2.688 visninger
|
Oprettet:
latterlige vægtafgifter ! {{forumTopicSubject}}
hej bg.
er der noget der kan komme med en begrundelse hvorfor nyere varebiler efter 2007, skal være så møj dyre? forstår ikke helt princippet med vi skal udfase de gamle biler, når de nye biler er så latterlig dyre i ejerafgift.. er ved at lede efter ny bil til min far, men det kan jo ike gå når man skal give 10.000 om året i afgifter..
nov 2005
Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.820
mener at når en privat har en varebil,
så laver man sort arbejde.
og det skal gøre det dyre
eller noget
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
feb 2004
Følger: 10 Følgere: 33 Biler: 16 Emner: 12 Svar: 914
Varebilerne er oprindeligt ment som en måde hvorpå virksomheder kan slippe for at blive tynget af vores høje registreringsafgifter når de skal ud at købe en bil som skal bruges til driften af virksomheden.
Politikerne har så valgt at sætte en høj "privatbenyttelsesafgift" (også kendt som misundelsesafgift) på varebiler registreret til privat brug for at afskrække folk fra at købe dem i stedet for helt at forbyde private at købe og eje varebiler.
Det er lidt småligt gjort bare fordi de ikke kan tåle at nogle sagtes kan undvære bagsæderne i en bil og dermed kan slippe for den ekstraregning i form af forskellen på registreringsafgiften på personbil og varebil.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
En varebil tillægge så enten 3000 kr eller 6000 kr i privatanvendelse. Alt efter om den er delvis privat eller ren privat
Personligt synes jeg ikke prisforskellen er stor nok til jeg ville overveje en van. Særligt ikke efter omlægning af afgifter er priserne altså ikke til vans som privat biler
Derudover er markedet for brugte vans ikke ret stort, fordi mange kører som leasing og derfor er der ikke så mange brugte til salg i ren handel
Tidligere var hullet med nedvejning stort, og man betalte kun en lille pris for nedvejning af ældre varebil. Den var stadig billigere end en personbil, men ved nedvejning blev den i vægtafgift faktisk som privat billigere end en på hvide plader og grøn ejerafgift
Hvad er budget, og har du undersøgt merprisen for samme bil som personbil??
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Du kan jo forelægge at privat anvendelse er 6000 kr mere om året i forhold til en personbil. Personbilen er så en 30.000 kr dyrere her og nu
Så er det jo en vurdering om man mener afskrivning vil være den samme, eller højere for van. Og om man beholder den mere end 5 år som betyder van bliver dyrere end personbil
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Så du skal nok have en van, hvis dobbelt dør er absolut must
For 50.000 kr er der ellers mange mindre mpv som er 6-7 år gamle og med små 150.000 km på klokken. Men med dobbelt døre bag kan jeg ikke lige finde nogle
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
jan 2020
Svar: 2
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Partner og berlingo koster omkring 9000 kr som ren privat van
Caddy omkring 10000 kr som ren privat van
Når du slår bilerne op, skal du være opmærksom på at nogle af dem står som del erhverv/privat og derfor kun betaler halv privat benyttelsesafgift.
#11
Ja for en ny eller næsten ny bil med en høj pris så er forskellen større. Men er der virkelig 300.000 kr i forskel på en focus rs som van og personbil
sep 2018
Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 528
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.382
Ja udstyr tæller selvfølgelig også godt op i den samlede pris. Også her har en van jo fordelen af lavere afgift på udstyr
Men en bil i den prisklasse her er forskellen ret lille, og gensalg kan blive besværligt for en van
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1871 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.358
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 27
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 27
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 5
Når det kommer til biler, er staten en meget grum blodsuger.
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 27
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 966
Så ansætter man en flok ok akedemikere til at opfinde et nyt system som er grøn afgift og nu skal vi bruge fine akedemikere til at opfinde endnu et nyt system?
Så vi skal til at betale en uhyrlig pris pr liter så de folk der bor i de store forurenede byer kan købe flere større mere forurenende biler, som de reelt ikke har brug for, mens folk der ikke har nogen som helst andre muligheder end bil skal til at have 2 jobs blot for at ha råd til at kører til det ene.
Nej jeg syntes vi skal skaffe nogle super akedemikere som kan finde ud af at en pakke smøger skal koste 1500kr og en flaske sprut 1000kr og så kan vi droppe afgifterne OG sætte brændstofpriser ned!
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
Brændstofpriserne i Sverige ser umiddelbart høje ud, men tænk lige kursen ind i det - når du omregner fra svenske kroner til danske er der praktisk taget ingen forskel
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 448
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 96 Svar: 3.087
latterlige vægtafgifter !