{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

PokerHabitus E
PokerHabitus E
Tilmeldt:
14. maj 2020
Emner: 1 Svar: 1

Købt demo-bil indeholder ikke hvad sælger + salgspapirer sagde {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har har købt en demo-bil. Sælgeren sagde, at radioen indeholder DAB+ og det står også i alle de salgspapirer, vi fik med inden køb. Efter køb har deres egne mekanikere dog konstateret at radioen ikke indeholder DAB. Sælgeren vil ikke kompensere os.
Hvad vil I gøre i sådan en situation? Hvad siger lovgivningen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt demo-bil indeholder ikke hvad sælger + salgspapirer sagde
  • #1   14. maj 2020 Hvis jeg var dig, så ville jeg melde mig ind i FDM (hvis du da ikke allerede er det), og kontakte deres jurister.
    De ville nemt kunne hjælpe dig i sådan en sag forudsat at der er tale om handel med et firma og ikke en privat handel.


  • #2   14. maj 2020 Hvis der mangler noget i forhold til det aftalte, kan der kræves et forholdsmæssigt nedslag i prisen (eller udbedring hvis muligt). Det skal dog være af "væsentlig" betydning. Om DAB radio er det, kan jeg ikke vurdere. Undersøg evt. hvad eftermontering af DAB radio koster, så du har noget at forhandle ud fra.

  • PokerHabitus E
    PokerHabitus E Tilmeldt:
    maj 2020

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   14. maj 2020 Det er et firma og ikke privatperson, jeg har handlet hos. Selve radioen har alle de andre funktioner, den skal have, men DAB-delen mangler. Radioen står til at skulle koste 8.000kr hvis man vil tilkøbe den til de versioner af bilen, hvor den ikke er med. Vil det så være prisen, jeg skal forhandle ud fra?

  • #5   14. maj 2020 Vores biler har det begge og bruger det aldrig, så det er ikke fordi du går glip af det store, men hvis du kan få et afslag er det da helt sikkert værd at tage med smiley

  • #7   14. maj 2020 Tag en snak med FDM’s juridiske afdeling
    De har sikkert haft lignede sager så de kan med garanti give dig noget rådgivning der er en lille smule bedre end alle os herinde.
    Håber I finder en passende Løsning


  • #10   14. maj 2020 Der kan ikke være nogen tvivl om, at du har loven på din side. Når det står i alle papirer, så skal det også være der. Og så vil man have krav på kompensation eller udbedring.

    Når det så er sagt, så drejer det sig måske om 5.000 kr. Hvis de er uhæderlige og stiller sig på bagbenene, er der ikke meget andet at gøre, end at køre en retssag. Og retssager er dyre. Man får ikke meget advokat for 5.000 kr. Så selv om man har loven på sin side, kan man nogle gange blive snydt alligevel. Det er også af og til sket i min virksomhed - at jeg ville få ret i en retssag, men at jeg ikke har orket at køre en retssag med deraf følgende omkostninger. Nogle gange er det bare sådan, det er. Desværre.


  • #11   14. maj 2020 Du skal vurder om det virkeligt er noget du vil jagte.
    Du kan vælge at forlange en kompensation, håbe på han giver sig og slæbe ham i retten hvis han nægter, det er mega dyrt og du får ikke meget advokat for de penge.

    Eller du vælge at leve med det samt fortælle ham din foragt for hans måde at drive forretning på.


  • #12   15. maj 2020 Min svigersøn købte en Yaris hos Toyota. Det stod at der var fartpilot. De viste sig så at der ikke var. Han klagede. Toyota brokkede sig men endte med at eftermontere en fartpilot kvit og frit.

Kommentér på:
Købt demo-bil indeholder ikke hvad sælger + salgspapirer sagde

Annonce