4.437 visninger
|
Oprettet:
Vanvids bilisme workaround {{forumTopicSubject}}
Nå så var der nogen der fandt en mulig vej rundt om reglerne. Sælg bilen.
https://ekstrabladet.dk/krimi/vanvidsbilist-tiltalt-bragede-gennem-byzone/8757423
Han slipper nok ikke helt, fordi der ikke har været overførsler etc, men ligner at logikken er at sælge sin bil, inden så er det problem åbenbart væk.
Den lov er det mest tåbelige dette land har præsteret de sidste par år.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
jun 2008
Følger: 1 Svar: 8
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 19 Emner: 12 Svar: 972
Mon ikke sagen er en anden hvis man har papirarbejdet i orden samt dokumentation for betalingen af bilen.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Det er ganske simpelt den klassiske 3deling men lov givende. Den udøvende og den dømmende instans
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Der er nemlig intet der holder noget tilbage for at tage pant i bilen, så længe de er ejer, og det er de indtil den er solgt.
Panten skal jo indfries når bilen skal på auktion, og det er sælger (staten) der står med den regning.
Og som vi alle ved, pant forsvinder ikke uanset om man er stat eller privat
maj 2006
Ja et leasingselskab burde kunne tage et enkelt pant på tværs af alle deres biler og være mere sikrede på den måde. Selvfølgeligt fortsat absurd, at det skulle være nødvendigt, men efter hvad jeg foreløbigt har hørt, skulle det kunne lade sig gøre.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Hvis nogen dør at stød så bortsælger vi jo heller ikke hele el-nettet af den grund. Men det burde man gøre ifølge logikken.
mar 2010
Menj eg ser frem til at vi indfører de regler alle andre steder.
feb 2005
Følger: 76 Følgere: 72 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 1.787
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
Ydere mere, hvorfor sige man vil ha et køretøj af vejen, når problemet er chaufføren.
Og kommer køretøjet væk fra asfalten?? næh nej, det kommer vel ud at køre igen, når en eller anden har gjort et kup på statens auktion.
(Eller må bilerne kun bort auktioneres væk i usbekistan)
ALTID har jeg ment det var tåbeligt at låne så meget som en 5 øre til bilkøb, nu pga denne lorte regel blir jeg nød til at låne så der kan komme pant i mit næste køretøj.
Jeg planlægger nyere bmw snart, og det er trods alt for meget jeg vil ha ude at svømme, skulle der ske et uheld.
(Man ved aldrig hvor emsig reglen kan tolkes)
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Husk nu på de mennesker som har vedtager loven dem har I selv stemt ind på Borgen.
Det næste er at hvis nu alle kørte pænt og overholdte færdselsloven så ville der ikke blive konfiskeret nogle biler
Jeg er ikke bange for at få min bil konfiskeret fordi jeg overholder fartgrænserne, jeg kører ikke overfor rødt, jeg kører ikke i påvirket tilstand og jeg låner ikke min bil ud.
Reglen er ene og alene lavet for at bistands Johnny fra Rocker/Bande miljøet ikke skulle kunne køre rundt i en Mercedes CLS AMG fra et lille lyssky leasingforma og at disse typer så nu ikke for taget deres biler er vel fordi de er “kloge” nok til at køre pænt og dem som åbenbart så mister deres biler nu er åbenbart den slags mennesker der ikke mener at loven lige præcis gælder for dem.
Jeg syntes loven er ganske fin og efter at der på 2-3 måneder er blevet taget 50+ biler det beviser vel bare at den har været nødvendigt
maj 2006
For mig at se viser det ikke, det er en lov, der har været behov for. Det viser, at det er en lov, der er helt og aldeles totalt ude af proportioner! Det kan på ingen måde være meningen, vi skal have en lov, hvor der konfiskeres op mod 1.000 biler om året.
feb 2020
Så var de ikke pågældende biler ikke blevet konfiskeret hvis folk havde kørt pænt.
Du får heller ikke en bøde for at køre 80 på en strækning hvor du må køre 80
At der så er taget netop 2500 biler det syntes jeg netop viser at loven har haft sin nødvendighed.
Hvis ALLE bare overholder fartgrænser, promillegrænser, mobilsnak og alle andre regler så sker der ikke noget og ingen mister sin bil ingen mister familiemedlemmer pga trafikulykker.
