Generhvervelse efter Narkotika Kørsel {{forumTopicSubject}}
Kan ikke lige finde et klart svar på google, så håber I vil hjælpe mig!
Jeg er en af de idioter, der blev stoppet for narko kørsel for snart 3 år siden - I næste måned, kan jeg generhverve mit kørekort!
Kan ikke lave en forespørgsel på "kravene" til generhvervelse hos borgerservice (hvad jeg ved af) før de 3 år er gået. Så håber ydmygt at nogen med viden herinde kan give mig et svar. Eventuelt nogen som har stået i samme situation.. Skriv en pb, hvis I ikke ønsker svaret offentligt, tak
Mine spørgsmål: Hvilke krav er der til generhvervelse?
- ANT Kursus (Narko kursus) * Den er obligatorisk
- Skal jeg gennemgå køretimer?
- Skal jeg starte HELT forfra med teori, kørsel og en teori/køreprøve?
- En person jeg kender har sagt, jeg bare skal bestå en teori/køreprøve efter 3 års frakendelse - Det lyder lidt for "nemt"
Jeg havde på det pågældende tidspunkt haft kørekort i MERE end 3 år. Der var ikke alkohol indblandet. Kørslen var ikke hasardet, ingen færdselsovertrædelser, og det var et almindeligt rutinetjek med en tester. Ingen stoffer blev fundet, da det var indtaget 12 timer før. Jeg aner ikke "promillen" på testen. Den slog ud på Kokain.
Jeg er for 10 år siden, blevet stoppet med en alkohol promille på 0,6 - og har gennemgået et AT kursus og en ny teori/køreprøve i den forbindelse.
God weekend
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 22 Emner: 5 Svar: 1.316
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.877
UBETINGET FRAKENDELSE
Hvis du skal generhverv kørekortet efter en ubetinget frakendelse, så skal du op til en kontrollerende køreprøve. Den består af en teori prøve og en praktisk køreprøve.
Den praktiske prøve kan tidligst afholdes 1 måned før frakendelsestidens udløb.
Man skal søge retten til at generhverve sit kørekort hos politiet, og udfylde en ansøgning som skal afleveres til Borgerservice. Ansøgningen kan hentes på køreskolen eller hos Borgerservice, og der skal vedlægges et nyt foto (35x45mm).
https://scandiatrafikskole.dk/koerekort/generhverv/?gclid=EAIaIQobChMI2s2Fo-PC4wIVSOh3Ch1iFQdzEAAYASAAEgKEbfD_BwE
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.644
"En kontrollerende køreprøve består af en teoriprøve og en praktisk prøve. Oftest er der ikke noget krav om, at du skal have taget køreundervisning, men det kan være en god idé at tage et par køretimer. Du kan kun få dit kørekort igen, hvis du består den kontrollerende køreprøve."
Havde du haft kørekort i mindre end 3 år, så skal du min. have 8 lektioner teori og skal følge det oprindelige kursus.
https://www.tiptoptrafik.dk/saerlig-koereundervisning-teori/
Når du er over de 3 år er der ingen krav.
https://www.tiptoptrafik.dk/generhvervelse-koerekort/
Tag fat i en køreskole og de kan også svare dig.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Var lige nede og forny mit igår, og det var den besked jeg fik, så mon ikke der er lidt hårdere krav til folk der har fået frataget sit kørekort, frem for en alm. fornyelse. ??
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.220
Den undervisning du får af kørelæreren hjælper dig bla med hvordan du skal "læse" teori billederne, samt hvad den køresagkyndige lægger mærke til køreprøven.
Specielt hvis det er 10 år siden på dit andet kørekort. og derfor kan jeg regne ud at du ikke husker særligt godt.
Gør os alle den tjeneste at næste gang HUSKER du den undervisning du modtager på A/N/T-kursus. inden det går ud over uskyldige
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Umiddelbart, skal jeg tage et A/N/T-kursus.
Derefter op til en kontrollerende køre- og teori prøve. Men det er en god idé at tage nogle køre/teori timer og få frisket hukommelsen op (men ikke et krav).
Hvis jeg har forstået det rigtigt
dec 2013
Følger: 34 Følgere: 21 Emner: 16 Svar: 153
Den særlige køreundervisning skal strække sig over mindst 8 undervisningsdage og omfatte:
mindst 8 lektioner i teori á mindst 45 minutters varighed
mindst 8 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) á mindst 45 minutters varighed
Og du skal tage separat prøve til alle kategorier
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
Jeg har fået frakendt kørekortet i 3 år. I denne måned udløber min frakendelses tid, dvs. der er gået 3 år (den 24 august).
Mener du stadig, jeg skal gennemgå "mindst 8 lektioner i teori á mindst 45 minutters varighed mindst 8 lektioner i praktisk køreundervisning (øvelseskørsel) á mindst 45 minutters varighed"
På forhånd tak
Generhvervelse efter Narkotika Kørsel