{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.115 visninger | Oprettet:

Standsning / Parkering???? Regler????? {{forumTopicSubject}}

Ankommet på P-plads 14:12:10 (standsning)
Parkering påbegyndt 3 min senere 14:15:10 (parkering)
P-Skive sat til kl 14:30

P-vagt observationstid sikkert 14:12:50 - 14:17:00
(kommentar urigtigt indstillet p-skive)

Vil Parkeringsfirmaet kunne vinde denne sag

Har lige været på kursus i Parkering ifm Taxa og lastbilbeviser

Her lærte vi at gøre som jeg har skrevet feks hvor der er 15 min parkering, så kan man som skrevet øverst med ankomsttid standsning de første 3 min og derefter parkering fø lidt længere lovlig tid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Standsning / Parkering???? Regler?????
  • #1   13. jul 2019 Tror du er forkert på den der.

  • #2   13. jul 2019 Mig bekendt er det en parkering fra du sætter bilen så frem, at du ikke er tilbage efter 3 min.

    Så din parkering starter ikke ført 14.15.10, men allerede 14.12.10
    Derfor skulle din P skive være sat til 14.15 og ikke 14.30

    P skiven skal sættes til først kommende kvarter, i dit tilfælde 14.15.
    Det er korrekt, at er der 15min. parkering så får du de første 3 min. "gratis".

    Men du har jo sat P skiven til 15.30, altså tilskriver du dig selv 18 min. "gratis" parkering.

    Standsning og parkering er to helt forskellige ting. så antagelsen om at din parkering først starter når standsningen ophører er forkert.


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   13. jul 2019 den fortolkning duer ikke. man kan ikke kombinere standsning og parkering..

  • #4   13. jul 2019 Jeg har også altid lært man må stille frem til nærmeste kvarter, maksimalt 14.59 minutter frem. Det sagde kørelæreren i hvert fald for mange år siden.

  • #5   13. jul 2019 Betal og vær glad smiley

  • #6   13. jul 2019 De vinder den nemt. På P-skiven står der "Ankomst". Du ankom 14:12. Skiven skulle være stillet til 14:15 - dvs. til nærmeste kvarter frem på ankomsttidspunktet - ikke 3 min efter...

  • #7   13. jul 2019 438 Der står nu ikke ankomst på min p-skive

    Allan Har fået 6 p afgifter på 2 år de 5 har de tabt eller frivilligt annuleret, så betal nej hvis ikke p vagten er godt nok uddannet, eller ikke med sit nedsatte syn er istand til at aflæse gæstekort eller p skiver så skal man da ikke betale dem.

    Men ja jeg troede også at det var som I skriver, men efter 14 dage på Dekra kursus fik vi altså noget andet at vide.

    Hvis jeg havde feks lavet aflæsning af bilen, så skulle p-skiven heller ikke indstilles,
    og af og pålæsning feks må tage lige så lang tid det nu engang tager.

    Endvidere kom der en ny lov i marts 2019 at når du parkerer bilen på en p-plads hvor der står skilte ved indkørslen til P-pladsen, skal der være så mange skilte inde på pladsen, at når du stiger ud af bilen kigger i alle retninger skal du kunne få øje på et skilt, det krav er heller ikke opfyldt her hvor jeg bor.

    Så der er muligheder nok for at få den annuleret, men vil helst bruge den med de 3 minutter standsning, og så gemme den med skiltene til senere brug.

    Spurgte en politiassistent, han mente også at der var noget om snakken, men han var ikke 100 % sikker, han sagde ihvertfald at men ikke kan parkere uden at standse først (de 3 min)


  • #8   13. jul 2019 Finn
    Det har ikke noget at gøre med at kombinere noget
    Enhver henstilling af bilen starter med at være en standsning 3 minutter efter bliver din standsning afløst af en parkering


  • #9   13. jul 2019 Min kørelærer (for mange år siden) fortalte også den regel med at de første 3 minutter er standsning,, så hold da fast i det og tag den gerne i retten, hvis det kommer dertil.

