{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Flipfront på E30 {{forumTopicSubject}}

Har læst lidt op på diverse ting og sager i henhold til lovgivningen omkring ændringer på en bil, hvad end de er konstruktive eller ej.

Jeg har sporet mig ind på "Bekendtgørelsen om syn og godkendelse af af køretøjer" samt diverse paragraffer fra AutoConsult.

Ummidelbart får jeg af vide i diverse forumer at det nok er et langskud at få godkendt en flipfront, og dog.

Jeg læste nemlig i "Vejledningen om syn af køretøjer" under "Selvbærende/medbærende karosseri og chassiramme" at ændringer af påboltede skærme, klapper og døre kan ske uden dokumentation vedrørende indflydelsen på sikkerheden (billede i #1 kommentar)

Til dem af jer der læser den sidste sætning, står der at der ikke må foretages afskæringer og ændringer af originale profiler der tjener afstivning af karosseriet, MEN det drejer sig om eftermontering af soltag, og altså IKKE skærme.

Dette vil jeg tyde som at en flipfront vil kunne godkendes til syn uden dokumentation, da de påboltrede skærme og klappen ikke vil have indflydelse på sikkerheden ved et sammenstød, om de er sat sammen eller sidder hver for sig.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, men det er sådan jeg læser det, gør i andre også det?

Mvh og på forhånd tak for jeres input smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flipfront på E30
  • #1   17. feb 2020 Her er den

profilbillede
  • #3   17. feb 2020 hvordan vil du komme til at skrue i maskinrummet uden at fjerne hjem og skærme, der må ikke laves ændringer på inderskærmene så tror det bliver besværligt bare at hælde sprinklervæske på, men fedt ser det da ud

• #4   17. feb 2020 Fantasifuld illusion...
    Men nøjes med at drømme om det, så sparer du en masse spildt tid, penge og ærgelse

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   17. feb 2020 Tror ikke at kollisionsdæmperen osv fra kofangeren må kunne flytte sig, hvilket i sig selv gør dette projekt umuligt.. Da de sidder og holder kofangeren fast.
    Så skal der i hvert fald skæres så meget i det, at jeg ikke længere tror at samlingerne vil kunne være lækre at se på, medmindre man ser dårligere end jeg gør på mit glasøje!

Ps ideen er fed nok, men ikke det værd, ikke så længe at der stadig skal tænkes på sikkerheden

Kommentér på:
Flipfront på E30

Annonce