fordi trådstarter har fået bøden tilsendt, at han ved det. Men nej ellers så lyder det godt nok som en røver haha

• #12   27. jun 2019 Altså de må jo kunne se på billedet hvem der kører bilen, så at begynde at lyve om, at det skulle være en anden er satme dumt..

• #13   27. jun 2019 105 på en 50er vej? Du bliver bollet godt og grundigt.. Lige ud sagt

• #14   27. jun 2019 Ja det er en ubetinget frakendelse af kørekortet i som regel 6 måneder, at det vil udløse.

• #15   27. jun 2019 Men ellers er det som trolle siger

"Hvis ejeren ikke vil oplyse, hvem der har ført bilen, så risikerer han en bøde for at overtræde færdselslovens § 65, som handler om oplysningspligt. Bøden lyder på 2500 kroner."

PS Tobias kør ordenligt smiley

• #16   27. jun 2019 #15 bemærk formuleringen "ikke vil" - det er ikke det samme som at gøre et mislykkedes forsøg!

• #17   27. jun 2019 Troll smiley

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#18   27. jun 2019 Jeg har overvågning der viser at jeg er på arbejde mens billedet blev taget

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#19   27. jun 2019 KBKP Vi havde kun kontakt over facebook

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#20   27. jun 2019 Og ja jeg modtog billedet i dag og der kan jeg se det er ham som prøvede den. Jeg har siden forsøgt at kontakte ham.. uden held

• #21   27. jun 2019 Tag i det mindste et billede af kørekortet, som det mindste næste gang, og lad være med at være så ansvarsløse, du kan jo se det slæber kun bøvl og ærgrelser med dig, mener det godt smiley

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#23   27. jun 2019 Plejer også at holde det og tage kopi af det, men han virkede sku flink nok ham her og han sagde han kendte mange af mine venner, men ingen af dem
    Siger de kender ham. Så ved ikke om han bare har tjekket mine facebook venner ud...

• #25   27. jun 2019 I bliver trollet så hårdt.

• #27   27. jun 2019 Det er sku da bare et barn der keder sig den bil kan ko knap gå 100 haha

• #28   27. jun 2019 Kørte altså 120 efter speedometeret...

• #29   27. jun 2019 Dit første forum emne og fuldstændig ligegyldigt

• #30   28. jun 2019 Der røg det kørekort

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#31   28. jun 2019 Hold da helt op hvor er folk hjælpsomme!

• #32   28. jun 2019 Måske fordi du har båret dig yderst dumt ad.
    Du skulle måske tage ned på Politistationen og vise dem hans Facebook og billedet der viser det ikke er dig der køre bilen og så forklar dem sammenhænget, er det fordi bilen er til salg eller hvad var grunden til han skulle prøve den ? .
    Du skriver han har brugt falsk navn, men du så vel hans kørekort ? og der står der vel et navn på den og er den ikke magen til den han har oplyst så skulle du nok ikke have overdraget nøglerne til ham, det er vel også naturligt at lave en baggrunds tjek af ham blandt dine venner hvis ikke du kender ham og han påstår han er venner med nogle af dine venner... det virker lidt langt ude kan du vel godt se.

• #33   28. jun 2019 Kom lige med et billede af den "bøde" / sigtelse så!

• #34   28. jun 2019 Tror historien usand.

Hvis den er sand må man tage straffen for at overlade køretøjet til en uden kørekort.

• #35   28. jun 2019 Han skal uanset hvad godkende sigtelsen og det vil han da aldrig gøre så den hænger du på.

• #36   28. jun 2019 #35 hvor har du det fra? hvis vi antager historien er sandt og han har et billede hvor man kan se at TS ikke er føre af bilen og billedet er godt nok til at man kan se det er personen på fks. Facebook profilen hvorfor skulle TS så kunne dømmes på at have kørt 105 i en 50 zone ?

#34 måske jeg har overset det, men hvor er det oplyst at den der førte bilen ikke har kørekort ?

• #37   28. jun 2019 Det er stadig ikke godt nok du han skal stadig godkende han har kørt bilen på det tidspunkt

• #40   28. jun 2019 #39 er din mor også medlem

• #41   1. jul 2019 Prøv at slå ham op på MobilePay med hans nr smiley

• #42   2. jul 2019 Det hænger sgu da ikke sammen, at bilen er blevet blitzet, mens du har været på arbejde og du i samme periode har lånt bilen ud til en ukendt. Så er man sateme heller ikke for skarp.

