{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.666 visninger | Oprettet:

Forsikringsskift - afmelde hos skat? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tegnet forsikring hos nyt selskab.
Nu har jeg så fået et brev fra mit gamle forsikringsselskab om, at jeg skal afmelde køretøjet hos skat? Ellers vil de meddele skat, at den ikke længere er forsikret hos dem. Desuden vil de også meddele forsikringsophøret til FDIM og 'truer' med dagbøder på 250,-

Altså helt ærlig - jeg har blot skiftet selskab og det nye har stået for skiftet.
Skal jeg gøre noget af det det gamle selskab nævner? De kan jo se, at forsikringen overgår til andet selskab - Er det normalt med sådan et trusselbrev?


Kommentarer på:  Forsikringsskift - afmelde hos skat?
  • #1   1. aug 2020 ring til det. nye selskab. og høre om den er forsikret.

    min chef har lige skiftet.
    men det nye selskab glemte den ene bil, så han fik et brev at bilen havde kørt 1½uge uden forsikringer.
    så det kostede lige et par dages dagsbøder

    da det nye selskab så indgav til skat at bilen var flyttet.
    men der var et par dage uden dækning, som min chef så måtte betale.

    så ring og være sikker på det nye selskab har styre på det.
    før du gør noget


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.874
    #2   1. aug 2020 Det nye selskab må have klokket i det og den er ikke forsikret nogen steder lige pt.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.587
    #3   1. aug 2020 Man skal aldrig selv opsige noget, og det burde faktisk ikke være muligt for dig at kunne gøre det uden at levere dine nr plader til en nr plade operatør..

    Ps. Det er ikke dem der truer dig, de skriver bare hvordan loven er skruet sammen, og at manglede forsikring koster dig 250kr pr dag (Opkræves af skat, og ikke forsikringen)


  • #4   1. aug 2020 En mail til din nye assurandør, hvor du beder ham om at fikse det, burde være tilstrækkeligt smiley

  • #5   2. aug 2020 Det er højst sandsynligt dit nye forsikringsselskab, der mangler at sende et modbevis til skat. Når de sender modbevis til skat, så vil den stå registreret til det nye selskab, og så er der ikke mere til sagen.
    Det er helt normalt med den slags breve fra det gamle selskab, når det nye selskab ikke gør deres arbejde korrekt, selvom det kan virke lidt voldsomt.


  • #6   2. aug 2020 Ok, jeg tager fat i mit nye og hører i morgen mandag.
    Skal jeg undlade at køre i bilen indtil jeg får fat i dem? Er den forsikret?
    Jeg har policenummer og der står står forsikringen er aktiv pr. 1/8


  • #7   2. aug 2020 Slå bilen op her https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false

    Vælg forsikring. Så kan du se om den er aktiv og hvilket selskab den er hos, er den aktiv, så kan du roligt køre i bilen.


  • #8   2. aug 2020 #7 Tak - den står som aktiv hos mit nye forsikringsselskab smiley Så kan jeg køre roligt sind.

Kommentér på:
Forsikringsskift - afmelde hos skat?

Annonce