{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.530 visninger | Oprettet:

Arrangører af bilræs risikerer fængsel {{forumTopicSubject}}

https://politirapporten.nu/2021/01/risikerer-faengsel-tre-tiltalt-for-at-afvikle-gaderaes/


Tiltalen er rejst ved Retten i Glostrup, og anklagemyndigheden lægger op til frihedsstraffe.

Det er anklagemyndigheden ved Københavns Vestegns Politi, som nu har tiltalt tre mænd på 22, 24 og 27 år for medvirken til ulovlige gaderæs.

Straffesagerne mod de tre udspringer af ulovlige gaderæs sent om aftenen på Stamholmen i Hvidovre den 4. september 2020, hvor biler og motorcykler parvis kørte om kap med høje hastigheder med tilskuere i nærheden.

På stedet var en bane opmålt og afmærket med 'start'- og 'mål'-linjer, og mens 'spottere' i området holdt udkig efter politiet, linede andre biler og motorcykler op to og to, hvorefter en såkaldt 'starter' kaldte dem frem til startlinjen og gav tegn til start. Derefter kørte køretøjerne om kap.

Den tilladte hastighed på Stamholmen er 60 km/t, men ifølge anklageskriftet blev der kørt med hastigheder omkring 140 km/t.

Ved ræset pågreb færdselsbetjente en 22-årig mand, som blev sigtet for at være ’starter.’ To andre mænd på 24 og 27 år blev sigtet for at være ’politispottere’.

Betjentene var en del af en færdselspolitiaktion rettet mod arrangører af ulovlige gaderæs.

Første sag ved domstolen
Anklagemyndigheden kategoriserer ræsene den pågældende aften som særlige hensynsløse kørsler, der fremkaldte nærliggende fare for andre, og ifølge retspraksis kan førere af biler i den type gaderæs idømmes fængselsstraffe.

Derfor ligger anklagemyndigheden op til en tilsvarende straf til dem, der aktivt medvirker til at ræsene afvikles.

Det er angiveligt første gang, en domstol skal afgøre en tiltale mod dem, som medvirker til at arrangere disse ulovlige gaderæs.

Retssagen finder sted i februar, og anklagemyndigheden kommenterer ikke sagen, så længe den verserer hos domstolen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arrangører af bilræs risikerer fængsel
  • #2   7. jan 2021 Politiet har store problemer med at få opklaret en del vigtigere sager, derfor bliver de nødt til at vise, at de stadig duer til et eller andet. Så bliver det til den slags flueknepperi. Flot.

  • #4   7. jan 2021 "kørsler, der fremkaldte nærliggende fare for andre" - altså, for dem, som kom for at deltage? Hvad med alle de tilskuere, som kommer over for at se f.eks. rally? Skal førere også sigtes for at fremkalde fare? smiley

    profilbillede
  • #6   7. jan 2021 Hvorfor er det så svært for de gaderacere at finde en bane og holde det under ordnede forhold? Problemet er vel, at det kun er sjovt hvis det er ulovligt.

    Mange baner kan lejes enten for en dag, eller for en weekend, og hvis man organiserer det, og får nok til at deltage, behøver det ikke engang være særligt dyrt.


  • #7   7. jan 2021 Du får ingen bane til noget som helst her i DK, længere er den bare ikke. Det kræver jo trods alt at der er en bane at leje..

    Det er så latterligt det er til at brække sig over


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #8   7. jan 2021 Streetrace er jo kun interessant så længe det er ulovligt ?

    Lidt som at lege katten efter musen ?

    Lad os få statueret et par eksempler , og få smidt nogle folk bag tremmer, så kan det være de ulovlige arrangementer ophører?

    Svar til #4:

    Ved rallyarrangementer søger man politimesteren om tilladelse til at afholde race på et lukket afspærret område hvor der ikke kan komme anden trafik, der er angivet hvor mange biler der maks deltager, der skal være udannet førstehjælpspersonale, brandslukningsmateriel, og en ambulance til stede , så sikkerheden er langt større end når der arrangeres ulovligt streetrace . Desuden er der også opstillet betonklodser flere steder på ruten .








  • #9   7. jan 2021 Jyllandsringen har da ellers priser på baneleje på deres website, og det samme har Padborg Park.

    Det er endda rigtigt rimelige priser, ca. 20-35.000 kr. for en dag, kan man samle 50 biler, hvilket bør være muligt, vil det koste ca. 400-700 kr. for en dags sjov.






  • #10   7. jan 2021 #9

    Det er sort snak, Carsten... Du kan ikke sammenligne de to ting. Der er en verden til forskel at skulle køre til en bane i den anden ende af landet med obligatorisk kørehjelm, 100% lovlig bil osv i forhold til en hurtig tur til industriområde i nærheden, et par ture imod et par biler og hjem igen.

    Det er 100% underordnet om det er lovligt eller ulovligt. Striben er MEGET nemmere.


  • #11   7. jan 2021 Der er ikke ret mange der vil ofre 700kr. hver fredag og lørdag for at gøre noget som man kan gøre gratis på striben.
    Og som der også bliver nævnt er der en masse krav der skal overholdes.

    Og held og lykke med at leje Jyllandsringen, de har stort set allerede maxet de dage ud de må larme om året, og jeg tænker absolut ikke de må lave arrangementer om aftenen


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #12   7. jan 2021 Næehhh.... Hellere miste sit kørekort, få bilen indkaldt til syn, eller efter de nye regler for vanvidskørsel få den konfiskeret end at betale 700 kroner for baneleje ?

    Jeg kan godt se logikken i det ? smiley

    700 kroner ? .... Det er længe siden jeg har overværet et streetrace, men jeg tænker der er nogle der bruger noget mere end 700 kroner på en aften når de brænder dæk af ?

    streetrace er kun sjovt fordi det er kriminelt ?


  • #13   7. jan 2021 #12

    Jeg har selv været på striben 1000-vis af gange mellem 1995 og frem til 2010. Har aldrig været indkaldt til syn og har selvfølgelig stadig mit kørekort. Blevet stoppet et par gange på vej væk derfra, men det er så det...

    Så hvad er logikken i det, du skrev der?

    Det svarer til "hvad er logikken ved at køre 60 på en 50 vej? Man kan jo få en bøde..." smiley


  • #14   7. jan 2021 Det ville have kostet mig over halv million hvis jeg skulle have betalt 700 hver gang jeg har været afsted de senste 20år.... og den eneste bøde jeg har fået kostede 500.-

    Så jeg ved ikke helt hvor kosteffektiv din tese er Claus....


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #15   7. jan 2021 Vi skriver 2021, og der er kommet nye regler, så hvis politiet vil anvende paragrafferne omkring vanvidskørsel kan de ikke blot tage kørekortet men også konfiskere bilen .

    God fornøjelse , folk der kører ulovligt streetrace har lige nøjagtig så meget IQ at de kan få kørekort, men at banke sund fornuft ind i hovedet på dem - det er nok en uoverskuelig opgave !



