{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Bum: Kvindes bil konfiskeret - mand kørte vanvittigt....
  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 1.184
  • #2   10. jun Uden at kunne svensk /svinsk) ret godt i DK, så lader det til at være samme "praragraf" som i DK.

Den minder uhyggeligt meget om vores Kvinna som i går nåede ned på 60 dager i stedet for 2 år i by-retten.

Hun har allrede siddet indet i 5 måneder, så der vil formentig komme et søgsmål fra hende og det ser jeg frem til !

Som hun selv sgade: Gjør datta u
    tan vold !

• #3   10. jun Det er den første, der er dømt konfiskeret. De andre er "bare" beslaglagt, indtil sagen kommer for en dommer.

• #4   10. jun Martin N : hvad fanden snakker du om ??

• #5   10. jun Morten jeg tror Martin snakker om kvinden der fik nedsat straf i forbindelse med en "Men in black" corona demonstration.
    Men det har intet med denne tråd at gøre smiley

• #6   10. jun Mr T. Som i absolut intet

• #7   11. jun Den lov er så langt ude, straffen er vidt forskellig fra sag til sag for samme overtrædelse.
    Så det kan undre mig at borgerforslaget ikke for længst har indsamlet de 50000 underskrifter https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-07352

• #8   11. jun Søren hvor mange sager er afgjort i retten indtil nu ?

• #9   11. jun #8 Har kun hørt om overstående og så et leasingselskab der har fået en bil retur men begrundelsen for at selskabet fik bilen retur var noget med at den var leaset før en vis dato (så vidt jeg husker)
    Men det ændre jo ikke ved at de personer som har haft lånt deres bil ud og er blevet konfiskeret de personer har jo så ikke deres bil længer om de får den tilbage igen ??

• #10   11. jun Det er verdens dummeste og skæveste regel.

Du kan nu få frataget din bil, når den er til service og de lige skal tage den ud for at sikre at et givent problem er væk..... lidt for hurtigt for den unge mekanikker = ingen bil med hjem for dig.

Jeg troede at vi alle var lige for loven i dette land, men det er tydeligt det ikke er tilfældet. Fair med straffe etc, det kan vi nok godt blive enige om, men de må sku ramme lige. Hvordan i himlens navn skal man kunne vide om folk man låner biler til holder reglerne. Så fordi man låner en bil ud, kan folk blive straffet i 100tusinder til millioner. Men stjæl noget som er en aktiv handling og få et fesent smæk over fingrerne. Det kan sku ikke være fair. Sjovt nok er liste som Søren A nævte, steget med 1 nu.

• #11   11. jun Hvorfor skal kvindes straffes for noget, hun ikke har gjort? Hvis manden i stedet havde stjålet en parfume i en forretning, skulle hun så også straffes for det? Nej da. Men når det er "vanvidskørsel", så er kollektiv afstraffelse helt i orden, synes politikerne åbenbart.

Reglerne for vanvidskørsel er vanvidsregler.

• #12   11. jun Fordi kvinden er mandens ejendom. Sådan har det altid været.

• #13   11. jun Det er da den ultimative test af par forholdet smiley smiley

#10 Thomas
    Lige det du nævner med mekanikeren tror jeg faktisk ikke bliver de eksempler vi kommer til at se mange af

Tror ikke at alle mekanikere kører råddent i kunders biler (naivt af mig måske)

Skulle det ske det eksempel du nævner så er der jo både job og indtægt på højkant for “den unge mand”
    Og forhandleren har også et omdømme at tænke på
    En medarbejder er jo en ambassadør for virksomheden.

