{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.164 visninger | Oprettet:

Puff P
Puff P
Tilmeldt:
15. jan 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Peugeot motorgaranti ophørt! {{forumTopicSubject}}

Da den sidste tråd gik fuldstændig ned i irrelevant mudderkast, tænker jeg vi laver en ny.

Som nogle godt ved har Peugeot haft en motogaranti der dækkede i 10 år eller op til 200.000 km. Et VÆSENTLIGT parameter da jeg skulle købe bil.

Nu har Peugeot så bare trukket den tilbage igen - og dette er for ALLE biler, ikke kun nye biler.

Har talt kort med FDM, og de mener umiddelbart at det aldrig har været en "rigtig" garanti - wtf? Hvad er folks holdninger til dette, har vi nogen jurister?

Garantien:
https://www.peugeot.dk/services/tryghed/motorgaranti/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot motorgaranti ophørt!
  • #1   15. jan 2020 En underskudsforretning for PSA... De har skiftet mange 3 cyl motorer pga olieforbrug.. Vi har en kunde som bruger 8 liter olie pr 10.000 km. Jeg bruger 3 liter pr 10.000 km med en VTI motor 4 cyl

  • #2   15. jan 2020 Hvorfor overhoved fortage denne diskussion?
    Motorgarantien er ophørt, og længere er den ikke.
    Du må lave et civilt søgsmål mod den part du mener er skyldig. Hvis du føler dig snydt ved bilhandlen, og jeg kan sagtens forstå dig.

    Intet vi skriver i denne tråd kan ændre noget.


  • #3   15. jan 2020 Jeg holder stadig fast på PSA er noget lort, og nu kan de ikke engang stå for deres egen motor... flot

  • #4   15. jan 2020 #2 Det er da en relevant diskussion i et bilforum.
    Hvis en bilfabrikant giver 10års garanti på motor eller 200.000km når handlen indgås, så kan man da ikke efterfølgende trække den garanti tilbage med tilbagevirkende kraft.

    Nu kender jeg intet til Peugeot ej heller hvilke garanti eller udformningen af en sådan der skulle være givet til TS så ved ikke noget om det ud over at hvis der gives garanti på noget så er det noget "ekstra" ud over reklamationsretten.


  • Puff P
    Puff P Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   15. jan 2020 Ja det skal jo diskuteres fordi ingen af os har penge, tid og kræfter til et civilt søgsmål. Men hvis vi er flere i flok er det jo en anden sag, og så måske FDM rent faktisk vil gøre noget ved det. Det kunne jo også være der sad en jurist med en Peugeot-motor, og selv havde kræfterne til de indledende spadestik. For det første kunne det være fedt med en forklaring på, hvorfor man bare kan "trække en garanti tilbage"? Jeg forstår det ganske enkelt ikke. Det har jo været en underliggende parameter for alle handler. Kan Kia så også bare sige "slut prut med 7 års garanti" til alle eksisterende ejere? Det kan de vel.

    Jens -> 8 liter per 10k km? Er det benzinmotoren? Det lyder da helt vildt.


  • #6   15. jan 2020 De har jo dækket sig ind



    Garantibestemmelserne er underlagt løbende revision, og kan ændres uden særskilt meddelelse med virkning fra næste garantiperiode.


  • Puff P
    Puff P Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   15. jan 2020 #6

    Det er jo så spørgsmålet. Er selve garantien omfattet af garantibestemmelserne? Efter mit hoved burde der stå "Garantibestemmelserne OG garantien er underlagt løbende revision og kan ændres eller tilbagekaldes uden varsel" for at den var vandtæt.


  • #8   15. jan 2020 Det er den ekstra motorgaranti de kan fjerne som det passer dem. De rør ikke ved de 2 års garanti der er på bilen

  • Puff P
    Puff P Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   15. jan 2020 Ja den er jeg med på. Min pointe er, at de har skrevet at de løbende kan ændre på garantibestemmelserne. Bemærk ordet ændre, bemærk ordet bestemmelser. De kan altså ændre på småting i motorgarantien. Jeg mener at hvis de vil skrive ind i en garanti at de bare kan trække den vilkårligt tilbage, så burde de have skrevet at de løbende kunne vælge at tilbagekalde garantien. Der bør slet ikke være plads til tvivl i forhold til så omfattende en ændring som det er, helt at tilbagekalde den - for mig rækker det ud over en "ændring af bestemmelserne" - hvilket teksten jo giver lov til. Men jeg er jo ikke jurist.