Whats not to like
Har du et behov for at køre stærk så tag på en lukket bane hvor du kun kan slå dig selv ihjel
maj 2006
feb 2020
Hvis vejen er så øde som du siger så er det vel også i orden at drikke sig hønefuld og køre hjem vejen er jo øde
Når man dagligt ser folk være total ukoncentreret i trafikken (håndholdt mobil, ligge make Up, vende sig om til ungerne på bagsædet o.s.v) så tænker man nogle gange at de nuværende grænser er for høje, der sker jo dagligt uheld pga folks uopmærksomhed
Og den tid andre skal holde i kø pga et par “tågehorn” som har været ukoncentreret det koster
maj 2006
feb 2020
Jeg tager mig sådan set tid til at læse det du skriver og du mener bare straffen er for hård
Jeg mener så at straffen er helt ok - da jeg ikke ser det som et problem hvis man bare overholder loven.
I teorien kunne man have en lov der hed
Konfiskering af bil
Bøde på 200.000 kr
Og 3 år i spjældet
Hvis du blev taget med 60 eller derover i en 50 zone
Så længe folk ved der er en konsekvens så er det helt og holdent op til dem selv at vurdere om de tør tage chancen.
Det er lidt det samme med den nye vanvidslov
Vi ved den er der og bliver man “knaldet” ja så det er sgu ens eget problem og er det en leasingbil ja så må leasingselskabet jo bare komme efter dig økonomisk
maj 2006
apr 2003
Om loven har haft sin nødvendighed, er vel hvordan man ser på statistikerene.
Af de mange biler de har taget, har der selvføldig været sprit/stoffer i nogle af dem, og de folk skal væk fra vejen.
Men procent delen af dem der er taget for fart, hvor farten har været meget høj og over de 100% er jo under 2%, d.v.s 98% af dem der bliver taget for fart, er folk som du og jeg, der f.eks kommer ind fra en 80 zone til en 40.
Og det er jo efterhånden slået fast i runesten af politiet vælger netop at stå sådanne steder da chancen for at man overser noget er ret stor, om det så er pga vejens forløb, skiltningen eller begge er sådan set ligemeget.
Så er den en nødvendighed den lov, overhovedet ikke, det er bare endnu en hastelov der er fyldt med huller som ramme alle de forkerte folk.
feb 2020
Hvis du og jeg eller i hvertfald jeg kommer fra 80 zone ind i en 40 zone så sætter jeg farten ned til 40
Hvad du gør ved jeg ikke men forsætter du med 80 i en 40 zone så syntes jeg faktisk det er helt ok at du får taget din bil
Alle de undskyldninger der kommer herinde på BG virker mest af alt som en retfærdiggørelse af at det er okay at bryde loven, det holdning forstår jeg ikke.
Og om politiet bevidst vælger at stå steder hvor folk kan have en chance for at overse noget det siger vel mere om folk der er ukoncentreret og ikke opmærksomme end det siger om politiet
Det er vel bare den “kloge” der narrer den mindre “kloge”
maj 2006
Det handler ikke om, at det er i orden. Det handler om, at det ikke er SÅ frygteligt, at man skal smadre vedkommendes liv og økonomi. Et pænt rap over nallerne er passende. En så dyb kriminalisering er absurd.
Jeg regner i øvrigt ikke med selv at blive omfattet af reglerne. Men man kan heller ikke bygge et samfund alene ud fra, hvordan man selv er og gør.
apr 2003
Du misser pointen fuldstændigt.
Planen er at de her fulde og stive tosser, som ligger og køre ræs inde i byen og bruger svingbanen som overhalingsbanen skulle af vejen, hvilket er helt fint.
Og som jeg skrev, du ved jo ikke, pga dårlig skiltning eller andet, at du køre ind i en 40 zone, så hvorfor sætter du pludselig farten ned til 40?
Ja du kan være heldig at se det, eller du kan være uheldig, men det er jo præcis det der er pointen.
Men hele pointen er, man tager en anden mands ejendom for noget han f.eks ikke har gjort forkert (når 3 part køre)
Også kan vi snakke "dårlige undskyldninger", med så skal man bare ikke låne bilen ud o.s.v, eller at man jo som nogle bruger på BG har trykket Jesus i hånden så man _ALDRIG_ kommer til at overse/gøre noget forkert i trafikken.
Husk på, det er ikke er loven ikke har sin ret, den rammer bare alt alt for ofte de forkerte.
mar 2010
Det ulogiske er at straffen afhænger af hvor dyr bil du tilfældigvis har købt, lejet, leaset.
