{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

VW Golf 8 Fabriksgaranti. Hvad dækker det? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer om jeg skal have en Golf Ehybrid. Så kigger jeg på fabriksgarantien der er på 2(kan udvides til 4) år. Men sådan en fabriksgaranti fra VolksWagen, jamen feks sliddelene er de dækket på nogen som helst måde efter kort stykke tid? Det siges jo det er fejl fra fabrikken det dækker som udgangspunkt.

Det er bare sådan noget som gearboks og bremseklodser og hvad der ellers findes af sliddele og dele der bliver brugt meget, hvis jeg overholder service-intervallerne hvad får jeg så ud af det konkret? Og hvis jeg ikke overholder dem, hvad bortfalder så? Kan der bortfalde nogle garantier eller hvad?

Jeg har aldrig haft en ny bil før nemlig, så fabriksgaranti er helt nyt for mig.

Kommentarer på:  VW Golf 8 Fabriksgaranti. Hvad dækker det?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 23 Følgere: 56 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.302
    #1   9. jun Tror ikke at der findes nogen fabriksgarantier som dækker sliddele.. Bremser, dæk og andre ting kan slides hurtigt op, hvis man kører bilen forkert, eller får ramt et hul i vejen, som får sporingen ud af vinkel, og det er jo ikke fabrikantens/sælgeren skyld.

Og overholder du ikke service, og din motor fx brænder sammen, så har vw en god sag for ikke at skulle betale dig en ny motor, da det er dit valg der har gjort at den ikke er blevet serviceret, og evt fejl måske kunne have været opdaget i tide, og en lille rep havde kunne redde situationen.
    Men det er intet krav at du bruger vw, det skal bare være en der kan smide lovlig stempel i bogen, og bruger de korrekte dele.

• #2   9. jun Ring til vw, de kan svare dig

• #3   9. jun Okay. Jeg overvejer om det kan betale sig at købe én spritny bil, eller lettere brugt. Førstegangsejer vil også være fedt for mig, fabriksgaranti osv.

• #4   9. jun Du har jo også stadig garanti, hvis du fx køber en der er et år gammel. Køber du en spritny bil, mister den 10% af sin værdi, blot ved at køre den ud fra forhandleren.

• #5   9. jun Jeg skal så også først eventuelt sælge efter 3-4 år så det gør ikke så meget den taber 10% per år. Det må jeg leve med.
    Så køber jeg den spritny ja så skal jeg selvfølgelig heller ikke sælge den før der er gået et godt stykke tid.
    Så kan jeg også tilpasse modellen som jeg har lyst til, ift lakering og bakkamera og så videre.

• #6   9. jun Mon ikke du på en ny VW kan købe servicepakke?

En pakke der prismæssigt beregnes ud fra dit forventede kørselsbehov?

Men bortset fra det burde der ikke være meget andet end servicedele til sådan en de første 3-4 år, heller ikke på et VAG produkt.

• #7   9. jun Jo lad det med servicepakke kan man sikkert også godt få skruet sammen hos forhandleren så det giver mening.

• #8   9. jun Hvis du køber en nyere brugt bil hos en VW-forhandler, så kan du tilkøbe dækningen, der hedder 'Total Tryghed'. Det skulle gerne virke som en form for udvidet garanti. Det er vigtigt, at du køber det med, inden du får bilen udleveret, ellers er det for sent.
    Jeg håber, at det kan bruges. smiley
    https://www.vw-kbh.dk/Brugte-biler/Total-Tryghed/

• Christoffer N
    Christoffer N Tilmeldt:
    aug 2016

Følgere: 1 Svar: 164
    #9   11. jun Jeg vil tro det er billigere at finde en billigere brugt og eftermontere det som mangler, hvis der mangler noget. Men altså hvis pengene hænger på træet, hvorfor så ikke bare lease den?

• #10   11. jun Nu har jeg haft flere nye Skoda'er, alle som en har der været tilkøbt 4-5 års ekstra garanti. Det har for alle biler vedkommende godt kunne betale sig, ikke fordi der efter de to år var nogle store ting, men alligevel da, to af dem fik ny klima kompressor, en udskiftning der i sig selv ville koste mere end beløbet for tilkøbt ekstra garanti.
    Men tilkøb af garanti, forsikring osv. er jo alt sammen bare noget der handler om, om man vil betale for den tryghed man får. Måske er det en dårlig forretning, måske en god.

Kommentér på:
VW Golf 8 Fabriksgaranti. Hvad dækker det?

x