{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stenslag 5-7 mm i forrude - syn ?
  • Kurt  L
    Kurt L Tilmeldt:
    nov 2003

    Svar: 21
    #1   23. dec 2020 Det sidder ikke i synsfeltet så burde kunne synes..

    God jul.


  • #3   23. dec 2020 Hej
    Er det ikke 'en af dem der snildt kan repareres?
    Ellers ny på - done.
    MVH KP


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #4   23. dec 2020 Kør ned i rudecentret og få det repareret . Sæt et stykke klar tape hen over , så der ikke kommer skidt i .

  • #5   23. dec 2020 Det er nok bedst at spørge i din lokale synshal.
    Fordi 5 mm i mine øjne er måske ikke 5 mm i den lokale synsmandens øjne. Det samme gælder placeringen. Mit synsfelt er måske et andet end hans, og dit eget.


  • #6   23. dec 2020 Tak for jeres fine og hurtige svar. Jeg tjekker lige med Synshallen inden jeg skifter forruden. En ny koster 948 kr hos Tante Hansen, mens omsynet koster hurtigt 300 kr. God forhjul og pas på hinanden ??????;)

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 531
    #7   23. dec 2020 I 2018 kom der nye synsregler til periodesyn og der må ikke være revner og stenslag, som forvrænger udsyn i viskerfeltet,

  • #8   23. dec 2020 Hvis den genere synsmanden kassere han det smiley

    profilbillede
  • #9   24. dec 2020 #7
    Rigtigt, men det der forstyrrer den ene synsmand forstyrrer måske ikke den næste synsmand.
    Mit synsfelt er måske ikke dit synsfelt.
    Dine 5 mm er måske kortere eller længere end mine 5 mm smiley


  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #10   24. dec 2020 Rigtigt som Thomas N skriver, det er netop op til den enkelte synsmand at vurderer, jeg arbejder til dagligt med ruderep. og skift, og ser tit noget som kunne have været repareret, men som ikke blev sat tape over, så kom der snavs ned i, og "pludselig" skal bilen til syn, nu må vi hellere lige få det stenslag repareret, men det var jo fyldt med snavs, og blev ikke usynlig, og det kan nogle synsmænd ikke lide, så derfor tape på med det samme, eller endnu bedre repareres straks.

  • #11   24. dec 2020 Stenslag er en vurderingssag idag, førhen(ved ikke om den gælder endnu) skulle man sætte sæde i midt position, måle fra sæde Xcm op og så lige frem og et område skulle være frit for skader.
    Min personlige holding er alle skader i ruden som er synlige ud af forruden , uden for karossen(hjelm, skærme) skal laves, hvis du kører i en kurve, bakke. Et , kigger du jo frem i kærselretning og derved et andet sted i ruden


  • #12   24. dec 2020 #11

    Man skal ikke måle, og den gamle skabelon med zonerne på ruden gælder heller ikke mere :-).

    Nu er det op til den enkelte synsassistent at vurdere.


    Men ja alle skader på ruden bør naturligvis laves.


    profilbillede
Kommentér på:
Stenslag 5-7 mm i forrude - syn ?

Annonce