{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

T S T
T S T
Tilmeldt:
28. dec 2016
Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606

Spolet km tal {{forumTopicSubject}}

Har købt en bil, som er importeret til Danmark i 2019. Dengang ved 140.000 km. Nu har bilen gået 160.000 km på speedometer.

Sagen er den, at vi nu er i gang med en større motorreparation (som normalt ikke allerede skulle vise sig ved 160.000 km) og når man sætter testudstyr på, så skriver den, at fejlen er blevet lagret ved 263.000 km.

Altså bilen er spolet cirka 100.000 km tilbage.

Vi har købt bilen af en privat, som har købt den af forhandleren, der hentede den til Danmark. Faktura fra salget fra den danske forhandler ligger stadig i bilen, hvor der står at han har solgt den i 2019 ved 140.000 km.

Står forhandleren stadig på mål for det, nu hvor han har importeret den? Kilometertallet er jo tydeligvis spolet tilbage før den kom til Danmark og i forbindelse med salg skriver han jo under på km-garanti. Eller er der ikke noget at gøre, nu hvor den har haft en anden ejer i DK før mig? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spolet km tal
  • #1   22. feb 2021 Jo. Du kan kontakte FDM og se hvad de siger.

  • #2   22. feb 2021 Hvis det er et vag produkt.
    Kan man ikke altid regne med at det km tal som er angivet for hvornår fejlen er lagt passer. Nogen gange står der helt vanvittige km tal og/eller datoer, også på de helt nye biler.
    Ud over det kan det jo også være det er skiftet en styre enhed med en brugt fra en anden bil. Også selvom stel nr. i styreboksen er korrekt.
    Jeg vil mene at den måde hvor man kan være mest sikker på om bilen er spolet eller ej, er hvis man har eller kan få adgang til den komplette service historik. Enten digital service bog, eller alm. fysisk bog udfyldt med stempler fra forskellige værksteder, eller udfyldt med forskellig håndskrift og kuglepinds farve smiley

    Endelig, hvis det er et vag produkt der er tale om. Er der vist ingen garanti for at man ikke skal lave store rep. På en motor der er for "ny" til den slags rep. smiley

    Kan selvfølgelig godt være at den er spolet, men derfor er det er jo slet ikke sikkert at den forhandler der har importeret den, har handlet i ond tro. smiley



  • #3   22. feb 2021 Forhandleren skriver hvad km-tallet står på ved salg. Så det, der står på fakturaen, er vist ikke helt ved siden af?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #4   22. feb 2021 Biler fra udlandet skal man næsten altid regne med er spolet tilbage, det gør de i stor stil..

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #5   23. feb 2021 Det er en Mercedes fra 2012. Intet indikerer, at den kun har kørt 160. Motor har været skiftet og alt på bilen er meget slidt smiley

  • #6   23. feb 2021 Dit spørgsmål er fair nok og mit svar nok ikke juridisk korrekt. Men du tog chancen og købte den billigt af en privat og nu vil du have tidligere forhandler til at hæfte for det?

    Hvis alt på bilen er meget slidt så bude du da have opdaget det da du gennemgik bilen før købet?


  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #7   23. feb 2021 Har ikke købt den billigt og ej heller noget jeg har bemærket i forhold til stort slid. Min mekaniker har fortalt, at dele som rattet samt samtlige dele under bilen virker meget mere slidt end en der har kørt 160.

    Handler ikke om at jeg vil malke en forhandler for penge.. smiley


  • #8   23. feb 2021 Dit første indlæg virker på mig netop som om du vil malke forhandleren. Fordi du ikke selv har gået den godt nok igennem før du indgik den private handel.

    Håber da du har købt den billigere end tilsvarende hos en forhandler med (km) garanti...


  • #9   24. feb 2021 Hvis den er handlet ved en DBFU forhandler, kan der måske stadig være lidt at gøre i forhold til hvis den er spolet

    hvis du kan bevise med diverse dokumenter eller et regulært udtræk fra bilens systemer der viser der er sket en spoling, så vil du kunne få behandlet din sag som en almindelig sag efter købeloven

    desværre tror jeg ikke det er nok at en fejl nu er lagret ved 263.000 km, selvom bilens speedo skriver 160.000 km

    der skal du nok have fat i mercedes, og få dem til at trække alle service data og den slags ud

    at din mekaniker mener den har gået mere, og at undervogns samt rat er slidt er langt fra nok


  • #10   24. feb 2021 Som udgangspunkt kan man lige så godt regne med at der er spolet på kilometer tallet når du køber bil i udlandet. Især i Tyskland. Offentligheden har slet ikke adgang til information som synsreporter og kilometer check så man kan snyde alt det man vil desværre. Lidt underligt når man tager i betragtning at Tyskland er et papir nusseri helvede med alt, det er der Danmark i store hele har meget af sit fra.

  • T S T
    T S T Tilmeldt:
    dec 2016

    Følgere: 194 Emner: 6 Svar: 606
    #12   24. feb 2021 Tak for jeres svar, forhandleren er en DBFU forhandler, René HC.

    Jeg prøver lige at høre FDM hvad der er af muligheder inden jeg begynder på mere. Og derefter vil jeg ringe og tage en snak med forhandler og høre hvordan og hvorledes smiley


Kommentér på:
Spolet km tal

Annonce