    Det lyder nu heller ikke som om du er i tvivl smiley


  • #10   13. jul 2019 Ok, i bekendtgørelsen står der ikke "ankomst", men "parkering". Så rent teoretisk, så har du ret.

    § 3. Påbegyndes parkeringen i en periode, hvor adgangen til parkering er tidsbegrænset, skal parkeringsskivens viser indstilles på tidspunktet for parkeringens begyndelse. Begyndelsestidspunktet angives som udløbet af det kvarter, inden for hvilket parkeringen fandt sted.


  • #11   13. jul 2019 Man kunne forestille sig at man kommer til en p-plads kl. 11:00
    man skal bruge en time til aflæsning af bil så parkeringen starter kl 12:00
    så i dette tilfælde vil p-skiven jo kunne sættes til kl 12 og tiden 11:00 - 12:00 er jo af og pålæsning og ikke parkering


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #12   13. jul 2019 Sad du i bilen indtil kl14:15:10??

  • #13   13. jul 2019 Man behøver ikke sidde i bilen

  • #14   13. jul 2019 Nej sad ikke i bilen, men det har ingen betydning,


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #15   13. jul 2019 Hvis du har forladt bilen og ikke kommer inden de 3 min. er gået, så er det en parkering gældende fra da du standsede motoren...

  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #16   13. jul 2019 læs her angående reglerne
    Standsning betyder, at du må hensætte køretøjet i højst 3 minutter.
    Såvel ind- og udstigning som af- og pålæsning er lovligt, såfremt du frivilligt opholder dig på stedet i højst 3 minutter

    hvornår gik du så ud af bilen??


  • #17   13. jul 2019 Finn J

    Hvor har du det fra? Her er udpluk fra færdselsloven...

    Parkering:
    enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering.


  • #18   13. jul 2019 #16

    "såfremt du frivilligt opholder dig på stedet"??

    Hvad faen er det du skriver?? smiley


  • lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 465
    #19   13. jul 2019 #18 læs her http://koerekort-guiden.dk/standsning-og-parkering

  • #20   13. jul 2019 #19

    Ham, der lavede denne hjemmeside, er retarderet. Han skulle skrive "standsning og parkering er en frivillig hensætning af køretøjet", hvilket betyder, at man stiller bilen med vilje - altså ikke pga. en trafikprop, rødt lys, eller motorhavari. Men hans måde at beskrive det på, kunne misforstås som om man skal blive ved bilen i 3 min og det er ikke rigtigt.

    "såfremt du frivilligt opholder dig på stedet"? Hvordan kan man ellers opholde sig stedet? Ufrivilligt? Man bliver holdt fast af russisk mafia? Kan du ikke selv høre det? smiley


  • #21   13. jul 2019 Jeg mener som mange andre at du taber den sag, men du har jo en anden opfattelse.

    Men når du nu er så sikker i din sag så forstår jeg slet ikke du spørger på BG hvor svarene vil være alt fra betal og vær "glad" til at alle P-Vagter skal skydes....


  • #22   14. jul 2019 Tja, kører lastbil og i Horsens Kommune, der har man KUN 3 min til at læsse af og på. Ergo 3 minutter til at åbne bil, få gods af, og lukke bil og kører igen. Kan man ikke gøre det på 3 minutter hvor standsning er tilladt men ej parkering så skriver de raskt væk en p-bøde.

  • #24   14. jul 2019 Man skal sætte sin skive efter nærmeste hele Kvarter hvis jeg var dig ville jeg holde på at du parkerede 14:17 derfor skal din skive også sættes til 14:30. Den der burde være mulig at få dem til at æde...

  • #25   14. jul 2019 #25

    Er du seriøs? Så bare at sige et random tidspunkt som passer bedre til p-skiven, så opgiver P-selskabet bøden?? Så at deres egen medarbejder noterede bilen allerede 14:12 ser de bare bort fra?? smiley


  • #26   14. jul 2019 Alt det der standsning og parkerings ræs der henvises til gælder IKKE på de private p-pladser hvor det er et privat p-firma der udskriver afgiften.
    Når du kører forbi det sorte kilt med et hvidt P på så har du accepteret de vilkår som der er udstedt på pladsen og så skal du selv orientere dig om de regler der er beskrevet på skiltene.

