{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.929 visninger | Oprettet:

Lukas K
Lukas K
Tilmeldt:
22. apr 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Bil og forsikring registreret i person uden kørekorts navn? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i den situation at jeg skal have registeret en bil men kan ikke få det i mit eget navn da jeg skylder penge til det offentlige og inden nogen begynder at sige at jeg skal betale min gæld ud før jeg køber bil så skal jeg bruge en bil for at kunne tjene penge.
Men mit egenligt spørgsmål er om jeg kan registere bilen og forsikringen i en person som aldrig har haft kørekorts navn også bare registere mig selv som bruger? Og vil jeg bare hele tiden blive stoppet af politiet?
Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil og forsikring registreret i person uden kørekorts navn?
  • #2   22. apr 2020 Det må være et anseligt beløb du skylder til det offentlige siden du ikke må eje en bil. Selv folk på kontanthjælp må eje en bil

  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   22. apr 2020 Det er fordi jeg skylder penge til dfim og ikke kan få den forsikret før det er ude af verden, så kan godt eje en bil men kan ikke forsikre den også er det jo ikke til nogen nytte

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #4   22. apr 2020 Som registreret bruger er det dig der står for forsikring, og det kan nok ikke lade sig gøre, når du skylder til dfim,

  • #5   22. apr 2020 Sø-Propel der er forskel på at være på kontant hjælp og skylde penge til det offentlige.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #6   22. apr 2020 Person uden kørekort skal stå som ejer, og du skal stå som bruger.
    Så får du ikke problemer.


  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   22. apr 2020 Skal måske huske at nævne at grunden til at jeg ikke kan eje en bil er fordi jeg står i dfim men ved ikke om det påvirker at jeg heller ikke kan stå som bruger af en bil?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #8   22. apr 2020 Dfim er da ikke "det offentlige" er det ?

  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   22. apr 2020 Hmmm tror at de samarbejder med motor styrelsen som ihvertfald er offentlige og så længe jeg står i dfim kan jeg ikke få en bil forsikring

  • Ole V
    Ole V Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   22. apr 2020 Jeg har en kammerat (polak). Jeg ringede til Alm. Brand og oprettede en forsikring for ham.
    Den blev forsikret i hans kærestes navn. Hun er også polak og har aldrig haft kørekort - det var der ingen problemer i.


  • #11   22. apr 2020 Har lige læst lidt om DFIM og var jeg ikke klar over disse regler. Men forbinder dem ikke med Det offentlige som stod først skrevet.

    Men hvis man ikke ønsker at folk skal køre uforsikret rundt så det måske en dårlig idé at lave de regler.

    Nå det sagt tror jeg ikke det bliver let at omgås disse regler lovligt.
    Dog kan en kæreste måske være en løsning.


  • #12   22. apr 2020 Bare kør i en synshal og omreg den. det koster ca 100- mere ingen problemer.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #13   22. apr 2020 Kom nu med lidt flere oplysninger,er det det offentlige du skylder penge eller et forsikringsselskab ?

  • #14   22. apr 2020 DFIM er registret over restancer enten i forsikring eller de nyere indførte dagsgebyrer hvis man ikke har sin bil min. Ansvarsforsikret. Og kan ikke så vidt jeg ved stå som brugeren på et køretøj inden man er slettet i registret. Og så er det ligegyldigt om man står hjemme eller i en synshal og får omregistreret. Se evt. mere her : dagsgebyr.dk

  • #15   23. apr 2020 lukas du kan godt få den forsikret, men kun på NEM-forsikring er det muligt hvis du har gæld til Dfim.
    en mand som købte min bil skulle omreg. min bil men da han skulle vælge forsikringsselskab på skat.dk så afviste den og skrev det var fordi han havde gæld ved Dfim. vi prøvet allesammen , og NEM-forsikring var de eneste som ville registrere den på hans navn.


  • #16   24. apr 2020 dvs at du har kørt bil uden at betale forsikring - efter min mening burde du aldrig kunne komme i nærheden af at kunne køre bil - før den gæld er betalt

    Det er fuldstændig uforsvarligt af køre bil uden lovpligtig forsikring


  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #17   25. apr 2020 Hej Ove jeg spurgte ikke efter din mening, så hvis du har det så hårdt kan du så ikke finde et andet sted at lufte dine meninger?
    Til alle andre tak for hjælpen der er kommet styr på det nu


  • #18   26. apr 2020 Nej - men du fik den alligevel - håber stadig ikke du kommer på vejen

    Kan du ikke tåle at få sandheden at vide - så er det ikke her du skal fortælle hvor åndsvag du har været.


  • #19   28. apr 2020 Det er dumt på så mange måder det der... Sker der en skade, kan forsikringsfirmaet sige at det jo ikke er den anden der har købt bilen, det er derimod dig, og kan du ikke tegne forsikring er der nada dækning..... Held og lykke med det...

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 530
    #21   29. apr 2020 Sælg bilen og betal dine regninger, inden venskabet smutter, fordi du ikke betaler regningen, jeg havde også en kamarat som dig, det kostede 7000 kr, så det var prisen på det venskab.

  • #22   29. apr 2020 https://www.dfim.dk/

Kommentér på:
Bil og forsikring registreret i person uden kørekorts navn?

Annonce