  • #10   15. jan 2020 Motorgarantien galdt jo kun selve motorblokken. Og alle service skulle være overholdt hos Peugeot.

    Men tror din eneste udvej er et civilt søgsmål. Har du da en Peugeot med ødelagt motor til at stå i garagen?


  • #11   15. jan 2020 Den motorgaranti du omtaler, var kun på de store vitale dele såfremt INTET andet har været skyld i havariet. Og det er med nøje overholdt service kun hos aut. forhandler. smiley

  • #12   15. jan 2020 Folk har haft en opfattelse af at de nærmest kunne slide en Peugeot motor ihjel inden for 200T KM og så få en ny. Det er i hvert fald sådan jeg læser fra flere steder, ikke kun her.

    Det er en meget naiv indstilling til tingene - og tag du bare et gruppesøgsmål mod Peugeot. Er sikker på de har rigeligt med jurister der har garderet sig i deres ændringer.


  • #13   15. jan 2020 #12 - Ja ved heller ikke hvad folk har regnet med i den garanti. smiley Men sådan er det jo. Græd ikke over spildt mælk, du i forvejen ikke kunne nå på hylden. smiley

  • #14   15. jan 2020 den garanti var intet værd alligevel.
    den blev aldrig brugt, fordi det den dækkede aldrig gik til. det er bare en falsk tryghed for kunden. kan ikke forstå folk tuder så meget over det. tror i måske det er bedre hvis det var BMW ? Mercedes? eller stort set alle andre mærker. det var deres egen form for garanti de gav. ikke nogen form for lovmæssig garanti. de har bare kun 2 års garanti som 80% af Alle andre bilmærker


  • #15   15. jan 2020 Det er ligesom de der "XX års rustgaranti" - Nej du kan ikke få omlakeret dine rustne bagskærme gratis.

  • #16   15. jan 2020 nemlig. folk læser ikke det med småt

  • #17   15. jan 2020 Lakgarantien kan man få brug for, men gennemtærings garantien har jeg ikke hørt nogen få noget godt ud af smiley

  • Puff P
    Puff P Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #18   15. jan 2020 Der er ingen der har påstået, at den skulle dække alt, eller at den skulle dække uanset hvad. Jeg ved ikke hvor i får det fra, men hvis I intet har at bidrage med udover pladder, så hold jer venligst ude af tråden.

    Eller evt skriv i den gamle tråd, som også gik ned i mudderkast og irrelevante betragtninger.


  • #19   15. jan 2020 Min holdning er at jeg er ligeglad. Jeg købte ikke min nye 208er i 2018 pga 10 års måske motorgarenti. Jeg købte bilen fordi jeg kunne lide den. Jeg tog så diesel versionen da den kostede det samme. Og de diesel motor er ikke til at slide op med normale servicer overholdt.

  • #20   15. jan 2020 Start du nu med at oprette en "rigtig" profil istedet for at hedde Puff P, 16 årig kvinde fra fyn.

    Så skal vi også nok være seriøse. Du ved jo ikke engang selv hvad den motorgaranti har haft dækket.


  • #21   15. jan 2020 Ja, 8 liter pr 10.000 km er ret meget.. Det er 3 liter pr 10.000 km også....
    Min gamle Audi 100 2,3 brugte 0,5 liter pr 10.000 km havde kørt 424.000 km.


  • #22   16. jan 2020 De har forbeholdt sig retten til at ændre garantibestemmelserne. Dette begreb dækker over alt, hvad garantien indeholder. Det betyder reelt, at de juridisk sagtens kan lade den bortfalde. De gør juridisk intet galt.

    Jeg er helt på din side mht. moral. Det er noget svineri at gøre. Men desværre kan de sagtens.


Kommentér på:
Peugeot motorgaranti ophørt!

Annonce