• #43   2. jul 2019 Sidste jeg prøvekørte en bil, der mødtes jeg på mandens arbejde i hans arbejdstid og fik nøglerne og kørte en halv time for derefter at komme tilbage og aflevere bilen.

Hvorfor skulle der være noget underligt i det ??

• #44   2. jul 2019 Stop nu jer selv... Hvis politiet ikke kan genkende dig på billedet, går bøden ikke videre til dig, kan de ikke når der er tale om et klip... Men du får bøden på 2500 for ikke at kunne huske hvem der har kørt bilen... Længere er den ikke.. Men du kan godt gøre dig klar til at politiet kimer dig ned, samt evt kommer og banker på din dør midt om natten... Har selv været der, det var dog mig der kørte bilen, men billedet var dårligt, og jeg havde i forvejen 2 klip....

• Jens E
    Jens E Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #46   2. jul 2019 Du skal til køreprøve.

• henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 41
    #47   2. jul 2019 hvis du låner din bil ud, så skal du altid sikre dig at personen har kørekort, underforstået,, DU SKAL HAVE DET I HÅNDEN og læse navn og adresse, ser du aldrig POLITIJAGT på TV kanal 5 ????..

• #48   2. jul 2019 Du må tage straffen, det er bilens ejer som bærer ansvaret hvis ejer ikke kan påvise hvem som har kørt.
    Bad luck………….

• #49   2. jul 2019 #43 var det en sort BMW du var ude at prøve smiley

• #50   2. jul 2019 1. du siger at du har video der beviser du var på arbejde da han 'prøvekørte' din bil
    2. Hvordan kan du være på arbejde + samtidig lade en ukendt person tage en 'prøvetur' i din bil?
    3. Hvis det nu er sandt - så vil videoen jo netop bevis at du IKKE var på arbejdspladsen da billedet blev taget....for du lod ham vel ikke bare fræse derud af mens du gik retur til jobbet?
    4.Der er nævnt en klar ubetinget frakendelse af kørekortet + min. 4500 i bøde....så det er en meget alvorlig sag, hvor DU vil blive hevet i retten og overfor en dommer skal padle dig ud af den her sag......hvis ikke din 'testkører' ser markant anderledes ud end dig - så er det din røv der ryger på bålet.

• #51   2. jul 2019 Hvornår mon det går op for folk at det blot er en historie?

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#52   2. jul 2019 Alle der siger det her er falsk skal tage og sætte dem ned! Det er helt hen i vejret at i ikke tror på hvad jeg siger!

• Søren E
    Søren E Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 1 Svar: 2
    #53   2. jul 2019 Hej uheldige Tobias
    Nemt at være bagklog, men jeg synes dog at det var på et meget tyndt grundlag, at du udleverede nøglerne til bilen.
    Skal snart til at sælge min gode "ven", Audi A6, 2,8 fra 2008, 135.xxx km.
    Belært af dit tilfælde vil jeg godt have styr på, hvem jeg udlåner til. Her synes jeg, at FDM's bud er godt/bedre end ingenting: https://www.bilgalleri.dk/redirect/external?url=https%3a%2f%2ffdm.dk%2falt-om-biler%2fbilen-hverdagen%2fbilforsikring%2fnar-du-laner-din-bil-ud
    (link lånt fra anden indsparker, som jeg er helt enig med).
    PS: meget relevant kunne FDM godt sætte deres udmærkede råd i en udvidet formular*, som man blot forlanger, at låneren underskriver.
    * … er du stoffri/ædru/… - det kan vi private ikke tjekke.

• #55   2. jul 2019 ....Han havde åbenbart givet falsk navn....

......Jeg så hans kørekort.....

.....hans facebook profil......

HEY - du har set hans kørekort, og ikke bemærket af navnet på FB var et andet, og at navnet på kørekortet var et andet end du havde fået?

Den er helt gal den her....

• #56   2. jul 2019 Så kom med et billede af sigtelsen! smiley

• #57   2. jul 2019 Fandme øv.
    Men der er ikke andet at gøre, at kontakte politiet og fortælle dem din historie, det er dem du skal overbevise og ikke os.
    Kan i spore ham og det viser sig han ingen kørekort har, vil du få en bøde for at have overladt bilen til en fører uden kørekort.

Derfor tjek altid - flink eller ej - selv venner og forældre skal tjekkes, hvis de låner bilen

• Bett`mig
    Bett`mig Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 18 Emner: 5 Svar: 99
    #58   2. jul 2019 #55 - Hvor skriver OP at han har set hans kørekort?

Hvis episoden er rigtig, må det være varmen, der igen har en del på samvittigheden, da det ellers nærmest ligner en forsætlig bummert af kedelig økonomisk og måske også anden art.

