{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Indreg. af bil i Sverige - bopæl i DK {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg søger viden omkring indregistrering af bil i Sverige.

Jeg er indehaver af en Maserati Quattroporte u/a, og er særligt interesseret i at forstå om det er muligt at indregistrere bilen i Sverige - til kørsel i Sverige og altså udenfor de danske grænser.
Bemærk; jeg er bosiddende i DK.

Såvidt jeg forstår kræver det bl.a. et såkaldt Samordningsnummer, men er i tvivl om det er muligt at få når man er bosiddende i DK.

Håber der er nogen der har erfaring indenfor dette emne eller kan henvise til sider eller rådgivere.

Pfh. tak

Se studierabatter her
På denne side kan du få studierabat til bl.a. MyProtein, Nelly og mange flere.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indreg. af bil i Sverige - bopæl i DK
  • #1   3. maj 2020 Du kan ikke køre i en svensk registreret køretøj når du har bopæl i DK.

• #2   5. maj 2020 #1 hvorfor kan han ikke det? mig bekendt så må han bare ikke køre i Danmark
    Har han et hus (sommerhus) i Sverige så ser jeg ikke et problem i det.
    og ja du skal have et Samordningsnummer, læs artiklen her under.

https://torpare.dk/koeb-og-indregistrering-af-koeretoej-i-sverige/

• #3   5. maj 2020 Hvis du har et svensk sommerhus så kan du sagtens have bilen stående deroppe med svenske plader på og korrekt du må ikke køre i DK i bilen.

Vores nabo har en ødegård i Sverige og har en gammel Saab 900 Cabriolet stående deroppe samt en Ford Mustang men de kan altså kun bruges deroppe.

Iøvrigt en fed Maserati du har der.

• #4   6. maj 2020 Har noget familie som havde en campingbus som netop var på Svenske plader (de bor selv på Sjælland) mener de fortalte at de måtte køre igennem Danmark hvis de fks. skulle på ferie i Tyskland, hvordan det funger ved jeg ikke men jeg kunne forstille mig det er noget man skal meddele et eller andet sted eller søge om det.
    Men hvis du ejer bil i Sverige så er det kun i Danmark du ikke må køre, du må gerne køre i andre lande som fks. Norge eller Tyskland.

• #5   6. maj 2020 Måske kunne du indregistrere den i Tyskland. Mener nogle danske leasingselskaber kan hjælpe med det. Så må du jo stadig køre i Sverige. Men ikke i Danmark.

• #6   6. maj 2020 #5 hvis TS har et sommerhus i Sverige (hvilket jeg går ud fra når man vil have en bil på Svenske Plader) hvorfor skulle han så få den indregistreret i Tyskland ?
    Kan ikke se det store problem i at have en bil på svenske plader hvis man har hus der oppe.

• #7   6. maj 2020 Min pointe var at det for en dansker måske var lettere at indregistrere den i Tyskland i forhold til Sverige.

Kommentér på:
Indreg. af bil i Sverige - bopæl i DK

Annonce