  • #16   7. jan 2021 OK Boomer

    Du har jo tydeligvis aldrig lavet noget der var sjovt i dit liv smiley

    Bare din profil tekst siger alt om hvor meget en festoriginal du er smiley
    "Der kommer ingen bil i min profil , ikke fordi jeg ikke gider, men fordi der altid kommer negative bemærkninger fra børnehaven på BG, hvis ikke det lige er en stylet 22 år gammel Audi, BMW eller Golf . Jeg deltager med gode råd og kommentarer , indtil den dag børnehaven bliver for meget , så tager jeg en pause fra BG - igen !"

    Og lige PT er det dig der står for børnehave kommentarerne så tillykke med det smiley


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #17   7. jan 2021 Jeg har såmænd haft et ganske underholdende liv, og det kan man faktisk godt have, selvom man holder sig på den rigtige side af loven - du skulle prøve det en dag når du bliver voksen smiley .



  • #18   7. jan 2021 Ja for du har jo ALDRIG gjort noget du ikke måtte...
    Det tror jeg helt sikkert på smiley smiley smiley


  • #19   7. jan 2021 Regelryttere er der nok af smiley - Det til grin. De burde sku bare lave en dragrace bane, svære er den ikke...Men DK er jo det mest bilhadeske land i verden.

  • #20   7. jan 2021 Yeps, der er bare ingen hjælp at få... er du narkoman kan du få mobile fixe-rum og hvad fanden ved jeg..
    Vil du køre race i din bil, så kan du fandme bare fucke i fængsel kan du.. smiley

    Hørte engang Tom Kristensen udtale:
    "Det er utroligt så mange motorsports talenter der kommer ud af Danmark, til trods for at vi knap har en ordentlig racerbane"


  • #21   7. jan 2021 Det bliver spændende at se, hvad resultatet af retssagen bliver. Intuitivt lidt vildt, hvis man kan komme i fængsel for at stå på en vej og vifte lidt med hænderne.

    Når det så er sagt, så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke gør noget i de kredse for at få stablet noget lovligt på benene. Så må man selv til lommerne, finde sponsorer osv. Jeg forventer heller ikke bare, at "samfundet" har tænkt sig at betale for min hobby. Jeg betaler også selv. Sådan er det.


  • #22   7. jan 2021 Jeg har selv været med i foreninger osv osv. i 10år hvor man har forsøgt at stable noget lovligt på benene, og det er meget tæt på umuligt
    og kan man endelig få lov så er det kun til 1/8 mile og kravene er meget svære at efterleve.
    Det er simpelthen for meget bøvl... og du kan ingen hjælp få nogen steder, du møder bare lukkede døre og sure miner, og så ender det på gaden som det altid har gjort


  • #23   7. jan 2021 Jeg kan for det første heller ikke se, hvorfor kravene skulle være mere lempelige end for alle mulige andre. Og for det andet kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle betale sig til den hjælp, man har brug for.

    Vi behøver ikke være enige. Men personligt er jeg da glad for, at samfundet ikke bare betaler for det. Det ville være unfair.

    Og ja, så ender det ulovligt. Og det må man så også tage konsekvensen af, hvis man bliver stoppet. Det kan ikke nytte noget at klynke over dét, for man vidste det jo, da man gik ind til det.


  • #24   7. jan 2021 et glimrende eksempel var dengang lokale politikere i Esbjerg fik bildt Striben Esbjerg ind at hvis de hjalp dem med at blive valgt ind og stoppede alt ulovligt, så ville de med garanti etablere en bane til dem.
    Striben gjorde præcist hvad de fik besked på og lukkede ned, og kørte valgkamp for politikerne.
    og de blev skam valgt ind.. og hvad skete der så?

    liiige præcis ikke en skid... som altid


  • #25   7. jan 2021 #21

    Det er fredag aften. Man trænger til at komme lidt ud. Man sætter sig i bilen og kører sammen med gutterne over til Ikea. Går lidt rundt, kigger på biler. Kører sammen til et industrikvarter, kører et par gange mod andre og kører hjem igen. Og du forstår ikke, hvorfor man hellere vil gøre det og ikke "selv til lommerne, finde sponsorer osv."??


  • #26   7. jan 2021 jeg siger ikke at man skal have det hele foræret, men noget som simpelt som at låne et stykke asfalt er jo fuldstændigt umuligt, i Holstebro i sin tid fik vi besked om at vi lige selv kunne betale for at anligge en bane, vi skulle bare lige finde 1,5millioner til etableringen... hvad tror i selv?

  • #27   7. jan 2021 #25

    præcist, det er jo ikke en motorsport det her, det er noget helt andet.
    og så snart der går motorsport med regler , godkendelser, licenser osv i det. så hopper langt de fleste fra


  • #28   7. jan 2021 #25
    Jo, det handler ikke om, at jeg ikke forstår det. Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor man legitimerer det og brokker sig, hvis man bliver taget. Man kender jo risikoen og straffen for at blive taget. Sådan er det.

    #26
    Igen, hvorfor er det Holstebro Kommune - og ikke gaderæserne - der skal betale for vejen? Hvis det ikke skal koste brugerne 1,5 mio., så skal det jo koste kommunen 1,5 mio. Og ja, det er mange penge, men det er jo vilkårene. Man begynder jo heller ikke at tude over, at det er uretfærdigt, man ikke kan køre i en Ferrari, fordi den er for dyr. Enten har man råd, eller også har man ikke.


  • #29   7. jan 2021 Og i øvrigt så ER det da en motorsport. Det er da intet andet. Eneste forskel er bare, at det er ulovlig motorsport.

  • #30   7. jan 2021 Det er ikke mere motorsport end at du vil ud af lyskrydset hurtigere end ham ved siden af.

  • #31   7. jan 2021 Jo, det er det da. Man organiserer dig, stiller sig i kø, sætter i gang samtidigt, det gælder om at komme først... Der er absolut ingen forskel fra andre motorløb/drag hvad det angår.

    Men uanset hvilken definition, man giver det, er problemstillingen den samme. Ingen vil betale, når det kommer til stykket. Og alligevel piver man, når man bliver taget.


  • #32   7. jan 2021 Du har ingen klasser, ingen kvalificering ingen krav osv. osv.
    Der er en verden til forskel.

    Folk gider ikke igennem alt det der for at køre et dørtræk i deres VW UP

    Betaler Narkomaner for mobile fixerum?
    Det fjerner da ikke problemet, de skulle da bare smides i fængsel i stedet ikke?

    Du kan få penge og hjælp i ét væk hvis du vil lave ALT andet end det her, tro mig jeg har prøvet


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #33   7. jan 2021 Der er så vidt jeg ved en bane i Malmø hvor man må køre lovligt race ?
    jeg ved godt verden og Sverige lige nu er lukket, men hvad er det der afholder sjællændere fra at køre der til ? er det de 500 kroner en tur over broen koster , eller er det fordi det lige pludseligt bliver lovligt race ?
    500 kroner er sku´ikke mere end en flaske god sprut koster på et discotek eller en vinbar ?

