{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.992 visninger | Oprettet:

Eskild V
Eskild V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

For mange kilo på krogen {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri,

Er der nogen som skulle have erfaring med bødetakster for at overskride maks tilladte påhæng på krogen?

Altså hvis bilen fx er godkendt til at trække 750kg og jeg trækker en trailer med en tilladt totalvægt på 1000kg som er maks lastet.

Mvh Eskild

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For mange kilo på krogen
  • #2   4. nov 2020 bøden er egentlig det mindste og bekymre sig om.
    bliver du stoppet.

får du ikke lov og køre videre, før vogntoget er lovligt 8g man har korrekt kørekort

• #3   4. nov 2020 Nu ved jeg ikke hvor langt du skal have fragtet dine ting, men jeg tror altså den billigste løsning er at leje en varevogn, så er du også sikker på at komme helt frem uden bøde og en bil og trailer der må efterlades .

Alternativt finder du en i dit netværk der bil og kørekort der lovligt må trække traileren .

Hvis din bil kun er godkendt til 750 kg på krogen vil den heller ikke kunne stoppe forsvarligt med 1000 kg på krogen .

• #4   4. nov 2020 #3
    Den sidste pointe er noget vrøvl.

Hvis det er en bremset trailer(og det er en 1000 kg trailer) og bremserne ellers virker, vil påhængsvægten ikke påvirke bilens bremseevne.

• #5   4. nov 2020 Det koster 2000Kr at køre med en trailer som man ikke har kørekort til samt 75 kr pr procent overlast man har til brugeren og/eller 150kr til bruger/ejeren

https://trailercentret.dk/raad-vejledning/lovforhold/

• Eskild V
    Eskild V Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #6   4. nov 2020 Tak for svar, skal ikke nyde noget af at må stille trailer og hele skidtet så må bare ud at finde en anden vogn at trække med smiley

• #7   4. nov 2020 #4 Du snakker som du har forstand! -så man kan køre med uendelig vægt uden det påvirker??

• #9   5. nov 2020 #7
    Nu er bremseevne så ikke eneste vigtige parameter - stabilitet, motorkraft til opstart på stigninger osv.

Men nu var det bremser, der var tale om, og kan du uddybe hvorfor du mener jeg tager fejl?

Lige præcis dette spørgsmål er faktisk teori til stort trailerkort.....

• #10   5. nov 2020 #8

må man spørge hvad er det dog for en fimset bil der kun kan tage 750 kg på krogen med bremser?

Nærmest ingen microbiler og en Citroen C3 1,2 benzin må tage mindre end 750 kg . Jeg var lige ved at sætte min underskrift på sådan en , men måtte melde fra .

• karl k
    karl k Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #11   10. nov 2020 Bøde størrelse / klip i kørekort mv - er den milde del af at køre med for stor en trailer !

Det er derimod et forsikrings / erstatnings spørgsmål der kunne blive interesant - forestil ker et uheld hvor der måske er døde / alvorligt sårede - da tror jeg der bliver kø ved håndvasken - af de implicerede forsikrings selskaber

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
    #12   10. nov 2020 Det kort af det lange er vel, at man skal kigge på sine registreringsattester og tænke sig selv lidt om, inden man kobler og læsser.

Spørgsmål i Bilgalleri medfører altid blot totalforvirring på højere plan.

Men hvis lygteføring er ok, og hængeren ikke ser overlæsset ud med halvflade dæk, har man sjældent risiko for at blive stoppet. - Jeg er da aldrig blevet stoppet i de 40 år, jeg har kørt rundt med trailer...

• Allan O
    Allan O Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Svar: 3
    #14   10. nov 2020 75 kr pr procent i overvægt. Set i Politi razzia (TV serie)

• #15   10. nov 2020 Jeg blev stoppet Ved grænsen med 500kg i overlæs på en 2t trailer. Fik en bøde på 2000kr og fik lov at køre videre.

• #16   10. nov 2020 De runder altid op til nærmeste 1000kr

• #17   10. nov 2020 #16 ifg. linket i #1 fra FDM så er det 500kr

• #18   10. nov 2020 Mange biler må ikke køre med over 500 kilo totalvægt på krogen - men så kan man nøjes med en lille trailer op til 500 kilo og slippe for at betale den årlige registreringsafgift på traileren - over 10 år bliver det også til penge.

Har man en meget lille bil og en meget kort trailer, så vogntoget kommer under 6 m - behøver man heller ikke betale extra for traileren, når man kører over Storebæltsbroen eller sejler med færge - jeg har bare aldrig set så kort et vogntog smiley

Kommentér på:
For mange kilo på krogen

Annonce