Og at den bagvedliggende ejer kan få frataget sin bil, uden at have noget som helst værktøj til at tjekke folk ved udlån.
Man kan højst se deres kørekort, men hvordan ved jeg om min gamle mor har 2 klip i kortet ? det kan jeg ikke se nogen steder, og det er helt sikkert ikke alle der reklamere med det eller tidligere frakendelser (som ikke forhindre dem i at få et kort igen efter udstået straf).
Klart at den som kører vanvidskørsel (den definition kan vi så skændes om til evig tid), skal straffes. Men skal man straffes for mange 100 tusinder for at udlåne en bil ? det formår jeg ikke at se det fair i.
Forstår ikke helt hvordan Gomore kommer rundt om denne risiko. Så i Per B's optik (som jeg godt forstår men ikke er helt enig i), er det ok straf for ejeren.
Det er her jeg bliver uenig, der er ingen måder at tjekke kort til udlån.
Jeg kan et andet eksempel, du vil sælge dig bil, som forsigtig sælger tager du med ud og kører, men hvordan forhindrer du nogen i at køre for stærkt når du er i passager sædet ?
Jeg er helt sikker på at der over de næste par år vil dukke helt ekstreme eksempler op. Ja mange vil passe "målgruppen", men reglen er meget hård og rammer skævt. De to ting er en dårlig kombination.
Så ja til en vanvidsregel, men straffen skal nogen altså kigge på. Hvad hvis nogen udlejer et sommerhus og der sker en voldtægt, er de så ikke også ansvarlige for det ?
Konceptet er den samme.... og problemet er det samme, ulogisk konsekvens.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 859
Det koster en bøde, og ved lidt højere fart kommer der klip med i faldet.
Men når visse personer bevidst vælger voldsomme overskridelser, hvor man passerer det dobbelte af det tilladte, - ja, så har de altså selv bedt om straffen.
Og der findes næppe et eneste menneske, der ikke kender straffen, hvis de ellers var/hvis nålen kommer i besiddelse af et kørekort.
Så ved man altså godt, at Audien eller Merceren er "solgt" når nålen viser + 200 km/t .
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.128
Det er jo ikke just fordi de der kører ALT for stærk gør på områder, hvor man kunne, eller på tidspunkter hvor man kunne. Det er jo midt i den daglige trafik gerne.
Den danske mentalitet i trafikken, den kræver et boost iden retning så man ikke tænker mig mig mig.
apr 2003
Ja eller bilen er solgt ved 80km/t
HansZafiraOPCHald
Helt enig, jeg ser dog aldrig nogle "mig mig mig" i trafikken, det er yderest sjældent.
Loven er bare skrevet helt forkert, og rammer slet ikke dem den var rettet imod.
Derimod ser jeg MASSER af folk der ikke holder til højre (typisk de samme folk der hyler over folk ikke holder afstand), selvom det er dem selv der holder i vejen.
Folk der køre rundt med børn i bilen, også kendt som "alt opmærksomheden er på bagsædet", der sejler rundt på motorvejen.
Folk der tror at "fordi jeg blinker holder hele verden tilbage for mig", som også bagefter ikke kan fatte hvorfor folk ligge tæt på.
Et par typer folk jeg langt heller ser mister pappet og bilen, og dem er der langt langt flere af en dem der køre lidt for hurtigt.
maj 2006
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-08-09-mange-hundrede-biler-beslaglagt-for-vanvidskoersel
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Skulle man gøre det samme med indbrudstyve? Sælge deres hus eller lejlighed, fordi de har brudt ind? Osse selvom de bor til leje, fordi så kan de dælme lære ikke og stjæle?
Det jo fuldstændigt forrykt at tro en person der køre f.eks. 100/200% forstærkt vil stoppe med det fordi man tager hans bil, eller den pågældende bil.
I realiteten kunne han jo stjæle en ny bil eller leje en igen næste dag.
Det handler vel mere om at vi har nogen personer i dk som er helt væk fra vinduet, og måske mere har brug for terapi og psykisk behandling end og fjerne deres bil.
