{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

BMW e36 motorskift - import {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har tænkt mig at importere en rustfri BMW e36 cabriolet fra Tyskland, indenfor det næste års tid. Drømmen er selvfølgelig at det er med den helt store 2,8 liters motor (328i). Disse er dog noget dyrere end 320i'erne (også med række 6 motor), hvorfor jeg overvejer at købe en af disse og så udskifte motoren til en 2,8L. Da de ser omtrent ens ud når de ligger i motorrummet så vil en synsmand ikke umiddelbart opdage at det er en 2,8 istedet for en 2,0 motor der ligger i. Alternativt skulle man udskifte den og indberette det, men så bliver afgiften vel dyrere?
Kan man evt. lave udskiftningen af motor i Tyskland > få det godkendt dernede > derefter importere den?
Er lidt i tvivl om dette kan betale sig, eller om man bare burde smide de ekstra penge og købe en 328i fra starten?

Tænkte ellers at købe en rustfri 320i med 300k km og så smide en 2,8 motor med færre km i. Jeg har massere af tid, da meningen er at jeg skal gå og skrue lidt på den de næste par år til den bliver veteran (3-års tid), så tidsbegrænsningen ved motorskift osv. er ikke et problem.

Er der nogen der har erfaringer med import mht. motorskift osv.?

Hvad kan betale sig og hvad kan ikke betale sig. Føler ikke at der står som meget om dette på nettet da dette ikke altid foretages på den rigtige side af loven smiley
Jeg har absolut ingen erfaring med dette, så håber nogen kan gøre mig lidt klogere smiley


På forhånd tak!

Mvh. Oscar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e36 motorskift - import
  • #3   4. mar 2021 Bare husk, hvis forsikringen opdager det ved en ulykke, kan du være på røven

  • #4   4. mar 2021 Tak for input! Ja det er noget lort med forsikring osv. Kan de evt. betale sig at få godkendt motorskiftet før den importeres?


  • #5   4. mar 2021 En der har skruet meget i E36 kan selvfølgelig se fofskel alt efter hvor mange 328 ting du monterer, men for 99,9% af andre, nej. Husk at synsmænd også er mekanikere og bil interesseret. Vi er nu derhenne hvor der er mange synsmænd i 30erne og 40erne der er vokset op med diverse BMWer som e30, e36, e39 og e46. De gode gamle slæder. Undervurder det ikke.

  • #6   4. mar 2021 det kan kun ses på blokken under indsugningen og de udleder det samme så det kan heller ikke måles i udstødning

  • #8   5. mar 2021 Det kan godt svare sig at købe en auto og swappe til manual hvis du har hænderne rigtigt skruet på. Har selv lige gjort det med en coupe 325 der kostede langt under halvdelen af hvad den burde fordi folk går langt udenom auto. Swap er ikke galt hvis du har adgang til lift

  • #9   5. mar 2021 Tænker også en original 328i holder prisen bedre, end en 320i med motorswap? =)

  • #10   5. mar 2021 Er enig i alt hvad i siger. Tror jeg vil undersøge lidt hvad man kan få en 328i til så. Angående at ombygge den til manuel gjorde du det så vha. donerbil eller hvordan?

    Har adgang til lift og har lavet rigtig meget på min nuværende e36, så burde godt kunne gøre det. Prisforskellen er dog ikke så stor på lige 328i med manuel og auto, så jeg tror at det kan svare sig at købe en automat.

    Mange tak for jeres input! smiley


  • #11   5. mar 2021 Nej, ingen donorbil det er en del nemmere hvis du har en donor bil. Så kan det gøres på en weekend. Ellers skal du bruge tid på at sidde og kigge efter brugte dele. Mit swap er en blanding af brugte dele og nye dele. Bøsninger osv. Der er lidt research mht hvad du skal bruge, hooke baklys op, snyde ledningsnettet til at tro den er i P osv osv. Valg af gearkasse pga ting som kadan flange er anderledes, koblings rør osv
    Der er massere af info på nettet


Kommentér på:
BMW e36 motorskift - import

Annonce