{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.396 visninger | Oprettet:

Johnny L
Johnny L
Tilmeldt:
13. sep 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Fotovogn {{forumTopicSubject}}

Igen for hvilke gang hørte jeg den berømte historie om at blive taget i en fotovogn med 1 km for stærkt. Altså han skulle have kørt 54 i en 50 zone. Der blev så trukket 3 km fra. Mit kendskab til fotovogne gør, at det ikke er muligt. Han vil ikke vise dokumentation for det, da hans navn står på!!! Nogen der kan dokumentere, at have fået en fartbøde for 1 km for stærkt i 50 zone??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogn
  • #1   22. jul 2021 1km i timen er vel også for hurtigt?

  • #2   22. jul 2021 Teknisk set har han nok nærmere kørt 4 km/t for hurtigt smiley

    Synes jeg har hørt engang, at betjenten selv vælger tolerancen. Jeg kan ikke dokumentere det.


  • #3   22. jul 2021 #2 Bay
    Det er korrekt at den pågældende betjent selv “bestemmer” tolerancen

    Her på vejen bor en MC færdselsbetjent han har tidligere haft nogle vagter i Forovogne og som han siger en Søndag aften imellem 20-24 på Kalvebod Brygge i København som er en 60 zone der kan man godt stille tolerancen til 70 da man jo som betjent lige skal tænke på at for hver billede skal der skrives en rapport og så sjovt er det jo heller ikke at skrive rapporter på 61-69 km i en 60 zone så dee blev der på pågældende aften “kun” blitzet dem som virkelig kørte meget for stærkt

    Så det er korrekt medarbejder bestemmer tolerancen da det er pågældende medarbejder der skal fortælle maskineriet hvad grænserne er på stedet det kan maskineriet trods alt ikke selv finde ud af smiley


  • Von Z
    Von Z Online Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 842
    #4   22. jul 2021 54 i 50 zone, er også tæt på 10% overskridelse, lyder ikke af meget, men i forhold til bremselængde og reaktionstid er det nok ikke uvæsentligt..

  • #5   22. jul 2021 Rapport på bøder udstedt af fotovogne? Argh var, selv regulære bøder udsteder de i deres "bøde app" på deres tjeneste telefoner, så der intet papir/rapport arbejde er, jeg er nærmest 100% sikker på de intet skriver i fotovognen, da den udfylder alle felterne automatisk smiley

  • #6   23. jul 2021 Det gør de ikke.
    Min svigerinde arbejder ved atk, hun siger at de ikke tager noget under 58-60kmt, så kan de ganske enkelt ikke følge med til at udstede bøderne.


  • bent L
    bent L Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 8
    #7   23. jul 2021 #3 og flere..
    Hej
    inden man skriver noget man mener man har hørt så burde man sætte sig ind i det.. eller en eller anden tante onkel osv har sagt..

    den betjent bør nok ud og uddannes lidt mere hvis han påstår det du skriver i #3..


    Kort sagt du kan ikke få en bøde der lyder på 51 km/t og man kan som ATK ikke indstille noget som helst selv andet end den fartgrænse der er på pågældende strækning.. jo man kan sætte den lavere/højere men så er målingen ugyldigt..

    den blitzer i en 50 km/t zone når du kører, 50+10%+3+1.. dvs vil sige 59 km/t så bliver du taget ved 58km/t sker der intet,.. klip v 69, betinget frakendelse 84 km/t.
    så regn den grænse der på vejen +10% og 3 km/t mere så kører du sikker men 1 km/t mere så blitz..
    så kan i selv regne ud hvad de andre strækninger kan køres med.

    alle film sendes til Holstebro og der tjekker de om de kan bruges og sender bøder ud, man sætter pc til hjemme og sender filmen og man kan intet slette ..

    Hilsen
    tidligere ATK/fotovogn bestyrer.