Jeg tvivler ihvertfald stærkt på at konfiskering og salg af en "vanvidsbilists" køretøj hjælper noget som helst, udover Self at bidrage til hans gæld.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
jun 2008
maj 2016
Følger: 19 Svar: 1
jun 2008
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 18
maj 2010
Følger: 1 Svar: 4
Derefter kunne man dømme ham til kun at måtte køre El- bil. Så hvis han stadig vil køre vanvittigt, få ville han skulle bruge al din vågen tid på at vente på at den bliver ladet op.....
mar 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 342
maj 2006
Jeg tror da også, at du selv skal læse lidt mere op på det. Der er nemlig indskudt en betingelse, som gør, at man i visse tilfælde også kan miste bilen ved 80 km/t. Det kunne eksempelvis være ved vejarbejde eller andet. Det er ikke i alle henseender en betingelse, at man skal over 100 km/t.
aug 2019
Følger: 1 Svar: 27
Alt det bavl med 'hvis nu du kører 60km/t i et 30km/t område' og lign. er kun med til at hidse stemningen op over for loven.
Selv finder jeg det lidt mærkeligt at man ikke tager hensyn til bilens værdi, altså en der kører 205km/t i en gammel spand til 20.000kr straffes jo så pengemæssigt billigere end nr 2 der kører i en bil til måske et par millioner.?
Men her er regler for hvornår der kan dømmes for vanvidskørsel.
Ifølge færdsels- og straffeloven defineres vanvidskørsel som:
Kørsel med en hastighedsoverskridelse på mere end 100 pct. ved kørsel med over 100 km/t.
Kørsel med en hastighed på 200 km/t. eller derover
Spirituskørsel med en promille over 2,00
Udviser særlig hensynsløs kørsel - det kan fx være, hvis man i tæt trafik gentagne gange overskrider fuldt optrukne spærrelinjer og dermed skaber farlige situationer, eller hvis man kører imod færdselsretningen på en motorvej
Forsætlig forvolder nærliggende fare for nogens liv eller førlighed - det kan fx være, hvis man kører bilen ind på cykelstien for at forskrække cyklisterne, eller hvis man bevidst påkører fodgængere i et fodgængerfelt
Spirituskørsel
Narkokørsel
Hvis føreren på grund af sygdom, svækkelse, overanstrengelse, mangel på søvn, påvirkning af opstemmende eller bedøvende midler eller af lignende årsager befinder sig i en sådan tilstand, at han eller hun er ude af stand til at føre køretøjet på fuldt betryggende måde
Særlig hensynsløs kørsel - som beskrevet ovenfor
feb 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
Det man skal huske på er, at folk der kører vanvidskørsel, nogle gange ender med at køre nogens datter, søn, mor, søster osv ihjel! Deraf for evigt ødelagte tilbageværende familier der aldrig kan heles igen. Skrækkeligt!
Her i København ser jeg fra tid til anden (for det meste unge gutter der må være ligeglade med andre og andet end deres små tissemænd og deraf opblæste egoer), køre så voldsomt, hurtigt og hasarderet at det kun er held der gør at de, forhåbentlig, ikke ender som mordere.
I disse tilfælde håber jeg at at politiet holder lige om hjørnet og napper dem.
Tror dog desværre at der er nogle unge gutter der er så skruppelløse og narkopåvirkede at andre menneskeliv rager dem en skid og at de, uanset konfiskering af bil, nok skal finde (stjæle) noget andet at køre voldsomt videre i.
Undskyld hvis jeg er harsk i mine ord, men vanvidsbilisme er virkelig et alvorligt problem. Ellers var der jo heller ikke blevet beslaglagt så mange biler allerede…Vel?
nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
maj 2006
Dén kommentar viser, at du netop ikke har fanget essensen. Man kan netop IKKE med den nye lov blot køre ordentligt og upåvirket. Man skal herudover også sikre sig, at alle andre, der kører bilen, gør det samme - noget, man i praksis ikke har nogen jordisk chance for at vurdere og kontrollere.
sep 2014
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
Angående leasing biler - det system skulle lukkes ned. Det er kun en måde at snyde staten for afgifter. De fleste leasingbiler ender med en afgift nær nul kroner. Forhandleren sætter selv værdien på bilen når den går ud af leasing og der skal betales afgift (det gøres nemlig ikke under leasing men først når den sælges! - og køber får ikke at vide hvor meget der er betalt i afgift. Han får bare en "billig" bil! Der skulle betales afgift når bilen kommer på vejen første gang.
maj 2006
Man kan godt høre, at du ikke kender synderligt meget til leasing "behind the scenes". Praktisk talt intet af det, du skriver, er korrekt.