    Jeg savner en forklaring ?


  • #34   7. jan 2021 Det er jo heller ikke ligefrem klasser og kvalifikation, der er definitionen på motorsport. Det svarer til at sige, børn heller ikke spiller fodbold i skolegården, fordi man i fodbold har forskellige ligaer osv., og det har man ikke i skolegården.

    Men du rammer hovedet på sømmet, når du siger, folk ikke "gider". Det handler mere om vilje end muligheder. Viljen til at indordne sig under reglerne, skaffe pengene selv og gøre en indsats for at få det til at virke.

    Jeg ved ikke, om narkomaner betaler for mobile fixerum. Jeg har ingen anelse om, hvordan sådan en ordning fungerer. Og jeg kan ikke drage særlige paralleller mellem de to forhold. Det ene er en hobby for privilegerede unge. Det andet er et spørgsmål om at give et - alt andet lige - værdigt liv for nogle stakler og samtidigt fjerne problemer fra gyder osv. (går jeg ud fra). Jeg har ikke forholdt mig til, hvorvidt jeg synes, det er en god eller dårlig idé med sådanne fixerum - og jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det, for det er ikke relevant for emnet.


  • #35   7. jan 2021 Har selv været på striben mange gange for flere år siden. Men nu da Leasing har vundet frem er jeg sikker på det ikke er en 90hk golf 3 mod en 80hk starlet mere. Nu er det sikkert M3 mod Camaro eller AMG mod Porsche. Og så kan det altså gå rigtigt stærkt.

    Har i flere år nydt at køre ned til Lolland og været tilskuer til Legal streeteace på Lolland-falster Airport ( det hedder den faktisk og der mangler bare et "international" til sidst smiley )


  • #36   7. jan 2021 Bay

    Narko er da bestemt også en hobby? som ingen steder høre hjemme i det Danske samfund

    Claus..
    Jaaaah da jeg hopper da bare lige i bilen fredag aften med drengene og krydser Danmark og 2 broer for at komme til Malmø, hvis vi er heldige kan vi lige nå det inden de lukker, jeg mener det tager jo kun 4½ time hver vej (410km) og koster bompenge over 2 broer... og nåååårh jo vi skal jo også lige hjem igen iiiiingen problem smiley smiley smiley

    Og hvis bilen så lige brækker sig på


  • #37   7. jan 2021 Du skal have styr på dine definitioner. Gaderæs i den form, der udøves på Striben osv., er motorsport. Motorsport er hobby. Stofmisbrug er ikke en hobby. Men igen; det er fuldstændigt ligegyldigt for min holdning, om det så VAR en hobby, for det har ikke noget med gaderæs at gøre.

    Jeg gider ikke at betale for gaderæs, hverken direkte eller gennem kommunen. Jeg forventer, at dem, der vil udøve det, også betaler for det selv. Jeg forventer ikke, at andre nødvendigvis har samme holdning, men hvis man er uenig, må man jo gå ind i politik og arbejde på at få det subsidieret.


  • #38   7. jan 2021 Narko er sq da noget folk bruger til rekreation som så stikker af for dem, det er sq da hobby, der er jo ingen der tvinger dem vel smiley

    Nej præcis alle brokker sig over det, og ingen vil betale FOR eller TIL det, og derfor køres det på gaden som det alle dage har været gjort, case closed.

    Dem der køre vil gerne have en bane, men har ikke midlerne til at etablere en, og alle dem der brokker sig over dem har INGEN intention om at hjælpe på nogen tænkelig måde.
    Og så rejser de "unge mennesker" en kollektiv fuck finger til The Man.
    And here we are...


  • #39   7. jan 2021 Der, hvor vi er uenige, er ikke årsagen. Det er, hvorvidt vi har ondt af dem. Jeg synes, de er nogle fjolser og fryder mig over, når det straffes. Og den holdning behøver du ikke at dele.

  • #40   7. jan 2021 Fint.
    Stretracerne har før fået tilbudt at køre under ordnede forhold, men lige så snart der skal betales for baneleje(typisk 3-500kr) køres med hjelm og der er regler der skal overholdes gider de ikke, så det er vidst bare at straffe dem Max hvis ikke de vil følge loven.




  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #41   7. jan 2021 Man har råd til chiptuning, store turboer, intercooler, alufælge, sænket undervogn, smarte lygter med Xenonlys, costummaling , et fedt anlæg, med kæmpe højtalere fordelt i hele bilen, men at betale 500 kroner for at deltage i noget lovligt race ?

    Det er der ikke penge til .

    I rest my case !


  • #42   7. jan 2021 Claus

    Super, hvis du lige finder nogle steder jeg kan deltage i midtvestJylland under de omstændigheder så er jeg lutter øre


  • #43   7. jan 2021 Bay.

    Du vil ikke betale for andres hobby, fair nok, men ender du ikke ligepræcis med det, når de her folk ender i fængsel og der bliver brugt store politi ressourcer på at fange dem?

    Jeg synes bare man skal slappe lidt af, og lade folk køre en lille smule race og så vende det blinde øje til. Tænker lidt der må være andre steder i det her samfund vi kunne sætte ind, hvor midlerne bliver givet bedre ud smiley


  • #44   7. jan 2021 Præcist! Simon

    i "gamle dage" havde man en gentlemen agreement i Holstebro/Struer og Esbjerg at Politiet ikke kom før midnat, og når Politiet kørte igennem pladsen en enkelt gang omkring kl 12 så pakkede alle pænt sammen og kørte hjem

    Det fungere perfekt i mange år.
    Men folk der fik ondt i røven over at det kunne finde sted har været så meget på nakken af politiet at det blev nødt til at slå ned på det


  • #45   7. jan 2021 Er jeg den eneste som syntes det er lidt sært at de står til at få faktiske straffe, når man ved hvor mange tiltalefrafald der er for biltyverier mv.

    Jeg forundres lidt over den hetz der er (jeg har ikke været på striben de sidste 10 års tid, og kører trackday events).
    Men de søger til affolkede områder, de er opmærksomme på tilfældige folk.
    Eneste rigtige problem jeg kender til, er at de sviner som hjernedøde med mcd affald, dåser og flasker. Og en sjælden gang imellem kører den hinanden ned...
    I min optik behøver det ikke være verdens fineste sted de får. Reelt set bare to lange stykker asfalt med beton barrier på ydersiden. Hvorfor skal det koste noget overhovedet. De har betalt afgift og alt muligt andet. Der er nok lidt omkring forsikring og generel lovlighed af bilerne som måske er interessant/problematisk.
    Vil folk bruge den, lidt som med en legeplads, kan de gøre det og holde det der.
    Desværre kører folk oftest også for stærkt til og fra den slags, og der begynder det at blive mere lakrids.
    De steder de holder det ser ikke mange biler andet end vagter og nogle få der skal til virksomhederne, for jeg har kun oplevet det i erhvervsområder.


  • #46   7. jan 2021 Bjørn i

    Hvor har man fået de tilbud?
    Det har jeg aldrig hørt om?