• Wollmar P
    Wollmar P Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #59   2. jul 2019 Syntes at der mangler en hel del oplysninger, siger ikke at det ikke er sandt, men undre mig over hvordan han fik nøglerne, hvis I kun havde kontakt over FB, så du hans kørekort, passede navnet med hans FB navn, er hans FB side stadig aktiv, noget må du kunne give politiet, ellers ender du i retten, så får du naturligvis mulighed for at give din side af sagen, men hvis du ikke kan give andet end det du skriver her, så bliver du på den ene eller anden måde dømt, og det er ikke en lille straf, 105 km/t i en 50km/t zone, for egen skyld så må du gøre alt du kan for at finde ham, domstolen efterforsker ikke sagen, de forholder sig kun til de oplysninger politiet giver dem, så hvis politiet synger sangen “det har vi ikke resourcer til at efterforske” så ligger sagen på din banehalvdel.

• Tobias P
    Tobias P Tilmeldt:
    okt 2015

#60   2. jul 2019 Jeg har her til aften fået kontakt til hans forældre og de siger han skulle ringe til mig.. derefter snakkede jeg med ham, grunden til at han ikke sagde noget er fordi han ikke må mindste sit kort da han vil miste hans arbejde på det... jeg har fået alt hvad jeg skulle og har skrevet det videre til politiet.. de har nu sagen og jeg er fri.. kunne man have undgået at han skulle miste kortet på en måde?

• #61   2. jul 2019 Ja, han kunne overholde færdselsreglerne

• #62   2. jul 2019 Du skal ikke have ondt af ham - han er voksen og må stå til ansvar - ikke dit problem

• #63   2. jul 2019 Ville han stadigvæk købe bilen så?

• Per K
    Per K Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #64   2. jul 2019 Ikke for at virke bagklog, men du ved selvfølgelig godt at du ikke må overlade en bil til en person uden at sikre dig at personen har et gyldigt kørekort? Og hvis du havde overholdt denne regel, havde du også vist hvem personen er/var.Så umidelbart har du selv leveret beviset til en ekstra bøde, hvis altså der er nogen der gider følge op på det. Godt at du fik fat i Ham og fik afklaret sagen. smiley

• #65   2. jul 2019 #60 - Han burde have tilbudt dig kr. 5000,- for at betale bøden på kr. 2500,- for ikke at oplyse navnet på føreren smiley

• Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #66   3. jul 2019 Og en måned senere afkræve 10.000 kr. mere for at forhindre en mulig genopfriskning af hukommelsen..

Stadig billigere end at skulle tage kortet helt om.
    Medregner man tabt arbejdsfortjeneste, jamen så er der jo basis for endnu flere mulige hukommelses genopfriskninger, og dermed flere penge til at forhindre dem. smiley

• #67   3. jul 2019 "Og en måned senere afkræve 10.000 kr. mere for at forhindre en mulig genopfriskning af hukommelsen.. "

Ha ha ja - med mindre pistolen pludselig bliver drejet modsat og at "fartsynderen" vil gå til politiet og melde om afpresning og at ejeren har givet politiet falske oplysninger smiley

• #69   3. jul 2019 Ja det kunne du, du kunne havde tilbudt ham at købe klippet, enten ved selv at tage det eller ved at ikke kunne huske hvem der kørte bilen.... Men du skulle selvfølgelig taget dig betalt for det.... Det er dog en forbrydelse at lyve omkring...

• H-J K
    H-J K Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 34
    #71   4. jul 2019 Der er for mange huller i din historie.
    Jeg bliver bare en lille smule prikken, når nogen ...

• #72   4. jul 2019 Altså udover at tråd starter har været meget naiv og ikke gider uploade et billede af fartbøden, hvad er det så der gør at historien ikke skulle være sand ?

Altså der er SÅ mange dumme mennesker, folk der sender 10.000kr via paypal til en køber fra Italien som vil købe deres dyre afgiftsplagede bil, men kan ikke hente den selv osv osv... bare fordi noget er dumt betyder det ikke at det ikke er sandt.

Jeg undrer mig bare over, hvilket af det indikerer at historien ikke er sand ?

• #74   4. jul 2019 Hvis de havde kontakt over facebook, og manden har åben profil som de fleste har så er det ikke svært at få fat på noget familie.

Jeg siger ikke at historien ER sand... jeg siger bare at den er sandsynlig når man tænker på hvor mange der brænder fingrene ifbm diverse handler på nettet, scam, mm...

Kommentér på:
Blitzet men ikke mig der kørte

Annonce