{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.163 visninger | Oprettet:

sort dk mærke på nummerplade {{forumTopicSubject}}

hey. er der nogle der har haft erfaringer med at sætte en af de der sorte dk klistermærker på nummerpladen der hvor den normalt er blå med et dk mærke. er nogle af jer blev stoppet med det? og fået et bøde for det da jeg kan se det ik er lovligt. god dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sort dk mærke på nummerplade
  • #2   8. apr 2021 Bliver jo ikke meget pænere med et sort klistermærke over det blå felt, men heldigvis kan man godt få nr plader uden det grimme eu mærke på smiley

• #3   9. apr 2021 Synes det er fjollet at vi har 2 forskellige nr plader i lille Danmark

• #4   9. apr 2021 hvis man ikke vil have EU symbolet.
    så køb plader uden.

det er lovligt

• #5   9. apr 2021 #3
    2??..... smiley

profilbillede
  • #6   9. apr 2021 Ja med og uden EU på, pensler det lidt ud så du kan forstår det , den blå stribe

• #7   9. apr 2021 1000 tak for uddybelsen! Nu forstår jeg hvad du mente.
    I tilfælde af, du ikke fangede min pointe (det skrevne sprog er jo svært til tider) så ville jeg blot give dig ret i at det er tosset med alle de forskellige plader vi har, her i lille Danmark: gule med og uden blå stribe, gule/hvide med og uden blå stribe, hvide med og uden blå stribe og så hele møllen forfra i kvadratiske plader, som for at det ikke skal være løgn, slet ikke er kvadratiske og iøvrigt heller ikke har samme mål som de US plader de er beregnet til at erstatte.

• #8   9. apr 2021 det vi i Danmark kalder us plader er
    sådan set bare dem man altid har brugt på motor cykel.

har selv 2 STK på min egen bil

• #9   10. apr 2021 I dag er de samme størrelse kan jeg se, men før 2012 var US plader større en MC plader, måske passer de nye US plader på US bilerne? Har ikke lige fundet målene på deres plader.. men ved da at flere har valgt at få lavet en falsk nr plade, med deres rigtige reg.nr. i de rigtige US mål..

Fra tjekbil.dk:
    Nogle få biler kører rundt med mere kvadratiske nummerplader, og frem til 2012 var de 30,9 centimeter brede og 21 centimeter høje.

I 2012 blev de gjort mindre og er nu 24 centimeter brede og 16,5 centimeter høje, hvilket er den samme størrelse, som traktorer og motorcykler også kører rundt med.

• #10   10. apr 2021 Jeg fandt dette om målene på Amerikanske plader i forum på Mustangklubben.

“six inches in height by twelve inches" – 15,24 cm. x 30,48 cm.”

De gamle danske US plader var 21 x 30,9 og de nye er 16,5 x 24

Såå, før var de for høje, det er de så stadig, bare knap så meget, til gengæld så er de også blevet for smalle nu, men passer nok alligevel bedre end før.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #11   10. apr 2021 Henrik

De passer stadig af helvede til, det er dog blevet lettere at få dem monteret pænt uden at man skal klippe i dem, men det er også kun lige, og ofte sidder de ikke perfekt..
    Vi sælger en del af dem, så vi ved hvordan de kan sidde så det er mindst dumt, men det er stadig langt fra optimalt, forstår ikke at de ikke bare kørte direkte US str nu hvor de alligevel var igang!

• #12   10. apr 2021 Nej det er virkelig dumt!!! smiley

• martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
    #13   13. apr 2021 Hvorfor i helvede har vi EU nummerplader. Brug fornuften og spræng lortet i lufte smiley

• #14   14. apr 2021 I går holdt jeg bagved en Captur ude i Glostrup og der var EU mærket sort
    Jeg syntes faktisk det er pænere end det blå

Måske svært at se på billedet men hvis I zoomer lidt ind kan I se det er sort

profilbillede
  • #15   14. apr 2021 Til ovenstående skal lige siges at jeg ved godt de ikke er lovlige men syntes da klart de sorte er pænere end de blå

Mener også de hjemmesider der sælger dem skriver de ikke er lovlige

Kommentér på:
sort dk mærke på nummerplade

Annonce