    At der så måske ikke er nok skilte på området kan måske være til din fordel.

    En helt anden ting så står der at din p-skive er sat til kl. 2:30 og ikke 14:30 - det kan derimod være der at du får medhold i din klage.
    For hvorfor vente 12 timer med at udskrive p-bøden til dig.

    Jeg har selv tidligere fået annulleret afgifter både private og fra kommunen grundet fejl i tidspunkter eller vej navn / nummer.


  • #27   14. jul 2019 # 22

    Horsens kommune er forkert på den hvis du holder et sted hvor standsning er tilladt og skal læsse af

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=204976#id520b2490-40d4-44e4-8607-d4892439cdfd

    18. Parkering:

    enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering. Et køretøj, som hensættes, fordi det på grund af uheld eller teknisk fejl ikke er i stand til at fortsætte kørslen ved egen kraft eller ikke er i stand til at fortsætte kørslen forsvarligt, anses for parkeret, 18 timer efter at det er hensat.


  • #28   14. jul 2019 #26

    Kan du forklare, hvorfor der er observationstid?


  • #29   14. jul 2019 observationstid er forskellig fra sted til sted på de private p-pladser
    så snart det er en privat p-plads så er det ejeren der bestemmer hvilke regler der er for lige netop den plads

    hos os har vi aftalt at der skal være 4 minutter uden for vores p-båse og i p-båsene er der 0 (nul) minutter grundet at man så betragter det som en bevist handling at der er parkeret i en p-bås.

    er det en håndværker gælder der andre regler så længe at de har et p-kort
    de må smide bilen lige hvor de vil men beboerne må kun smide bilen i en p-bås eller foran en opgang hvis der er asfalt hvor de holder og læsse af / på - de må ikke parkere der i flere timer hvis det er uden grund


  • #30   14. jul 2019 Jeg spurgte dig om HVORFOR er der observationstid.....??

  • Daner
    Daner Tilmeldt:
    mar 2018

    Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 162
    #31   14. jul 2019 Når man henstiller bilen i mere end tre minutter, så er der tale om en parkering. Hvis man kører igen inden der er gået tre minutter, så er det en standsning.

  • #33   20. jul 2019 Hvad snakker du om... Hvis der på skiltet står "Parkering forbudt" og det er ikke nærmere defineret, hvad de mener med en parkering, så drejer det sig om parkering, som vi allesammen kender - 3 min eller derover. Skal deres definition afvige fra færdselslovens - SKAL de skrive det på skiltet.

  • #36   20. jul 2019 https://fdm.dk/node/8948

  • #38   20. jul 2019 #37

    Du er helt væk... smiley Du blander jo det hele sammen...

    Selvfølgelig kan de ikke selv ændre definitionen af parkering fra 3 minutter til 1 sekund og give folk bøder efter det, UDEN AT DET STÅR PÅ SKILTET?! Det er sgu da logik for burhøns...

    Det, du siger, svarer til at de forbyder parkering for røde og grønne biler, uden at det står nogen steder... Og når folk brokker sig, siger de bare "det er en privat p-plads".

    Tror du selv på, at den holder i retten? smiley


  • #39   20. jul 2019 Det er jo netop det, du kan læse i hans link? At det hele skal være skiltet, hvis de skal kunne udstede afgifter til bilister? Læsevanskeligheder? smiley

  • #41   20. jul 2019 Øøøhm... Jow...? Og hvis de ikke uddyber, hvor mange minutter, der skal gå, før en standsning bliver til en parkering, så går man udfra 3 minutter? De kan sgu da ikke sige bagefter "efter vores opfattelse, er det en parkering efter 1 min"? Hvis ikke det står der, så kan de hoppe og rende.

  • #43   20. jul 2019 Jeg tager imod din bøjning og vi er venner igen smiley

  • #44   31. mar 2021 Hvad endte det med?

  • #45   1. apr 2021 Sagen er slet ikke endt endnu, ja totalt underligt. men skal prøve at forklare som jeg ser det.