maj 2019
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
maj 2006
Jeg bruger det som eksempel, da jeg kender et konkret eksempel på en, der blev dømt for vanvidskørsel i en 40 km/t zone med 86 km/t. Hvis jeg husker tallene korrekt.
nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
maj 2006
Hvis vi indførte en lov, der sagde, du skulle henrettes, hvis du gik i sorte sokker, ville det også være nemt for dig bare at lade være. Det ville dog alligevel ikke ændre på, at loven ville være tåbelig.
feb 2005
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 6 Annoncer: 103 Emner: 15 Svar: 144
Så bare tinglys et pantebrev på 3 millioner i en gammel Mercedes
maj 2006
Det er desværre ikke nok at tinglyse pantet. Der skal også være en gæld bag. Det kan man så måske også aftale sig ud af i nogle tilfælde ved fx at blive enige om, at "vi skylder hinanden" 1 mio. kr., eller lignende.
Den største udfordring er imidlertid, at det koster 46.750 kr. at tinglyse et pant på 3 mio. kr. Og det forudsætter endda, at du selv kan finde ud af det uden at skulle have hjælp fra en advokat, en bank eller lignende, som også skal have en slat gebyrer.
feb 2007
Det har man jo gjort i mange år med serie spritbilister, dog kun hvis bilen var registeret til dem.
Men humlen i det om det er sprit, fart eller narko er at personen som kørte bilen påvirket eller bare pisse stærkt, helt sikkert ikke har lært noget.
Det ligesom og give en alkoholiker antabus fordi så drikker han ikke, næh men grunden til han drikker er der jo stadigvæk.
Vanvidsbilister har jo samme "problem" det jo hele tankegangen bagved at jeg sagtens lige kan køre 120 i midtbyen.
Var nok noget bedre og idømme personen en behandlingsstraf og sende dem til herstedvester, da de jo er udenfor pædagogisk rækkevidde.
Men problemet i det er jo nok at det koster penge for regeringen/samfundet og det ønsker man ikke.
mar 2012
mar 2012
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 18
Altså mange biler kan køre 200 på motorvejen så alt efter hvad bil man har bliver man straffet, jo dyrere bil jo større straf! Det er jo forkasteligt! Skal nogen straffes hårdere end andre bare fordi deres prioriterering har været anderledes?
Ja man kan bare holde sig til loven så sker der ikke noget men hvem her har aldrig brudt loven på den ene eller anden måde? Tror ikke nogen kan sige sig fri for det!
Og skal vi lave en sammenligning så kan man forstille sig 2 mænd der pisser i en baggård efter en by tur, den ene får 500kr i bøde da hans bukser er fra Jack and jones men den anden får en bøde på 2500kr fordi hans bukser er fra Diesel.
Klart der skal være en straf der kan mærkes men den skal være ens for alle og ikke afhænge af hvad man har valgt og bruge sine penge på!
mar 2012
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 18
apr 2003
Nu er det (sidst jeg så en statistik) under 2%, lad os sige under 5% af de biler der er nappet af den lov, der har kørt over 200km/t?
Vi er enig om det er tosset, men hvorfor bruge den, og ikke resten som udgør størstedelen?
Intet du nævnte ang, leasing er rigtigt.
Bay
Fuldstændig korrekt, også derfor jeg brugte det eks., men det lyder jo meget bedre hvis man peger finger af minoriteten af dem der kørte over 200km/t.
martin a
Fordi der bliver taget mange gør ikke loven berettiget.
Lavede man f.eks samme lov for folk der ikke holder til højre, vil det lyn hurtigt se ud som om loven er berettiget
Loven er som så helt iorden, eneste sted problemet ligger er når de tager en 3parts bil, om så det er en leasingbil eller ej.
Men hvis du syntes den er så gylden den lov, er du vel også helt enig i at leasing selvskaber tager 2mil kr pant i en 800k bil, som staten (du og jeg) så får lov til at stå med bøden til om man vil eller ej, for den er der ingen vej udenom?
Ligesom lovens, var det ikke meningen det var sådan det skulle bruges, men det er sådan der bliver brugt nu, og før eller siden er der nok nogle mere skyggesky typer der finder ud af at lave penge på det på den måde.
