{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.914 visninger | Oprettet:

Rasmus M
Rasmus M
Tilmeldt:
28. sep 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31

Bilsyn - LED {{forumTopicSubject}}

Hej gutter,

Som emnet siger, bilsyn med led i.
Hvis bilen ikke er født med det og i har monteret det selv, hvad er jeres erfaringer?

Har synsmanden kigget forbi det eller er det noget de er opmærksomme på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsyn - LED
  • #1   7. dec 2019 Den dumper.

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #2   7. dec 2019 Har du oplevet det Claus?
    Syntes nemlig jeg høre lidt forskellige historier.


  • #3   7. dec 2019 har fået min mercedes synet med philips ultinon og LED nummerpladelys jeg snakkede så heller ikke om det og du skal slet ikke spørge eller nævne noget om det

    glemte så lige at tilføje at det var også med dæk der ragede ud over skærmkanterne


  • #4   7. dec 2019 Hvis din synsmand gør hans arbejde ordenligt. Så SKAL han dumpe den.

    Uanset om den går igennem eller ej. Så er det stadigvæk ulovligt og man får en bøde og evt synsindkaldelse af politiet


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #5   7. dec 2019 Man skal selvfølgelig ikke snakke om det ved synet, men hvor kan han egentligt se at den er født med halogen og ikke led?
    er der en hjemmeside til det?


  • #6   7. dec 2019 På Fiestaen skiftede jeg til alm pære inden syn.

    På min nye Focus er der lovlige LED lygter på.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #7   7. dec 2019 Okay, så rådet er faktisk, pil det af inden syn og sæt det i igen når det ovre, virker også mest logisk når man også tænker over hvor langtid det tager at skifte det..

  • #8   7. dec 2019 hvis du kommer med en gammel coralla fra 92 så skal han nok opdage det, men hvorfor ikke bare skifte tilbage til halogen det er jo ikke noget større projekt

    skal så siges nu kører jeg med HID i stedet og jeg gider ikke engang prøve når man tydeligt kan se ballasterne og ledningsnet hænge ud af hver lygte


  • #9   7. dec 2019 Du kan se på lygten om det er en LED godkendt lygte.

    Synsmanden kan også se pærene, ellers kigger han ned bag lygterne.



  • #10   7. dec 2019 Lygteparabolerne er anderledes på led pære, da deres lys er mere retningsbestemt.
    Man kan tydeligt se på farven af lyset om det er LED eller halogen, så han opdager det, og er på den leon du har som profil billede kan du være helt sikker.
    De kigger også efter om der er ledninger til andet lys. Min gamle bil havde xenon, og selvom pærene var skiftet til syn, satte han spørgsmålstegn ved ledningerne der var lagt rundt til det.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #11   7. dec 2019 Kører i en golf 7 så det lidt derfor jeg har en god tro at den faktisk vil glide igennem men ved selvfølgelig ikke, hvad siger i?

  • #12   7. dec 2019 #11 kig i lygten så kan du tydelige se at der sidder led pærer i.. Men igen hvis lygterne er fejl justeret så dumper den alligevel og det er lygterne sikkert hvis der sidder kina pærer i

  • #13   7. dec 2019 Det koster 480 kroner at syne en bil så vidt jeg husker..

    Tænker det er en ret god timeløn, at bruge de 15 minutter eller hvor lang tid det kan tage at skifte


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #14   7. dec 2019 Jeg dumper bilen hvis lyskilde ikke passer til lygte, ofte er lysbillede helt forkert.
    Hilsen den sure synsmand og det gør de fleste andre af mine kollegaer også,


  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #15   7. dec 2019 #7
    Nej, rådet er, pil lortet ud og køre med det rigtige lys hele tiden.


  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 31
    #16   7. dec 2019 Det fint lige at høre hvad andre folk har af meninger omkring dette, tror jeg vil prøve led og få dem justeret korrekt også se resultatet.

  • #17   7. dec 2019 Hvis synsmanden gør sit arbejde rigtigt, så ryger du direkte til omsyn.

  • #18   7. dec 2019 Jeg har synetmin sharan fra 11 med led nummerpladelys ogled i kørelyset tror inne han tænkte atdet ikke var født med det.

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #19   7. dec 2019 Nr pladelys er noget nemmere for der kan du købe komplet lygter, og der findes også alm små led der er E-godkendt, og der kommer tvivlen dig tilgode, da pæren ellers skal afmonteres for at se efter e-godkendelse, de laver heller ikke et lysbillede der blænder modkørende.

  • #21   8. dec 2019 Hvorfor skulle LED i nummerplade lygterne være ulovligt? Bortset fra at det ser fuldstændig åndssvagt ud at de lyser så kraftigt

  • #22   8. dec 2019 Fordi de sidder monteret udvendigt på bilen, og hvis pærerne ikke er godkendte så er det lige så ulovligt som at sætte LED pærer i forlygterne.

  • #23   8. dec 2019 LED forlygter =crap hele vejen igennem.

    LED i andre lygter? Ulovligt men har en chance for at slippe igennem...


  • #25   9. dec 2019 Men han siger jo sådan set at hvis man køber en ordenlig LED pære så vil man ikke blinde modkørende med parabollygter

  • #26   9. dec 2019 Stefan: Det er meget muligt, men det gør det ikke mere lovligt smiley

  • #27   9. dec 2019 Nej det er det ikke men det jo heller ikke det der blir spurgt efter:-)

  • #28   9. dec 2019 Nej, han spørger om en bil kan synes med eftermonteret LED i lygter der ikke er godkendt til formålet. Og eftersom at en "ulovlig" bilen ikke kan synes (hvis synsmanden gør sit arbejde ordentligt), så synes jeg da at det er forholdsvis relevant.

  • #29   9. dec 2019 Det kan vist difineres på flere måder så jeg sys Han spørg efter erfaringer om synsmanden kigger direkte efter det og som vi er mange her inde som skriver vores erfaring med at vi sagtens har kunnet få synet vores biler med ihvertfald LED nummerpladelys.

  • #30   9. dec 2019 Hvis du har fået synet en bil med eftermonteret LED i lygter med parabol, så er synsmanden enten blind eller ligeglad.

    Det skriger til himlen lige så snart at du kigger ind i lygten, og jeg tænker umiddelbart også at de fleste synsmænd har en ret god idé om hvilke bilmodeller der kan fås med LED lygter fra fabrikken smiley

    Måske kan man nemmere slippe igennem nåleøjet hvis det handler om kørelys, der er alligevel en del bilmodeller der har LED kørelys i kombination med halogen nær- og fjernlys.


  • #31   10. dec 2019 Ja der vi osse enige hvis det er i forlygterne så ved de med det samme at det ikke er født med det hvis det er eftermonteret:-)

Kommentér på:
Bilsyn - LED

Annonce