    Jeg klagede til Parkeringsklagenævnet og betalte klagegebyr mener ca 150 kr. i Juni måned 2019, uden svar i næsten 2 år, fik jeg en advokat til at skrive således til dem:

    En klient har rettet henvendelse til mig, hvor han forespørger hvor lang tid det tager at behandle en klage?? Han oplyser til mig at han intet har hørt i over 1 år.
    samt at der intet nyt er i hans klagesag ligeledes i over et år.

    Han har i forbindelse med klagen indbetalt et gebyr for klagen, men efter som der ingen afgørelse kommer fra Jer, ja så får han jo ikke klagegebyret tilbagebetalt.

    Af almen interesse, vil jeg da gerne have oplyst om det er normal kutyme fra Jer at I bare "glemmer" sagen, ikke kommer med afgørelser, for derved at kunne undgå at afregne klagegebyrer??

    Med venlig hilsen

    Og Parkeringsklagenævnet svarer:
    Kære John

    Tak for din henvendelse,

    Iht. Parkeringsklagenævnets vedtægter § 17, stk. 1, skal sagen afgøres inden 90 dage fra det tidspunkt, hvor sagen er fuldt oplyst, hvilket meddeles parterne ved brev på sagsportalen.

    Den angivne sagsbehandlingstid på hjemmesiden er alene vejledende, og enkelte sager vil kunne have længere sagsbehandlingstid.

    Vi skal naturligvis beklage, at din klients sag har været så længe undervejs, og vi har på nuværende tidspunkt implementeret tiltag til at forkorte vores sagsbehandlingstid, herunder: afgørelse ved mindre nævnsforsamlinger, digital votering, formandsafgørelse og sekretariatsafgørelse.

    Der er dog ikke nogle nærmere fastsatte regler for, hvor lang tid en sag maksimalt må tage at få afgjort eller afsluttet.

    Det kan slutteligt oplyses, at Parkeringsklagenævnet ved sin struktur ikke tjener penge, men får alene dækket omkostninger. Såfremt man får medhold i sin klagesag, bliver klagegebyret refunderet.

    Med venlig hilsen

    Hanne Vibeke Kristensen
    Sagsbehandler





  • #46   1. apr 2021 Brevet fra Parkeringsklagenævnet modtog min advokat d. 29. Januar 2021 og der er stadig ikke kommet en afgørelse

  • #47   1. apr 2021 #40 På skiltet bliver der udelukkende brugt ordet "Parkering"
    du kan ikke finde ordet standsning på skiltene


  • #48   1. apr 2021 #15 & 16

    Om du sidder i bilen ændre ikke ved noget og heller ikke om du har forladt bilen, "enhver hensætning af køretøj (med eller uden fører) De første 3 minutter er standsning, hvorefter det efter 3 minutter bliver til en Parkering


  • #49   1. apr 2021 Ja de er ikke de hurtigste knallerter på havnen.

    Jeg har også en klage liggende hos dem fra maj 2019 og da jeg rykkede ved årsskiftet 19/20 fik jeg nogenlunde samme svar som dig.
    Min sag er parkering med min erhvervsbil som så gerne skulle have haft været i regnskabet for 2019 hvilket den ikke kan komme endnu da der ikke er en afgørelse på klagen.

    Jamen du kan jo heller ikke trække en parkeringsafgift fra i dit regnskab.....

    Jeps det kan man delvist.
    Når det er et privat firma der giver afgiften kan man trække momsen fra i regnskabet og resten af beløbet skal så skrives som om det er et privatforbrug / skattepligtig


  • #50   25. apr 2022 Så er der snart gået 3 år uden nogen svar, afgørelser eller noget, min advokat skrev til dem for en måned siden men parkeringsklagenævnet svarer ham ikke Det er godt nok et useriøst foretagene

  • #51   25. apr 2022 Jeg fik for et par måneder siden afslag på at de ville behandle sagen og fik mit klage gebyr retur.
    Begrundelsen for de ikke ville tage sagen er at det er en erhvervsbil og at jeg havde en interesse i at holde der smiley smiley

    Det tog så næsten en måned at få dem til at udbetale gebyret.


Kommentér på:
Standsning / Parkering???? Regler?????

Annonce