    Ps. er ikke så hårdt ment som skrevet.. smiley



  • #8   24. jul 2021 #7 Bent
    Tak for input fra din egen hverdag
    Ham betjenten som jeg nævner der bor her på vejen han sad i “de gamle” fotovogne dengang politiet lige havde fået dem der skulle “rigtige” betjente nemlig have nogle vagter i fotovognen og der blev skrevet rapporter for hver bøde vi er jo ca 12-14 år tilbage i tiden smiley

    Idag bruger man jo ikke betjente de er simpelhen for dyre og for dygtige til at sidde stille i den kassevogn, sidst der holdt en fotovogn på Irlandsvej her på Amager gik jeg forbi med hunden og hilste på medarbejderen og hun har aldrig været betjent og kan nok heller ikke blive det - da der findes nogle fysiske krav for at komme ind i politiet og hende her hun var ca 160 høj og vejede vel omkring det samme smiley

    Men idag bruges der “almindeslige” mennesker i fotovognene
    Og ja udstyret i dag er med garanti mere automatisk end det gamle her bliver teknologi jo også udviklet smiley

    Men at du skriver alle film sendes til Holstebro ??? Er du helt sikkert på at det også gælder for alle os “Københavnere”

    Fruen her i huset er blitzet to gange en gang med 56 på Strandvejen i Hellerup (50 zone) og 118 på Køge bugt motorvejen (110 zone) der kom begge breve fra Politiet / ATK centeret i Vordingborg ???

    Har billederne været omkring Holstebro inden ??? Det virker da noget ineffektiv hvis dette er tilfældet, men okay intet kan snart overraske når det gælder det offentlige Danmark smiley

    ps. Opfattede altså ikke det du skrev som hårdt


  • bent L
    bent L Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 8
    #10   26. jul 2021 Men at du skriver alle film sendes til Holstebro ??? Er du helt sikkert på at det også gælder for alle os “Københavnere”
    grunden er nok hun er total kriminel og utilregnelig som andre kvinder.. smiley

    det gjorde det i 2016-2018 , men det kan være lavet om siden december2018.. stoppede i december 18.. fik tilbudt et nyt job, men vi havde det godt ved politiet... vi bestemte selv hvor, hvornår og hvorfor vi arbejdede men det var i syd og Sønderjylland, ved andre kredse havde andre forhold.

    de gammeldags film udgik i 2012 mener jeg, de blev aldrig rigtig gode da man ikke kunne tjekke billeder på stedet som i dag og stille apparatet helt rigtig ind.

    grunden til der sidder civile i bilerne er at der er flere betjente til rådighed andre steder.. ikke lønnen da jeg fik stort set det samme som Peter betjent, men vi civile fik jo % af det vi tjente ind til staten plus en fast grundløn .. ja staten ikke politiet som mange tror får pengene..


  • #11   29. jul 2021 Han er fuld af løgn - længere er den ikke.

    Jeg har siddet en del timer i fotovogn, og her var det fast fartgrænsen + 10% + 4 kmt.

    Altså vil en 50-zone lyde således: 50 km/t + 10% = 55 + 4 km/t = 59 km/t.

    Du vil altså blive blitzet ved en hastighed på 59 km/t, og når bøden så skal regnes ud vil man gå efter en mindste hastighed som i det nævnte tilfælde vil betyde at der trækkes 3 km/t fra regnestykket og altså kommer der en bøde på en mindste hastighed på 56 km/t i en 50-zone.

    MEN - STORT MEN - hvis du bliver skudt med laser, så kan den klappe noget længere nede, men næppe meget under for at det ikke skal blive den med 'at gå i små sko'...




  • #12   29. jul 2021 Nu har lige ikke læst alle kommentarerne. Men det hedder en tolerance på 3 procent. så grænsen må så gå ved 51,5 km/t. Så 54 overskrider tolerancen med 2,5 km/t.

  • #13   29. jul 2021 Det er 3 km/t når hastigheden er under 100 og 3% når den er over 100 smiley

  • bent L
    bent L Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 8
    #14   30. jul 2021 #12
    hvad F..... snakker du om.. ?



  • #15   30. jul 2021 #13 ja okay. Så lærte jeg vist noget nyt der, beklager Johnny

    #14 Bent din gamle nar. Træk vejret og pas på blodtrykket ??


  • bent L
    bent L Tilmeldt:
    jul 2021

    Svar: 8
    #16   30. jul 2021 uha da da du kan... jeg forstod bare ikke hva du mener din snotabe.

  • #18   30. jul 2021 #17 det var det jeg fik afvide sidst jeg blev stoppet. Vidste ikke der var andre regler under 100 km/t. smiley smiley

Kommentér på:
Fotovogn

Annonce