Og mig bekendt er ingen de nuværende sager af den karakter hvor det er en mekaniker som har kørt i en kundebil

Jeg er ikke nervøs for at sende min bil til service

• #14   11. jun Jamen hallo, det KAN ske. Du afleverer din bil på værksted. Der skal skiftes bremsevæske og laves service. Lærlingen "testkører" din bil på en 80km/t vej, hvor der er et forladt vejarbejde med 40 km/t. Han fortsætter forbi med 80 og bum fotovogn, DIN bil er nu konfiskeret. Er det rimeligt!? Nej nej og atter nej. Det er ikke i orden. Man kan ikke have sådan en lovgivning.

• #15   11. jun Du skal som minimum køre over 100 km/t, før du få din bil konfiskeret.
    dvs i en 40 km/t zone sker det først fra 100 km/t.

Mekanikeren bør vide at man ikke kører 100% for stærkt da det giver ubetinget frakendelse af kørekortet, og allerede ved 40% overskridelse vil det give betinget frakendelse ved vejarbejde.

Men man må da håbe at hvis uheldet skulle indtræffe at værkstedet har en gratis lånebil, indtil retten beslutter om du får bilen igen.

• #16   11. jun #14 Mikkel

Jeg nævnte intet omkring rimeligheden

Jeg konstatere bare at indtil videre er det ikke mekanikere lærlinge der er blevet taget i en kundebil

#15 Mr T
    Jeg tænker også at lejekontrakten på lejebilen bliver med ubestemt dato og til 0 kr smiley hvis “uheldet” skulle være ude

• #17   11. jun Og leasing bilerne går fri. Der er en som er røget tilbage til selskabet.

• #18   11. jun Vi lever i et DDR samfund.

• #19   11. jun Nikolaj

Kun de leasingbiler der er leaset før loven trådte i kraft.

• #20   12. jun Fatter ikke hvordan man kan gå fra intentionen om at straffe BILISTERNE til at straffe ejere der ikke selv har kørt. Det burde aldrig nogensinde kunne lade sig gøre. En bil er ikke en RPG, eller en AK47. Det er klart hvis man låner et våben ud, som potentielt kan dræbe hundrede mennesker med at automat-gevær, så bærer man også en del af ansvaret for brugen af våbenet.
    Men en bil?
    Hvordan kan man i sin vildeste fantasi forestille sig at dem som låner deres bil ud, kommercielt eller privat, skal lastes for hvad der så efterfølgende sker(med mindre det er MEGET skærpede omstændigheder)? De kalder det vanvidskørsel, jeg kalder sådanne politiske beslutninger vanvids-politik.

• #21   12. jun Pånær de kongelige de er hævet over denne lov og faktisk skræmmende at en af landets grundpiller er at den private ejendomsret er ukrænkelig ,ja glad for jeg nåede 80’erne og 90erne fuck det var gode tider på landevejen

• #22   13. jun Du skal altså stadigvæk køre ret meget for stærkt før hammeren falder.
    Dermed ikke sagt, at man kan få r*ven på komedie i et vejarbejde, men der doblede loven i forvejen taksten, så det er nok de færreste der kører "Brian" lige der?

Bil konfiskeret i forbindelse med værkstedsbesøg må være dækket af værkstedets forsikring? Lærlingen med kløe i højrefoden skal nok overveje sin fremtid i firmaet.
    Mon ikke mester indstiller ham til en hastig afsked, hvis kunderne mister deres biler p.gr.a. lærlingens manglende forståelse for loven?

Kunderne bliver garanteret også stillet til ansvar, såfremt værkstedet mister en lånebil p.gr.a. idiotisk kørsel.

• #23   13. jun tænker det er et kæmpe problem at man straffes vidt forskelligt.. tænk på den der tages med 104 i en 50 zone i en skrotningsklar bil til en værdi på 2200kr og den der laver samme forseelse i en bil til 5 mill. det svare jo til at du køre 10% for stærk, hvor den ene får en bøde på 1500kr den næste får en bøde på 200000kr for den samme forseelse.

..og ja det er vanvid at køre 104 i en 50 zone.

Kommentér på:
Bum: Kvindes bil konfiskeret - mand kørte vanvittigt....

x