{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.343 visninger | Oprettet:

hans k
hans k
Følger: 1 Emner: 35 Svar: 60

Handle over grænsen i firmabil {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal over grænsen i en firmabil. må jeg stoppe ved Fleggard på vejen hjem, og købe varer.

jeg har ikke rigtigt kunnet, finde noget på nettet i denne sammen hæng. alt hvad jeg har kunnet finde drejer sig om hvis man kører privat i firmabilen. som at tage firmabilen ned en lørdag uden at købe den fri.

som jeg læser det, kan jeg ikke se noget galt i det. da man må lave små svinkeærinder i firmabilen. som kunne være at handle
https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2019/lovlige-svinkeaerinder-naar-du-koerer-i-en-gulpladebil

er der nogle der har konkrete sager, sider eller lign. hvor jeg har mulighed for at læse op på spørgsmålet. da den generelle holdning er at det må man IKKE. men ingen kan svare på hvor der når noget om emnet. så det virker bare som folk har den ide at det er ulovligt uden at have viden om det

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handle over grænsen i firmabil
  • #1   24. maj 2021 Hvis du kan overtale ordensmagten om at Fleggaard ligger ved din normale daglige rute, så er det bare at køre smiley

profilbillede
  • #2   24. maj 2021 Hvad siger firmaet?

Nemmeste er nok at købe den fri for en dag alligevel.

• #4   24. maj 2021 Jeg mener ikke, der er nogle problemer i det. Og herudover skal du jo være overordentligt uheldig, hvis du bliver stoppet af danske myndigheder i Tyskland, tænker jeg. Tyske myndigheder er formentlig ligeglad med afgiften på danske biler.

• #6   24. maj 2021 Praksis tillader svinkeærinder. Hvis en tur i Netto er et svinkeærinde, er Fleggaard også.

• #7   24. maj 2021 Jeg ville ikke gøre det.
    Min salig far fik forespørgsel fra politiet om hvad en Securitas bil lavede i en grænsebutik, den kørte enten i Sønderborg eller Tønder, husker det ikke lige, men siden den dag fik alle besked på ikke at køre over grænsen da det kunne udløse afgift.
    Min far parkerede så nede ved grænsen og gik over i civil og kørte i en civil bil, men det var vidst heller ikke lovligt.

• #8   24. maj 2021 Man kan altid købe et dagsbevis og være på den sikre side ad den vej.

Det kommer jo så også an på, hvordan bilen er indrettet. "Firmabil" er jo et vidt begreb. Er det en normal S-MAX på gule plader (eller endda måske hvide?), eller er det en Iveco med monterede specialhylder, kompressor og en masse værktøj? Jo mere specialindrettet, den er, jo mere home safe er man, så at sige.

Men under ingen omstændigheder var det noget, jeg ville være bekymret for. I praksis kan jeg ikke se, hvordan det skulle kunne medføre sanktioner.

• #9   25. maj 2021 Jeg har prøvet noget lignende, og blev HELDIGVIS ikke mødt af en emsig tolder, men fik at vide at vi skullle købe bilen fri den pågældende dag, hvis vi ville lave samme nummer en anden gang.

Så jeg ville ikke turde andet end st købe bilen fri den pågældende dag. I værste fald risikere du jo at skulle betale fuld afgift af bilen

• #10   25. maj 2021 Det koster 2xx,- et dagsbevis. Havde også helt klart købt den fri, hvis det var mig.

Blev stoppet af nogle betjente og toldere engang, og der skulle vores firmabil helt tømmes og det var altså ting der var læsset på med gaffeltruck, så det var ret træls at stå der kl lort om natten og man egentlig bare gerne vil hjem. Og det var fordi de mente vi kunne have nogle vare med og bilen var ikke købt fri den nat. Vi havde så intet lige denne gang men ellers har vi købt den fri hver gang der skulle handles.

Tag ingen chancer for så lille et beløb det koster at købe den fri. Hellere et dagsbevis end at stå at skulle diskutere med dem og i sidste ende er det dem der afgøre om om det lovligt eller ulovligt og du kan tage den igennem retten osv osv.. så 2xx,- kr vist også godt givet ud, for i VÆRSTE tilfælde at skulle havne i sådan en træls situation. smiley

• #11   25. maj 2021 Der er bare ikke meget fidus i at købe et dagsbevis til et par hundrede kr., hvis man skal have 6 kasser cola. Så er det vist billigere bare at købe dem derhjemme smiley

• #12   25. maj 2021 #11 helt enig!

Det er ligesom ham bilforhandleren der hentede en bil hjem fra Tyskland, som var arbejdsrelateret, hvor de krævede fuld afgift og en bøde for sølle 2-3 flasker vin han hentede i grænse shoppen.. ved ikke hvad det endte med men det fuldstændig at gå i små sko og fluekneppe for så lidt :|

• #13   25. maj 2021 Jo men hvis reglen er at man IKKE må, er 2 dåser Cola så mere i orden end 6 rammer? Det er jo ikke mængden der gør overtrædelsen.

• #14   26. maj 2021 #13
    Det nemlig ikke mængden og derfor syntes jeg de flueknepper det for groft, ved at knalde folk der har lige kigget forbi grænseshoppen smiley

• #15   26. maj 2021 Grænsen skal gå et sted, men det kan dansken ikke finde ud af, derfor må der være ZERO, det kan alle forstå.

• #16   29. maj 2021 Der er vel ikke forskel på om man køber 6 flasker Pepsi eller 6 flasker Vodka med hjem?
    Enten har man haft et svinkeærinde, eller også har man ikke.
    Hvis man ikke orker at diskutere med toldere, kan man gardere sig og købe en dagsseddel. Så er man sikker og kan handle, så beløbet er tjent hjem.

• #17   30. maj 2021 Blev du taget i tolden?

Kommentér på:
Handle over grænsen i firmabil

Annonce