{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
165 visninger | Oprettet:

vw transporter / caravelle {{forumTopicSubject}}

hej, vi er på jagt efter en lille bus / varevogn til ombygning til campervan.
Har kigget på lidt forskellige bla. nogle transportere som står opført som 10 pers. Nu skiller grænsen mellem stort og lille kørekort dog mellem 9 og 10 pers. som jeg har forstået det. (vi skal begge kunne køre den og ingen af os har stort kort). Men hvis man alligevel piller alle bagsæder ud af bilen, kan den så godkendes til lille kort ?
ydermere er der virkelig mange af dem der står på papegøjeplader. Ka sku ik helt hitte ud af det... Vi har firma og kunne godt forsvare en bil i firmaet, da vi kører en del. men hvad er kravet egentlig for at kunne købe en på papegøjeplader, skal man bare betale privatbrugsafgiften (eller hvad den hedder) og så det det? håber der en nogle der kan skøre det hele lidt ud her smiley
på forhånd tak
kasper




Kommentarer på:  vw transporter / caravelle
  • Johnny P
    VIP
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 85
    #1   14. aug Hvis den er 10 personers er den enten fritaget for afgift, eller på 60% afgift, alt efter årgang. Hvis du piller stole ud, så den bliver 8 personers eller mindre skal du betale fuld personbilsafgift, og også personbils vægtafgift. På en 10 personers betaler man langt mindre i vægtafgift, men den skal synes hvert år. Det bedste er at finde en der allerede er en camper, da de også er registreret på en lavere afgift. Alternativt skal du finde en gulplade, selvom vægtafgiften stikker helt af på dem. Du kan selvfølgelig også tage et buskørekort.. smiley Det gjorde jeg...

  • #2   14. aug Selvom modellerne som udgangspunkt hedder det samme, er der ganske givet en del forskel på selve typegodkendelse og krav til indretning og udstyr

    En 10 personers bus kræver som du siger buskørekort. Og skal synes hvert år. Så den er som du beskriver det udelukket

    En 9 personers bus (8+fører) må køres med almindelig kørekort. Det er klart den dyreste model ved indkøb

    Camper model er med nedsat afgift, men har så en række krav til indretning og udstyr der skal være tilstede ved kørsel. Sæt jer godt ind i reglerne for netop jeres model. I kan ikke bare lige tage sæderne ud når den skal anvendes til firmaet

    Varebil må kun anvendes hvis den er indrettet med netop varerum. Ikke nået med lige og lave en camper med seng og alt i varerummet. Netop varebil vil i dog kunne køre som delvist erhverv/privat, og spare på privatanvendelsesafgiften. Dog skal i så betale skat af brug, så rådfør gerne med revisor før denne købes og indskrives i firmaet

    Generelt så vil en ombygning dels kræve alt laves efter typegodkendelse, bilen synes og der betales ny afgift. Det er jo desværre sjældent den slags er super nemt i vores system, og normalt giver skat ikke en masse rabat fra tidligere betalt afgift

    Så med mindre i har en bil indkøbt, skrotbil og tage alt fra og selv kan hitte hoved og hale i reglerne ville jeg klart vælge og købe en indrettet til jeres brug fra starten

    Personbil med fuld afgift er oftest den som kan ændres mest uden og frygte skat kommer med en kæmpe regning, men også den som oftest er dyreste ved købet

    Alternativt så overvej en billig campingvogn, camplet eller lignende. Det er fra start tiltænkt formålet smiley


  • #3   14. aug Køb en campingvogn/teltvogn.
    En autocamper er upraktisk, for du/i hele tiden skal pakke sammen når i skal noget. En autocamper koster kassen i ejerafgift, en camplet nærmest nul kroner om året og en campingvogn 1000-1500 om året.

    Stort set alle dine idéer er enten ulovlige eller koster kassen.

    En godt udbrændt 35 år gammel VW Camper koster nemt 80-120.000 kroner.



Kommentér på:
vw transporter / caravelle