  • #47   7. jan 2021 #43
    Nej, det tror jeg ikke. Jeg tror, det ender med, der ryger 3-4 stykker i fængsel, og de fleste andre afholder sig fra det, bliver afregnet med bøder og konfiskation af biler osv., så det nærmere bliver en fordel for mig. Det kan til gengæld ærgre mig, at unge mænd vil smadre deres egen fremtid på den måde, men det må de så selv stå til ansvar for.


  • #48   7. jan 2021 Bay

    Jeg kan sige det samme om lastbilchaufføren der mister sit kørekort ved at køre for stærkt på sin motorcykel på motorvejen, og dermed mister evnen til at drive sit erhverv.
    Men sådan er der så mange ting man ikke altid forstår


  • #49   7. jan 2021 En indsat koster omkring 2000,- pr. Døgn og dertil kommer tabet af skatteindtægter, moms, vægtafgift etc. + hvis personen måske mister sit arbejde og ender på overførsels indkomst.
    Og hvad med alle de 100.000 vis af kroner nogle folk smider i deres biler for at komme og sparke lidt dæk og køre lidt dørtræk, hvis også vi mister, indtægten fra dette forbrug.

    Hobby med stort økonomisk forbrug, må vel være en stor fordel for samfundet som helhed.

    Jeg tror ikke helt på det økonomiske argument. smiley



  • #50   7. jan 2021 Og her i Sønderjylland, kommer der rigtig mange tyskere til de her arrangementer. Hvilket giver udefrakommende kapital hvilket jo altid luner godt i statskassen smiley

  • #51   7. jan 2021 Nu skal du jo huske at skelne mellem, hvad det koster at sende én i fængsel og hvorvidt industrien som samlet hele er en overskudsforretning. Det vil der sikkert kunne skrives lange afhandlinger om.

    Mit argument var alene, at de 3-4 stykker, der ryger i fængsel, er et fåtal i forhold til alle de bøder, der vil blive udskrevet, biler der vil blive konfiskeret osv. Her tror jeg da, det godt kunne gå hen at blive en overskudsforretning.

    Når det så er sagt, så er der jo noget principielt forbundet med at bruge nogle ressourcer på at få noget ulovligt stoppet, reducere antal menneskeliv i fare osv.


  • #52   7. jan 2021 Vi finder nok aldrig ud af, om det bliver en over eller underskudsforretning. smiley

    Jeg vil så sige, at jeg synes dit sidste argument, ang. brug af ressourcer ifht. Sikkerhed er et langt bedre argument.
    At jeg så måske ikke mener at der realt er så store risici ved de her gaderace, er en anden diskussion.

    Og så er der selvfølgelig det alt afgørende argument, hvilket er: vi kan ikke, vende det blinde øje til, en form for kriminalitet og straffe andre. For hvor går grænsen så?

    Det er en svær men spændende diskussion. smiley

    Jeg kommer selv af og til, til de her arrangementer, og synes det er sjovt og hyggeligt. Jeg køre ikke race, men det er helt ærligt nok mest fordi min Aygo ville blive overhalet af en pensionist på en el-cykel :')



  • #53   7. jan 2021 Man redder vel også liv, ved at give folk en bane? smiley så der måske mange som ville kører lidt pænere i trafikken.

  • #54   7. jan 2021 Jeg skal heller ikke gøre mig til herre over, hvor stor faren for liv og førlighed reelt er til sådanne arrangementer. Men det er det argument, man vil bruge mod det, i hvert fald.

    Men ja, helt sikkert en interessant diskussion. Og jo en afvejning, der foregår politisk hos politiet hver eneste dag - hvilken form for kriminalitet skal vi se gennem fingre med i dag, når der nu ikke er ressourcer til at opklare det hele?


  • #55   7. jan 2021 Puha ja, godt man ikke sidder med ansvaret for de beslutninger. Det må være svært.


    Nå nu må jeg hellere komme videre med dagens opgaver. God dag til alle derude, pas på jer selv smiley


  • #56   7. jan 2021 Bay

    I så fald, alle, der starter for grønt i et kryds, er med i en slags motorsport. Bare med lidt ændrede krav. Motorsport, hvor man skal sætte igang i normalt tempo. Og man behøver ikke komme først over krydset. Man behøver heller ikke have et hjelm på - kun 3-punkt sikkerhedssele...

    Hva faen er forskellen smiley


  • #57   7. jan 2021 At det ikke er et kapløb, hvor det gælder om at komme først, når man blot sætter i gang fra grønt. Jeg tror i virkeligheden på, at I alle sammen sagtens kan se det, hvis I tilsidesætter jeres behov for at diskutere et øjeblik smiley

  • #58   7. jan 2021 At det er et kapløb, er der vist ingen tvivl om. Men at det skulle defineres som "motorsport", kan vi da hurtigt blive uenige om...

  • #59   7. jan 2021 Sorry. Min fejl. Jeg havde glemt, at definitionen af motorsport lød som følger:

    "Organiseret væddeløb mellem motoriserede køretøjer på nær når det foregår en fredag aften ved IKEA."

    Du får ret. Jeg får alligevel ikke fred før.


  • #60   7. jan 2021 smiley
    smiley
    smiley
    Det her er sand underholdning og BG når det er bedst .
    smiley
    smiley
    smiley


  • #61   7. jan 2021 Bay

    Copy/paste...

    Motorsport i Danmark foregår hovedsageligt som aktiviteter i en række lokale motorsportsklubber. Disse er for størstedelen organiseret i enten Dansk Automobil Sports Union (DASU), som står for automobilsporten inklusive karting (gokarts) og MRC (modelracere), eller i Danmarks Motor Union (DMU) som står for motorcykelsporten. Begge disse unioner er medlem af Danmarks Idræts-Forbund (DIF).

    Både for bilsporten og for motorcykelsporten gælder generelt, at den træning der arrangeres af de banedrivende klubber, - altså de typiske klubaktiviteter på de klubejede baner foregår ved at banen er åben for træning for klubbens medlemmer på faste dage/tider.

    Der er en tæt oplevelsesmæssig relation mellem motorsporten og den ofte problematiske brug af motorkøretøjer på offentlig vej, især
    blandt unge mennesker.



    Så du siger, at Striben i Kbh er motorsport?? smiley


  • #62   7. jan 2021 https://www.dasu.dk/sportsgrene/dragracing/#/vil-du-kore-dragrace-eller-streetrace

    Men gætter på at interessen falder drastisk når man finder ud af at det koster penge, samt at der er regler, det er sjælendt noget streetracer segmentet gider arbejde med...

    Og forøvrigt såre streetracing også motorsport......


  • #63   7. jan 2021 #62

    Hvilken slags street racing? smiley Du blander ulovlig dørtræk på offentlige veje med officielle street race arrangementer.


  • #64   7. jan 2021 #62
    What ever, kald det hvad du vil........


  • #65   7. jan 2021 Jeg ser ikke noget i dine links, der er uforeneligt med mine påstande.

