{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Bilsalg til forhandler. Hvad skal jeg sørge for? {{forumTopicSubject}}

Er i gang med at sælge min hyundai i10 til en bilforhandler.
Han vil gerne have den uden plader på, så de skal afleveres til synskontoret. Det bliver salg til erhverv så at sige. Købt som beset.

Hvad skal jeg gøre konkret ifm salget?
Tænker at afmontere pladerne nede hvor bilen holder, køber dukker op i morgen, afleverer registreringsattest og nøgler til køber, køber har en slutseddel jeg skriver under og udfylder når jeg har fået pengene for salget.

Så afmelde den på https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234512
ELLER synshallen hvor jeg bor som kan gøre det ikke? Har allerede fundet et sted. Så af med pladerne på stedet, og aflever pladerne til synshallen.

Når det så er plads, med afmelding og pladerne er fjernet, jeg har fået penge, han har fået reg. attest og nøgler, og jeg får slutseddelen,. skal jeg så se at køber omregistrerer den?

Har jeg noget ansvar mere for bilen når jeg har afmeldt og solgt den korrekt? Det er det med omregistreringen, så læser jeg på nettet at køber har 4 dage ellers skal jeg afmelde bilen?
Det forstår jeg ikke helt, troede at min del var klaret efter alle de punkter jeg har ridset op for oven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilsalg til forhandler. Hvad skal jeg sørge for?
  • #1   19. maj 2021 Der er ikke den store idé i at omregistrere, hvis den bare skal afmeldes. Det bliver den jo, når du afmelder pladerne. Så jeg vil ikke mene, der er noget, du skal sikre dig herudover, når du nu selv afmelder den.

  • #2   19. maj 2021 @Bay ja det var også mit indtryk, fordi køber er ikke sikker på om den skal repareres eller skrælles for auto-dele. Derfor skulle jeg bare afmelde pladerne og ejerskabet så at sige.

    Men så læser jeg bare noget med omregistrering, men det var tydeligt at de bare ville ordne det hele papirmæssigt og så have bilen uden plader og så aflevere penge osv.



  • #3   19. maj 2021 Den eneste, der har en risiko, når du har afleveret pladerne, er køber. Han kan nemlig løbe i problemer, hvis han kommer til at smide registreringsattesten væk. Så er det dig, han skal have fat i, for at skaffe en ny. Men det er ikke noget problem for dig - og heller ikke køber, hvis ellers han bare lader være med at smide den væk.

  • #4   19. maj 2021 Nå på den måde okay.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #5   20. maj 2021 Du kan jo ikke omregistrere en bil som ikke er registreret....Og det er den jo ikke når pladerne er afmeldt....Hvis der skal plader på den igen, så bliver den automatisk omregistreret når der bliver købt nye plader...Så hvis bare du indleverer pladerne til et motorkontor, så klarer de resten...

  • #6   20. maj 2021 Hvorfor ikke bare omregistrere på stedet så køber kan KØRE afsted i bilen, forstår ikke lige hvorfor nr plader skal af?

  • #7   20. maj 2021 hvis du afmelder den og han hugger bilen op så kan han ik få skrot præmie for resten af bilen da det kun er sidste rigistreret ejer der kan få skrot præmie

Kommentér på:
Bilsalg til forhandler. Hvad skal jeg sørge for?

Annonce