{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Sælge bil uden plader og syn {{forumTopicSubject}}

Er ved at sælge en projekt bil. Bilen er halvt adskilt, har ikke plader på og selvfølgelig ikke synet. Derfor kan jeg selvfølgelig ikke flytte den over i købers navn.

Hvis jeg nu sælger ham bilen som den står uden at flytte den over i hans navn, og han vil have den på plader en dag.. Kan det bide mig i røven på en eller anden måde, eller står jeg slet ikke registeret som værende egentlig ejer nu når bilen slet ikke har plader?

Jeg tænkte nemlig bare at give ham et billede med af reg attesten med mit navn og adresse streget ud så han har stelnummer og begge koder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge bil uden plader og syn
  • #2   25. sep 2020 når den få plader på, så bliver den registreret i ny ejers navn eller hvem der nu indregistrer den

    det komme aldrig til at går ud over dig, da den ikke har plader på

    han skal have den originale registreringsattest med, den skal han bruge for og få plader på igen

    og du har intet og bruge den til


  • #3   25. sep 2020 Rart at vide, takker

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #4   25. sep 2020 Men husk at få en slutseddel på at du har solgt bilen, for hvis den ny ejer nu opgiver projektet og dumper bilen i naturen , så er det dig der står som sidste ejer, og dig der risikerer at få en regning for bortskaffelse af bilen .

  • #5   25. sep 2020 Bare husk at lave en slutseddel hvor der stå det normale med købt som beset og solgt uden registrering (nummerplader)

    Bare i tilfælde at køber vælger at køre i den med Fakse plader eller dumper bilen et sted.


  • #6   25. sep 2020 Det giver mening

  • #7   25. sep 2020 #5
    ja det er jo aldrig sket smiley


  • #8   25. sep 2020 Ja som skrevet længere oppe.
    Få skrevet papir på handlen.
    Jeg har prøvet at sælge et projekt jeg opgav, havde ikke selv stået som ejer. 3 måneder efter jeg solgt den videre, ringede ham jeg havde købt den af og han var fame sur smiley
    skroget af den var smidt på en p-plads i aars og havde vist stået der i 3uger, politiet havde ringet til ham, og sagt han havde 24timer til at få den flyttet, ellers blev det på hans regning smiley
    Jeg tog fat i ham jeg havde solgt den til, den var "blevet" stjålet sagde han, men lovede at få hentet skroget.
    Hørte aldrig mere til det, går ud fra han fik den hentet.


  • #10   26. sep 2020 #9. Fed bil. Da ikke så slemt at få en Fiesta mk1 tilbage:-)

Kommentér på:
Sælge bil uden plader og syn

Annonce