  • #66   8. jan 2021 Husker ham tossen nede fra Haderslev-Vojens-Åbenraa området i hans Golf, måtte sælge narko for at have råd til at sætte stumper i bilen og endte som bagmand i fængslet.

  • #67   9. jan 2021 Nååårh ja det var ham Steffen med hans Gulf 3 WeeRRR Sais!! smiley smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=LItLNah7Ql8&ab_channel=Ruhlmann


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #68   12. jan 2021 Jeg synes at det er fint er der bliver gået til stålet med domme for gaderæs. Det bør ikke finde sted uden for beskyttede områder.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #69   12. jan 2021 Når nu man blander narko ind i denne diskussion, så hvorfor så ikke "fodbold" ? Jeg kan da ikke forestille mig at hverken spillere, eller sponsorer betaler for et stadion, eller tager jeg måske fejl ? Et stykke sikret asfalt koster da ikke i nærheden af et stadion, hvor man i øvrigt også kan brække et ben. Jeg tør slet ikke tænke på hvad det koster at rydde op efter de fanatikere som er tilskurere til sådanne kampe. Når det bare er fodbold det handler om er der ingen grænser for hvad statskassen må ryste op med ! Nå, det var jo ikke lige det det handlede om. smiley

    Det viser jo bare at der, i den grad, mangler racerbaner i Danmark. Omvendt må det da være muligt at få en gade afspærret (godkendt af myndighederne) til sådanne løb ? Det kan da ikke være rigtigt at man kan få lov til at afspærre hele områder når der køres rally. Her taler vi måske over 200 km/t hvor der lovligt må køres 50-80. Lad dem dog slippe med en kraftig advarsel. og straf dem grundigt hvis det skulle gentages på samme farlige måde. Bare lige mine meninger. smiley


  • #70   12. jan 2021 At i ikke vil betale for andres “Hobby” hverken direkte eller indirekte, er nok det sløjeste argument jeg længe har hørt mod at etablere en ræserbane. Hvad så med tennisbaner, fodboldbaner, sportshaller, svømmehaller, offentlig støttede kulturinstitutioner, kommunal musikundervisning, det er alt sammen hobbyer der enten helt eller delvist betales af staten, selvfølgelig betales der oftest en form for kontingent for at benytte disse tilbud men der bruges stadigvæk penge fra stats og kommune kasserne på at holde det kørende. Derfor er det i min optik et argument så rungende hult som en Tom blikskraldespand. smiley

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #71   13. jan 2021 Oscar J

    Det er jo lige nøjagtigt det jeg er inde på. Kald det hvad du vil. At jeg valgte fodbold var en ren tilfældighed. Som jeg også skrev var det "bare mine meninger" hule eller ej.


  • #72   13. jan 2021 Spændende læsning herinde må man sige, komiske er dog, mange af jer kører rundt i biler til et par 100 tusinde , så hvis politiet konfiskere dem grundet vanvidskørsel som det her jo er klassificeret som med de hastigheder indenfor byzonen, så vil i også begynde og hyle op.

    Tror jeg har været forbi og se gaderæs en gang da jeg var ung og dum og boede på Sjælland indtil jeg flyttede hjem til det mørke Nordjylland igen, så interessant er det sgu heller ikke og det er ikke fordi jeg ikke får trykket bilen af herhjemme men det sker nu mest på motorvejen når den er tom.

    Bay og Carsten i to har i øvrigt været her på platformen så længe at i burde vide bedre, der er så mange mennesker til de her ulovlige gaderæs og i mange tilfælde aner de fleste af dem ikke hvordan de skal kontrollere den bil de har når det kommer til stykket fordi der er ingen af dem der har den fornødne træning.

    Som foreslået og i har selv snakket om det og har en forening, lad folk melde sig ind i den forening mod et kontingent, lej en bane en gang om måneden, månedspris for at være med 500,- så ser om i kan få nok til at betale de 25-30.000 for at leje en bane hvor i kan opfører jer som tosser smiley , ellers må i sgu vente til det årlige DBH som i øvrigt også koster derefter.

    Jeg fatter i øvrigt ikke folk møder op i deres gejlede og til tider tunede biler over det maksimale af hvad som er tilladt ( de 20% ) og idioten måske mister taget på bilen og knalder ind i din bimmer til et par 100 tusinde, hvem skal dække det ? , bliver nok dig selv.


  • #73   13. jan 2021 #71 det var ikke til dig men til ham tidligere i tråden der sagde han ikke ville betale andres hobbyer, og derfor skulle staten ikke give penge til ræserbaner. Havde ikke lige set dit svar men vi er vist rimeligt enige smiley

  • #74   13. jan 2021 #70
    Jeg vil gerne være med til at betale for, at diverse hobbyer kan fungere, så længe proportionerne er i orden. Tennisbaner, fodboldbaner og lignende er billige at anlægge, vedligeholde osv. Samtidigt appellerer de meget bredere i samfundet. Der er dermed tale om langt færre penge brugt, som samtidigt når ud til langt flere. Så har jeg ikke noget imod det, fordi jeg tror på, det er et boost for et samfund og en bys attraktivitet. Det tror jeg ikke på for så vidt angår en racerbane. Nærmere det modsatte.

    #72
    Hvad mener du med, at jeg burde vide bedre?


  • #75   13. jan 2021 En bane er vel næppe noget der hverken gavner befolkningens sundhed eller kultur i bred forstand. Det er en nichesport, som et mindretal har glæde af, så jeg synes at det må stå for egen regning hvis man vil ud og køre race.

    Jeg betaler gerne for at komme på bane, og har ingen forventning om at få offentligt støtte til det. Ligesom jeg heller ikke forventer offentligt tilskud når jeg deltager i vinsmagning eller hackathons.

    Der er 4 baner heromkring hvor jeg bor, og der er rift om at komme til at køre både hverdage og weekender, ofte er der venteliste. De fleste baner heromkring koster nemt 125.000 kr. pr. dag i leje, og som deltager betaler man typisk 3-10.000 kr. pr. dag, så de danske baner er jo nærmest vanvittigt billige i forhold til det.

    Galninge som VR-Sejs Steffen vil man ikke kunne tiltrække, de vil kun det ulovlige, men jeg er optimist mht. antallet som ville være villige til at give lidt for at komme til at køre under ordnede forhold. Det kræver dog at nogle tager initiativ, evt. i form af en forening, og det ville også gælde hvis der var offentligt tilskud.

    Jeg håber på at få nyt legetøj i år, og den bliver købt med track days for øje smiley


  • #76   13. jan 2021 #74 kan godt være i mine morgen øjne jeg læste lidt for meget ind i nogle ting du skrev og misforstod det, beklager smiley

    Selvfølgelig skal vi ikke betale for andre vil være idioter og kører rundt med hovedet under armen, gaderæs er ulovligt , og med de nye lovgivninger hvor staten så bare tager alle biler fluks ved vanvidskørsel, så stopper det show nok , men så er det jo glædeligt, så kan det være vi andre kan få fornuftige biler igen til rimelige penge når alt jeres legetøj ryger på auktion, jeg bor i et boligkvarter med rækkehuse og nogle blokker ikke så langt væk , alle vejene heromkring indtil du kommer ud på nogle af hovedvejene er hastigheden henholdsvis på 30 og 40km/t , folk kører immervæk snildt 50-60 igennem de her veje.

