{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift
  • #1   12. nov 2020 det gør de her: www.skat.dk/motor

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #2   12. nov 2020 Hvis du ikke vil have gætterier, så skal du selv skrive mere end trans am.. De findes så vidt jeg husker i 5 eller 6 forskellige motor modeller, som har indflydelse på afgiften.
    Men selv om du skrev den rigtige motor ind, så ville du aldrig kunne få en nøjagtig vurdering andre steder end ved SKAT, selv de selvanmeldere som findes, er jo "gætterier" smiley
    Hvad folk har betalt kommer også an på standen, og hvor man har fået det klaret, igennem skat kan du finde på deres hjemmeside, igennem selvanmeldere er meget op til hvor meget de har skummet fløden.


  • #3   12. nov 2020 Tænker om der er en, der kender en som, kender en der har betalt afgift på hans trans am 1978 400cui håbede der ville dukke en op her inde på siden.

  • #4   12. nov 2020 Min trans am. Står desværre som ny. Så den vil måske koste lidt mere..

  • #6   12. nov 2020 Alt herinde fra er gætterier!
    Der er kun en der kan sige dig hvad afgiften bliver og det er personen der beregner den!
    Der er kun 3% forskel i afgift om den bliver vurderet til middel eller over middel så det skal du ikke tæmke så meget på


  • #7   12. nov 2020 Hvis du vil have den på veteranafgift, så har standen ingen betydning - kun om den står original.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #8   12. nov 2020 Jeg skal prøve at høre chefen imorgen, om han kan huske/ved hvad vores kunde smed for hans 400cuiér. Tror dog at det er en del år siden at den røg på plader, så det er nok ikke en pris du ville kunne bruge til ret meget.

    Vil dog også sige at du skulle melde dig inde på en US gruppe derinde, der er masser at vælge imellem. Der er dog ret langt imellem firebird opslag, da det mest er camaro, eller mustang som folk spørger ind til..

    Ang det med standen, så har Jens vidst ret, mig der sov lidt.. Sgu ikke til at holde styr på alle de latterlige regler vi har på afgifts området


  • #9   13. nov 2020 Hvis den overholder originalitets kravet

    Svares der afgift af 40% af nyværdien uden afgift

    Så det er muligt at beregne ret præcist, så snart du finder nyprisen på bilen


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #10   13. nov 2020 Rene
    Du glemmer brændstofsafgiften, som veteraner også rammes af idag


  • #11   13. nov 2020 jeg kan godt se der er en straf til de mest uøkonomiske biler

    men hvis man kender nyprisen, bilen overholder originalitest kravet og man kender forbrug på registreringsattesten, så kan man stadig foretage en beregning på skats hjemmeside.


Kommentér på:
Afgift

Annonce