{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værdiløs skrotbil?
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   10. feb 2020 Ja

  • #2   10. feb 2020 Til dels, Pengene gå til sidste noterede ejere.. Tag bilen kør ud på en øde resten plads drop den af og kør hjem igen. Det er ikke lovligt men så kan det være de latterlige politikere kan se hvor meget pis de ødelægger nå de forsøger at ændre på ting. Hvis bare alle gjorte der

  • #3   10. feb 2020 "Det er ikke lovligt men så kan det være de latterlige politikere kan se hvor meget pis de ødelægger nå de forsøger at ændre på ting."

    Ja det er da bare træls at man ikke kan aflevere noget til skrot man potentielt ikke selv ejer.. Bevares - der er alt for meget lort og papir i Dagens Danmark - men at man trods alt skal eje en bil man skrotter ser jeg ikke som noget galt i.


  • #5   10. feb 2020 Problemet er et mange købe en skrot bil for at fixe deres egen og så køre resten til skrot før itid skulle du blot havde en udfyldt skrotning attest med ejeres underskrift så kunne man få pengene nu gå pengene direkte til tidligere ejer. Og da mange biler ikke er synet Elle rhar plader på, nå de bliver solgt på den måde så kan man ikke omregistrere dem til ens navn som man normalt ville kunne.

    Men hvis i mener der har været et problem med at naboer har skrotte folks biler så vil jeg da gerne høre mere om dette. For det har som minimum krævet købs papire og en registreringsattest at kunne skrotte en bil


  • #6   10. feb 2020 Ja det er desværre sådan nu. har selv en Skoda Fabia benzin til at stå,og den er købt og betalt. det vil sige i ikke mener det er min bil #3 og #4?.selv om jeg har papirer på alt ang køb af den. men ja selv om det er min bil,får jeg ikke skrot prisen for den.når den skal væk da bilen ikke er i mit navn. vil jeg have det skal jeg have fat i ham jeg købte den af. som så også kan lade sig gøre da jeg kender ham.men gjorde jeg ikke det fik jeg ikke en krone for den. som ikke er i orden. da den er købt og betalt og er min bil, men nu er det sådan og så må man leve med Det :-).

  • #7   10. feb 2020 Lorte røde pis regering!!!

  • #8   10. feb 2020 Jeg har selv skrottet 3 biler i min tid der ikke stod i mit navn.. Det var før hele verden var klistret til med Nem-ID og digital overvågning.

    Bevares - bilerne var mine fordi jeg havde taget dem i bytte - men omregistreret var de ikke. Fik mine 2500-4000 i hånden hver gang. Disse biler kunne ligeså godt have været mange andres jeg havde fået på ulovlig vis. Det viste sig så senere at den ene faktisk var efterlyst.

    Problemet er ikke at pengene går til sidste registrerede ejer - problemet er at man i DK ikke kan omregistrere en afmeldt bil. Det er der man skal blive sur, og der er jeg helt på jeres side i at det er noget bavl der er gang i.


  • #9   10. feb 2020 Så må den jo blive stående og forurene smiley Den er købt i sin tid for at jeg kunne tage gearkasse mm til min egen og har papir og nøgler mm men det er åbenbart ikke nok smiley

  • #13   10. feb 2020 "Så må den jo blive stående og forurene"

    Om den står og forurener ved dig eller en skrothandler er vel et fedt?


  • #14   10. feb 2020 #9 "Så må den jo blive stående og forurene" - håber du får en bøde og selv kommer til at betale for oprensningen.

  • #15   10. feb 2020 Hvordan oprenser man?

  • #16   10. feb 2020 #15 tjek ordbogen smiley eller evt. google smiley

  • #17   11. feb 2020 Problemet er ikke at pengene går til sidste registrerede ejer - problemet er at man i DK ikke kan omregistrere en afmeldt bil. Det er der man skal blive sur, og der er jeg helt på jeres side i at det er noget bavl der er gang i.

    Så er det jo også et problem at man kan ikke kan skrotte en bil som man "ikke ejer" på en registreringsattest, men som man ejer rent faktisk.


  • #18   14. feb 2020 Den bliver stående der kommer vel snart nye regler igen smiley Ellers forsvinder den vel med tiden smiley

    Jeg kan da ikke få en bøde for at have en reservedels bil stående jens B smiley


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #19   14. feb 2020 Jo det kan du da sagtens, så snart en nabo melder dig

  • #20   14. feb 2020 #18 Måske ikke, men nu skrev du jo også at den skulle stå "og forurene" og det var forureningen jeg kommenterede på...

  • #21   17. feb 2020 Thomas M
    Man graver en meter jord af og sender det til rensning, og får det så tilbage, det ret meget dyrt, og du skal selv betale.


  • #22   17. feb 2020 kender en der tappede al motor olie ud af en bil motor, i en carport,
    drejer sig om 3.5L motor olie.

    der skulle der graves et hul på 1x1meter og 2 meter dyb.
    hvor jorden skulle renses. det kostede 42.000kr.

    det skete i forbindelse med hus salg hvor der blev fortaget forurenings prøver flere steder på grunden.

    og de fandt så olie i jorden i carport, forsi en klaphat mente det var smart og skifte olie, ved og lade det løbe i jorden.


Kommentér på:
Værdiløs skrotbil?

Annonce