    Jovist de fleste gange de her gaderæs foregår er det i industri områder, men det er stadigvæk en byzone og alt kan ske.

    Vil man kører stærkt, så gør det på motorvejen når den er død for trafik, det er jeg ikke modstander af, gør det selv, bor nu så også i Nordjylland hvor E45 nord for Aalborg ikke har så satans meget trafik smiley


  • #77   13. jan 2021 haha nøøøj du er hellig hva, du har i hvert fald aldrig gjort noget du ikke måtte? smiley smiley

    og så kommer dobbeltmoralen lige ind fra højre
    "Vil man kører stærkt, så gør det på motorvejen når den er død for trafik, det er jeg ikke modstander af, gør det selv, bor nu så også i Nordjylland hvor E45 nord for Aalborg ikke har så satans meget trafik"

    Virkeligt flot!
    Dem der gør noget ulovligt derovre er sindssyge og skal fjernes!!!
    Men det ulovlige jeg gør HERovre er helt ok, det sker der ikke noget ved..




    profilbillede
  • #78   13. jan 2021 Carsten, nu er der fuldstændig forskel på om du bor i hovedstadsområdet hvor trafikken nærmest virker dræbende tiltider, komisk nok er de fleste reportager fra kanal 5's politijagt eller det andet show de havde kørende, altid fra hovedstadsområdet hvor i kører med hovedet under armen op til 200km/t , mens vi her i Nordjylland befolkningsmæssigt har massere af vej at kører på og der slet ikke er forholdsvis samme antal mennesker til at bruge de veje.

    Så kan vi trykke den af på motorvejen her fordi den er komplet død på nogle tidspunkter af døgnet ? , Ja det kan vi, er det lovligt ? , nej , forsvarligt ? , ja det er trods alt en motorvej.

    Forsøg du endelig bare at virke fucking egoistisk som om samfundet skal betale for i vil brænde dæk af og opfører jer som idioter derovre på djævleøen , resten af befolkningen ser pænt til mens i mister jeres køretøjer til ordensmagten og trækker en smule på smilebåndet imens.


  • #79   13. jan 2021 ja den er go med dig.
    sådan virker loven ikke, ulovligt er ulovligt, det er ikke dig der bestemmer hvad der ok og hvad der ikke er ok.
    tjek dig selv og dine tvivlsomme moralske principper inden du prøver at give andre en moralsk opsang.

    desuden er der ingen her der skriver at de køre ræs og uforsvarligt, jeg siger at jeg har kæmpet for at man skulle få en bane til det i snart 20år

    jeg er iøvrigt fra Vestjylland din klaphat smiley


  • Lukas K
    Lukas K Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 6
    #80   13. jan 2021 Har virkelig svært ved af se hvordan "spotter" får problemer for det her.

    Hvordan kan politiet bevise at det er spottere? Det er mennesker der står et sted og kigger, kommer politiet ringer de til nogle andre, som så advarer de deltagende. Hvad er der ulovligt i det, og hvordan vil de bevise det til en retssag?



  • #81   13. jan 2021 Lukas

    jeg tænker præcist det samme. hvad nu hvis det bare er et kærestepar der holder det forkerte sted en aften, vupti så bliver du lige hevet i retten som spotter.


    den tror jeg heller ikke de får til at holde i retten.

    det samme med "starteren" hvordan kan det være ulovligt at vifte med armene? det er vel dem i bilerne der laver lovovertrædelserne?


  • #82   13. jan 2021 Det er jo så det, der bliver spændende at følge hen over retssagen - ingen er dømt endnu smiley

    Jeg kan sagtens se, hvordan man kan dømme en starter. Men spotterne kræver en eller anden form for bevis, som vi i sagens natur ikke kender til i den konkrete sag.


  • #83   13. jan 2021 jamen hvad lov har starteren overtrådt? fumlegængeri?

  • #84   13. jan 2021 #76

    "Jovist de fleste gange de her gaderæs foregår er det i industri områder, men det er stadigvæk en byzone og alt kan ske."

    Så hvis nu industriområdet ligger lige forbi byskiltet, så alt hvad der kan ske indenfor byzonen ikke kan ske længere?
    Og hvad er "alt"? Et barn kommer løbende ud på vejen efter sin bold? En børnehave, som krydser kørebanen?

    Og hvis de ikke kan køre i industriområder, kommer de bare til at køre ud bland alle andre trafikanter på indfaldsvejene. Det ser man hele tiden - politiet kommer for at fjerne dem - så ræser de bare de næste timer rundt på vejene ind mod byen. Så hvad er farligere i din optik?


  • #85   13. jan 2021 Som det fremgår, så vil de jo forsøge at godtgøre, at vedkommende har medvirket til at arrangere pågældende løb. Det er jo i sig selv ikke så svært at godtgøre, når man står på kørebanen og starter løbene.

    Hvilken lov, der så er overtrådt i den forbindelse, har jeg ikke læst op på. Men vedkommende er jo sigtet efter en given paragraf - ellers ville der slet ikke være en retssag.

    Går i øvrigt ud fra, det er samme lov, de andre er sigtet efter. Den kan jeg også sagtens følge. Det må bare være svært at bevise.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #87   13. jan 2021 Altså, jeg har været på Vandel en del gange , hvor der er kørt officielt dragrace , som jeg kan forstå på dem der deltog, så var det et udemærket sted at afholde dragrace .

    Men selvfølgelig var der to ulemper ved det : Det kostede penge og det var lovligt .

    Det at det var lovligt afholder nok en del fra at deltage ?


  • #88   13. jan 2021 Nu er det jo ikke ligefrem hemmeligt hvad der forgår, politiet er også med på diverse offentlige sociale medier.
    Det er ret enkelt deltag nu under lovlige forhold, motorsport skal være under ordnede forhold hvor sikkerheden er bare nogenlunde.
    Og så længe deltager antallet er så lavt som det er til de lovlige events der er, så skal man altså ikke forvente at forholdene bliver bedre. Det er fint nok at hyle over manglende baner men jeg ved at div street/dragracing klubber der er/var havde/har meget svært ved at få medlemmer, igen så snart det koster penge og der er regler og krav så bliver disse mennesker væk, det er desværre fakta.


  • #89   13. jan 2021 #87

    “ Men selvfølgelig var der to ulemper ved det : Det kostede penge og det var lovligt”

    Ja og der er regler der skal overholdes, dette er man heller ikke rigtig vild med.
    Men man kan altid hyle over at tingene ikke bliver serveret på et sølvfad......



  • #90   13. jan 2021 Problemet er ikke om der er regler der skal overholdes

    Problemet er at så bliver der kun afholde 1 eller 2 løb i løbet af et år.
    Og folk der ude hver fredag og lørdag hen over hele sommeren.

