{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Taksator , nylakeret bil totalskadet {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med taksering af en nylakeret bil der rr dømt totalskadet ?
Jeg har min gamle Audi a6 som er blevet ridset hele vejen rundt , samt trykket i en bagskærm samt to punkterede bagdæk
Bilen er malet af mig selv uden for arbejds tiden , så derfor ingen kvittering på selve lakering , men den har skiftet farve og har billeder af hele forløber og har haft skilt den fuldstændig
I forbindelse med lakering var der flere ting der var rustne som de fleste a6 nu er , derfor købte jeg nye forskærme , 4 nye rustfrie døre , og en ny kofanger
, og malet den fra blank sort , til daytona Grey Pearl
Så for tre måneder siden skulle den hentes på fejeblad af viking , som endte med at ridse bagskærme og bagklap , og der blev så oprettet en skade på det og fe betalte 13000kr gor den skade
Nu er bilen så blevet ridset , og skaden løber op i 28.000kr og derfor har taksator erklæret bilen totalskadet .
Han vil ikk give mere end 20.000 for den hvilket jeg syntes er lidt med alt det jeg har beugt på den bil ,
Jeg har monteret k04 turbo , ny bagrude , rieger kofanger til 3500, ny llm , samt skiftet alle døre , forskærme. Nu arbejder jeg som autolaker og jeg ved man ikkk får malet meget bil for 20.000 hvis den skal skifte farve os
Spørgsmålet er om jeg mon kan få mere ud af taksator elller om jeg bare skal acceptere de 20 og det kæmpe tab jeg har på den bil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Taksator , nylakeret bil totalskadet
  • #1   6. apr 2020 Alt eftermonteret får du ikke en pind for. Evt accepter det, mod du må afmontere alt dit gejlerudstyr, så den står std.

  • #2   6. apr 2020 Han skal kunne finde en bil i samme stand og med samme udstyr og kilometer så du må bede ham om at finde sådan en til dig vis du ikke synes prisen er rigtig nogen gange kan du også sige ja til prisen og aftale at beholde bilen så kan man sælge den i dele bag efter eller bruge de dele fra den selv vis man ønsker en bil magen til

  • #3   6. apr 2020 Tænker taksator er fuldstændig ligeglad med farven på din bil. Udgangspunktet er, at du skal stilles ligesom før - altså en bil af samme årgang, km etc skal kunne anskaffes.
    Men alt ekstraudstyr, gejl og liebhaverieffekter får du
    Intet for.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   6. apr 2020 Det får du ikke ekstra for, forsikring er bedøvende ligeglad med om du så havde smidt 500.000kr i den. Det er stadig bare en gammel a6 som alle de andre.

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #7   6. apr 2020 Hvis du gerne vil beholde bilen, så prøv at lav en forhandling med takstor.
    Evt. snak med ham om at få din arbejdsplads til at udbedre skaden, og så bliv enig om eks. 22000,-. Så kan du selv bruge nogen timer og få materialer dækket nogenlunde ind. Men det er lidt en studehandel og din mester skal jo også være med på det.


  • #8   6. apr 2020 Man kan IKKE få lov til at beholde bilen. Den regel er afskaffet.
    Den ryger på forsikringsbiler.dk og dér kan godkendte købere så byde på den

    Din investering er spildt, men bed ham finde en tilsvarende, årgang, km og stand.
    Det gjorde jeg og det resulterede i at bilen blev lavet


  • #9   9. apr 2020 Bilen blev erklæret død og jeg måtte tag imod de 20 , og tabet af alle de penge og timer jeg havde lagt i den smiley

  • R34
    R34 Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #11   16. apr 2020 #9 Føler 100% med dig.

Kommentér på:
Taksator , nylakeret bil totalskadet

Annonce