Og nej, du kan ikke fraskrive panten, eller magisk fjerne den fordi du er stat
maj 2006
feb 2005
at man kan være så hjernedød, man mener det er okay at stjæle fra folk som magthavende i landet. det kunne have været gjort med bøder osv, men ikke at stjæle fra folk! og nej køre ikke som en sindsyg, men mere som en bedstefar. men derfor det aldrigt okay, at stjæle andres ting
plus politiet skal da selv, have konfiskeret en del køretøjer. for de køre satme af helvedes til selv. oplevet 2 gange, at få en tur af dem. og mindede mest, om en 18årig der havde fået en bimmer med 400hp, og kæmpe anlæg
feb 2007
Begge biler er man i stand til og blive nappet i for vanvidsbilisme ved og køre 200 km/t på motorvejen, eller blive taget for at køre påvirket.
Så langt så godt, bilen bliver konfiskeret og man er som sådan så ude af det økonomiske mellemværende med enten leasing eller den gamle kasse som man har købt kontant.
En måned senere har man leaset endnu en bil eller købt en gammel gti kasse, og bliver nuppet igen for endnu omgang vanvidsbilisme.
Hvad har man så opnået i forhold til og fjerne personen fra vejen?
Nul og nix.
Man kunne lige så godt fjerne nøgler fra bilen, sætte en hjullås på eller noget tredje idiotisk.
Vi kan jo alle huske Steffen fra Sønderjylland og hans VR sejser, som fik lavet knaster osv for at han kunne køre fra politiet næste gang de ville stoppe ham for fart.
Det handler ene og alene om og være totalt væk fra vinduet, som ikke løses ved og tage bilen.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 30 Emner: 16 Svar: 708
Svært at lovgi mod tåber
feb 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
Lad os lige få en ordentlig tone i debatten.
Jeg skal IKKE give dig min adresse, jeg mener IKKE at det er “totalt logisk” at du skal komme og konfiskere mine ejendele, jeg mener IKKE at det er okay at stjæle fra folk og jeg er IKKE hjernedød!
Så lad os lige holde os til at debattere og give plads til at man kan have forskellige holdninger og udgangspunkter, for at mene som man nu en gang gør.
Alt andet er jo dræbende for en god debat.
God dag til alle.
maj 2020
Følger: 1 Svar: 2
maj 2006
Jeg væmmes også lidt ved det faktum, at du ikke tænker det hele igennem, inden du kaster op i tastaturet...
For det første undgår vedkommende jo ikke straf. For de forhold, du nævner, vil der også være tale om en klækkelig bøde, langt fængselsophold osv. Der er ikke tale om, at vedkommende går fri.
For det andet er det, der mest går folk på, det faktum, at man kan få taget sin bil, selv om man slet ikke selv har overtrådt loven.
For det tredje tror jeg ikke, at mange er uenige med dig, når det netop drejer sig om de tilfælde, du nævner. Men at man derimod skulle få taget bilen for at køre 201 km/t på en helt øde motorvej ved Hjørring eller lignende forseelser, som trods alt er til at overse, er absurd. Det giver ingen mening at sammenligne de to tilfælde overhovedet.
I øvrigt mener jeg, det er grundlæggende HELT forkert at straffe de mange, fordi man vil ramme de få. Jeg tror ikke på, at en ret stor andel af de +400 konfiskerede biler har været kørt af narkopåvirkede bandemedlemmer og hvem du nu ellers mener, vi skal straffe.
Jeg vil i øvrigt lige præcisere, at man ikke omgår konfiskation ved pant. Man sikrer bare, at man selv får pengene ved salget, frem for, at staten tager dem.
apr 2003
Det er ikke noget man tror, det er noget man ved man kan med pant, sådan har pant fungeret i lang tid efterhånden, man får pengene tilbage, ikke bilen.
For en gangs skyld får du rigtigt remset alle dem op loven skulle ramme, de folk der i deres egne biler.
Problemet er bare, det er ikke dem loven rammer, den rammer folk som du og jeg, som uheldigvis overser noget. (og ja alle kan overse noget)
Det er ikke et spørgsmål om primitiv moral, men et spørgsmål om ikke at tage andre folks ting, folk som ikke har lavet noget forkert.
Og jeg taler kun om de biler der er taget hvor det er en 3 part der har kørt.
Fordi man ikke syntes reglen/loven er rigtig er ikke ens betydning med at man accepterer det du nævnte, det er da det dummeste argument brugt længe.
jun 2008
feb 2005
mar 2012
feb 2005
mar 2012
Vanvids bilisme workaround