    De lovlige events der er i Danmark (Skjern, Randers og Aalborg) er jo også løbet totalt over ende af deltagere, men det bliver ikke holdt ofte nok.


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #91   13. jan 2021 Denne debat trækker længere ud end en åbningsdebat i Folketinget .

    Hvis ikke man selv vil eller kan betale så får man sjældent noget , det lærte jeg da jeg voksede op for mange år siden .

    Curling generationen har åbenbart en anden opfattelse ?

    Jeg er sikker på at der sagtens kunne arrangeres noget på Vandel oftere - hvis folk ville betale for det !


  • #92   13. jan 2021 Debaten trækker ud, fordi folk bliver ved med at blande pærer med bananer... Striben har ikke særlig meget at gøre med motorsport. Striben er en "underground" bevægelse, som gør det spænende af nogle helt andre kriterier, end banekørsel gør. Og de folk, som foreslår baneleje i stedet, har ikke fattet en bjælde af det hele.

    Det svarer til at sige "Hvorfor går du ud i byen hver lørdag aften og danser hele natten? Kan du ikke bare gå til dans på en danseskole tirsdag eftermiddag?"


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #93   13. jan 2021 Det kan meget vel være, at der kun bliver afholdt et par enkelte afdelinger over året, men mon ikke, at hvis opbakningen var stor nok til disse arrangementer, at man ville se en større organisering og udbredelse, så man i sidste ende kunne få etableret noget næsten ugentligt i hver landsdel.. Når jeg kigger på resultat listerne fra streetrace, ligner det nu ikke, at arrangementerne er løbet totalt over ende med deltagere, men jeg kan tage fejl. Mon ikke det er noget man så kunne kæmpe for kunne ske noget oftere, hvis det er tilfældet. Det kræver selvfølgelig noget organisering og arbejde.

    Men.. Jeg kan sagtens se, at det er markant nemmere at finde et lokalt hjørne og ræse afsted i sammen med drengern og at det på den side mere handler om sjov og hygge end decideret ræs og uden at det har en anden omkostning, end når det går galt.. Og jeg kan sagtens bakke op om, at det ville være ønskeligt med flere lokale strækninger, hvor streetrace kunne arrangeres under ordnede forhold, men jeg køre selv baneræs og kørt ræs de sidste hvad.. 14-15 år.. Og ja, vi er helt helt helt enige om, at os motorhoveder, er et jaget folkefærd på mange måder, og det er bestemt ikke let, men vi arbejder trods alt med hvad vi har på banesports siden. Det er påkrævet af os der har interessen, vil arbejde og kæmpe for det vi ønsker, hvis vi skal ud og forlange noget af samfundet, og det er helt okay. Men initiativet ligger på vores skuldre og det er vigtigt at forstå i denne sammenhæng. Og selvom vi er seriøse på banen, er det nu stadig drengern og hygge/sjov/ballade på sidelinjen.

    Jeg tvivler dog meget stærkt på, at alle i streetrace miljøet ønsker en lovlig løsning. Men jeg kan altid håbe, at det ikke er sandt, for jeg ønsker bestemt at se flere unge med interesse for biler. Sammen står vi bare stærkere og sammen ville vi kunne mere.

    I den sammenhæng, ville jeg da bestemt også ønske, at man så det som en mulighed i DASU, at indordne streetrace og drift på et plan, hvor kravene ikke er alt for store, og på et plan som vi ellers har det med alt fra sim ræs til rc, for det ville da altid hjælpe med flere medlemmer og DASU har adgang til nogle midler, der ellers ville kunne hjælpe gevaldigt.

    Det er blot min mening..


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #94   13. jan 2021 Man kunne jo også vælge at melde sig ind i en lokal motorsportsklub (koster kun pebernødder) og der deltage i alle de events med manøvre og specialprøver som laves i det regi. Her kan man da virkelig lære sine egne, og ikke mindst bilens, køreevner at kende.
    Med det i baghovedet kunne man jo avancere til rigtig rallykører. Det er der da en noget anden udfordring i end bare at brøle ud af en snorlige bane. Det tror jeg nok at alle kan finde ud af. smiley


  • #95   13. jan 2021 Claus R

    Du ringer bare og booker Vandel, og så kan du jo prøve at kigge på hvorfor DHB ikke længere holder til der.
    Du kan ikke få lov at lave noget nogen steder pga. at man ikke må larme osv. osv,

    Hvis det var så nemt som du siger, så var der flere der havde gjort det.

    Bare at få godkendt 402meter løb i DK er stort set umuligt, så de løb der endeligt er, er kun 201m


  • #96   13. jan 2021 Carsten S

    Problemet er at de fleste vil ikke udsætte deres køretøjer for den slags behandling.


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #97   13. jan 2021 Carsten T

    Selvfølgelig. Hvis det kun handler om grimme sænkede biler med remuspotter, brede fælge, og megahøjttalere har du da helt ret.


  • #98   13. jan 2021 #97

    Men det er jo netop dem, der er flest af på Striben - grimme sænkede biler med remuspotter. Foreslår du, at de skal melde sig i en lokal motorsportsklub og køre specialprøver?? Laver du sjov??


  • #99   13. jan 2021 Jeg vil i øvrigt nævne at mine udtalelser her i tråden har udløst at jeg har modtaget "trusselsbreve" på privat besked her på sitet smiley

    Så der er virkeligt nogen der har ondt i røven over det her smiley smiley


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 21
    #100   13. jan 2021 De mennesker som optræder ulovligt med race har desværre en pointe.
    Det er meget vanskeligt at få lov til at lave en bane. Her i Bjerringbro har motorcross klubben arbejdet ihærdigt, i ca. 20år, på at få lov at etablere en bane. De havde en bane, men beboere et par km borte klagede over støjen, dette til trods for at man fra bestyrelsens side holdt strengt øje med at alle cyklerne overholdt gældende støjkrav. Desuden klagede nogle over at der blev kørt race i den fredede Nørreådal, nogle kommunalpolitikere dukkede op, og kunne godt se komikken, da de så at det drejede sig om små børn med og uden støttehjul, som kørte i den ene ende af den mark som i øvrigt blev brugt til parkeringsplads.

    Ingen har spurgt medlemmerne af crossklubben om de syntes det var fedt, at de via skattebilletten, skulle medfinansiere bygningen af et millionprojekt af et pressetårn. til hallen fordi Håndboldklubben rykkede op i toppen af de professionelle rækker.

    Min holdning er at det er udmærket at vi via skatten gør det billigere at deltage i sports og fritidsaktiviteter, men man burde gøre det via en art klippe eller kreditkort, og derved stille alle lige.


  • #101   13. jan 2021 Spændende om politiet vil gøre brug af den nye regel vedr vanvidskørsel , for så er der nok nogen streetracere der skal ud og kikke efter en ny bil når politiet hapser den gamle ?

  • #102   13. jan 2021 #101
    Overtrædelsen skete i september sidste år, så det kan jeg ikke forestille mig.


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #103   13. jan 2021 Trolle P
    Helt klart, så kan de selv købe dem igen når politiet afholder auktioner. Sådan kan man jo blive ved, så mon ikke det giver så mange skillinger i statskassen at der kan blive råd til et par stumper asfalt.
    Din bemærkning må da kunne lukke den her trættende diskussion smiley

    Jeg stiger i hvert fald af her, og det er der sikkert flere der er meget tilfredse med. smiley


  • #104   14. jan 2021 Lukas og Carsten Copycat:
    Jeg holder øje med om politiet kommer, i to går ind og henter rovet, vi deler pengene, var jeg med i røveriet???


  • #105   14. jan 2021 #104


    Jeg kigger bare på, imens i to går ind og henter rovet, vi deler pengene, var jeg med i røveriet???

    Sådan kan man også bare tage alle tilskuere én for én... smiley


  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #106   15. jan 2021 #19
    7. jan
    Regelryttere er der nok af smiley - Det til grin. De burde sku bare lave en dragrace bane, svære er den ikke...Men DK er jo det mest bilhadeske land i verden.


    Hvis i vil have en dragracebane , så burde i bare bygge en - sværere er det ikke . Der ligger mange tomme og store industrigrunde uden for byerne som i sikkert kan leje for en 40-50.000 om måneden , og er i 500 i klubben så er det 100 kroner til hver i kontingent og 100 kroner til almindelig vedligeholdelse .


  • #108   15. jan 2021 Claus R

    Du får ALDRIG tilladelse til at anlægge sådan en bane nogen steder, hvis der bor mennesker inden for 10km så bliver der klaget over projektet pga. risiko for støjgener.


  • #109   15. jan 2021 #108
    Korrekt på Fyn har de lige fået en ny gocaetbane og en motocross bane (den fedeste sport hvis nogle mangler en go og sund hobby)
    Der er konstante kampe med at havde den bane selv efter etablering. Selvom den ligger lige op af motorvejen


  • #110   15. jan 2021 Det er det samme med gamle etablerede baner, Jyllandsringen må heller ikke "støje" ret mange dage om året... fordi mennesker der har bosat rundt om en RACERBANE brokker sig over at det larmer derfra...

    Samme med Vandel flyveplads, og det er grunden til at DHB har måtte flytte..


    profilbillede
  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 41
    #111   15. jan 2021 Desværre er der ikke så mange nedlagte og små flyvepladser i Danmark. Det ville jo være den optimale løsning. Jeg kan ikke forestille mig at nogle vil klage over støj der. Det kan i hvert fald ikke støje mere end når et fly letter/lander uanset størrelse og type. Hvem siger også at den skal være nedlagt for at kunne bruges til race. På de små flyvepladser, som der er, kunne man sikkert nemt tilpasse de tider hvor der nu er flytrafik til race. Bare min mening, og jeg aner selvfølgelig ikke om nogen har prøvet det af ? smiley

  • #112   15. jan 2021 Det er skam prøvet....
    og enten er de styret af faldskærms foreninger eller er privatejet, og der er ingen der vil spille bold

    Har selv prøvet at skaffe adgang til Lindtorp Flyveplads der ikke ikke så langt fra os, den er privatejet og det blev nægtet da faldskærms foreningen satte sig på bagben over det

    Med begrundelse om at det ville slide alt for meget på banerne..
    Den dag i dag er banerne også så elendige at det ville være med livet som indsats at køre drag race på det


  • #113   15. jan 2021 Legal streeteace har et fint samarbejde med Lolland Falster Airport. Og afholder et par arrangementer om året.
    Og ja Hedelands banen (bag Sjællandsringen som jo bare et et køreteknisk anlæg) er påvirket ligesom Amager motorcrossclub og alle andre motorsports baner. Folk flytter til og så brokker de sig over larmen og få vores baner lukket. Der næst brokker de sig over at de unge i området er rastløse. Ryger hash på legepladsen. Spiller høj musik og køre på tunede knallerter eller biler.
    De er den virkelige grund til at jeg hader mennesker


  • #114   15. jan 2021

    profilbillede
  • #115   15. jan 2021 ja det er sjovt, at folk flytter hen til noget
    eks et motorsports anlæg
    og klager over støj

    eller flytte ind i nærheden af en grissefarmer og klager og lugten


  • #116   19. jan 2021 Jeg tænker lidt lad os bare bygge et par tusinde mere Helle anlæg rundt omkring i landet på de her veje hvor folk kører gaderæs så skal det nok sætte en stopper det af den ene eller anden grund smiley

    Vi har samme slags idioter her i Nordjylland som mødes på McD og så kører de ellers et eller andet sted hen og opfører sig som idioter.


  • #117   19. jan 2021 "og så kører de ellers et eller andet sted hen og opfører sig som idioter."

    Var du da selv med, eftersom du ved hvordan de opførte sig?


  • #118   19. jan 2021 Man behøver ikke deltage for at vide de opfører sig som idioter . Der findes tonsvis af klip på nettet der bekræfter dette !

    Jeg deltager heller i møder med Rasmus Palludan ,for jeg ved udemærket at manden er idiot .


  • #119   19. jan 2021 Til de få træf, jeg har været til i mine helt unge dage, må jeg også sige, jeg er stødt på en del, der opfører sig som idioter. Også rigtigt mange, der opførte sig/kørte pænt, ganske vist - men de andre typer er der bare...

  • #120   19. jan 2021 Jeg har stødt på endnu flere, som opfører sig som idioter i Bilka...?

  • #121   19. jan 2021 OK.

  • #123   16. feb 2021 Av for pokker, det er et seriøst rap over nallerne, for at stå og vifte lidt med armene smiley

    Den skal vel også lige en tur i Landsretten, sådan en sag, inden den er afgjort. Det ville jeg i hvert fald give et skud, hvis jeg var i den situation.


  • #124   16. feb 2021 Så kan man vel forhåbentligt lære det...

  • #125   16. feb 2021 Ja man skal hellere slå nogen ned, eller røve nogen, eller måske voldtage nogen, straffen er jo nærmest større for at stå i et industrikvarter og vifte med armene..

  • #126   16. feb 2021 Bjørn i

    Forhåbentligt kommer du ud for et røveri, hvor du ringer til politiet og beder dem om at skynde sig, men de siger "Vi er desværre igang med en vigtigere opgave, hvor vi skal til at anholde en mand, som vifter med armene - så vi kommer over til dig om en timers tid."


  • #127   16. feb 2021 126#
    Stop dig selv....


  • #128   16. feb 2021 Jeg er ret sikker på, man vil få mere end 30 dages betinget fængsel for røveri og voldtægt...

  • #129   16. feb 2021 Jeg tror de vil statuere et eksempel .... ?

    Hvor mange vil i fremtiden stille sig op imellem to biler på striben ?


  • #131   17. feb 2021 Det er bare Amerikaner stil, 3 dyt i fast takt og så kør man

    Galant

    Haha! hvor er den fed! sådan en skal jeg have smiley


Kommentér på:
Arrangører af bilræs risikerer fængsel

Annonce