{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.688 visninger | Oprettet:

Jens qr
Jens qr
Tilmeldt:
23. dec 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Tonede ruder sideruder foran {{forumTopicSubject}}

Har forsøgt at finde frem til det hvad bøde osv er for tonede ruder i siderne foran. Det eneste jeg kan finde frem til er 1000kr bøde per rude. Har hørt at bilen skal omsynes, men syntes ikk jeg kan finde noget bevis på det. Er der nogen der ved om det bare er 1k bøde per rude, eller er det et omsyn med i puljen også? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonede ruder sideruder foran
  • #1   17. sep 2021 Blev taget for 2 måneder siden. Det kostede 1000kr så vidt jeg husker plus syn

  • #2   17. sep 2021 Ingen syn hvis du hurtig kan pille dem af foran ham smiley det har min kammerat også oplevet engang

  • Jens qr
    Jens qr Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #3   17. sep 2021 I_Ipek er det sådan at det kommer an på hvor flink betjenten er?


  • #4   17. sep 2021 Yes.. Hvis han gider at vente på du piller dem af.. Men det er ikke altid så nemt at pille en rudefilm af hvis det sidder godt fast smiley

  • #5   17. sep 2021 De kalder dig til syn for at sikre forholdet bliver udbedret, hiver du filmen af på stedet kan du oftes slippe, da det er udbedret ved mindre der selvfølgelig er andet i vejen med din bil smiley

  • #6   17. sep 2021 "Det eneste jeg kan finde frem til er 1000kr bøde per rude."

    Hvor har du fundet det henne?


  • #8   17. sep 2021 Det ser også herre fedt ud! så skide være med man ikke kan se de bløde trafikanter, her i den begyndende mørke tid...

  • #9   17. sep 2021 8#
    Hvis man følger med i trafikken så ved man hvor de er. Så er det sku lige meget om du har film i foran eller ej!!


  • #10   17. sep 2021 #9 Det er der så heldigvis andre der ikke synes...

  • #11   17. sep 2021 Du får en bøde på tusind kroner smiley også bliver du indkaldt til et § 2 stk 2 syn som betyder at hele bilen gennemgås som ved et almindeligt periodesyn / registreringssyn smiley

  • #12   17. sep 2021 10#
    Hvorfor lige heldigvis for det? Du ser ligeså meget ud som du gør uden. Og du holder forhåbenligt altid øje med trafikken alligevel.
    Ja hvis de er helt mørke kan folke ude ikke se dig, men så det jo godt der findes forskellige procenter på toningen. smiley


  • #13   17. sep 2021 kommer helt and på, hvilket humør betjenten, der stopper dig, er I.

    godt humør en bøde for tonet sideruder.

    dårlig bøde + syns indkaldelse.


  • #14   17. sep 2021 Jeg synes også det er herresmart at køre uden sidespejle, og jeg kan jo sagtens orientere mig uden ? smiley

    Så mørkt solfilm, ingen sidespejle, og for at holde vægten nede har jeg da lige afmonteret de forreste bremseskiver, klodser og kalipre , for jeg kan sagtens nøjes med håndbremsen . Nåehhh ja, så har jeg da lige tonet mine baglygter helt sorte og sat mørkt film på mine forlygter - det ser herregodt ud !!! smiley .


  • #15   18. sep 2021 Man må altså gerne have tonede sideruder, så længe de giver mindst 70% lysgennemgang. Man må bare ikke tone med film. Hvis man kan skaffe ruder, hvor glasset er tonet, er det 100% lovligt.

  • Jens qr
    Jens qr Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
    #16   18. sep 2021 https://rudefix.dk/blog/toning-af-bilruder-og-regler/ Det med 1000kr per rude fandt jeg her bl.a


  • #17   18. sep 2021 Jens, det noget forfærdeligt pjat det de skriver.

    “1000,- pr rude og kørselsforbud”

    Det er 1000,- og en synsindkaldelse.

    Hvis en bil kommer til syn med solfilm i de forreste ruder giver fejlen en -> Væsentlig fejl <- hvis bilen skulle have et kørselsforbud vil det give en -> Farlig fejl <- og jf synsguiden er det “kun” en V fejl og IKKE en F fejl.

    En farlig fejl er et kørselsforbud.


  • #18   18. sep 2021 Tro ikke på alt, hvad diverse folk skriver på deres egne hjemmesider. Det koster 1000,- I ALT og ingen kørselsforbud...

    Det må være surt at være ejer af sådan en Citron med tonede ruder, for man får bøde på 5000,- hvor de andre "slipper" med 3000,- smiley


    profilbillede
  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #19   23. sep 2021 Næsten alle nye biler har tonede ruder på bagerste sideruder og bagrude. Det har den vi kører rundt i også. Det er jeg lidt træt af, jeg synes det tager udsyn fra bilen, især i mørke, uden IMHO at gøre den mindste gavn. Den næste bil vi skal have kunne jeg godt tænke mig har ikke-tonede ruder over alt hvis det kan lade sig gøre at få den leveret med det.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #21   23. sep 2021 #19 Tror det kommer an på kvalitet af ruden, i min mercedes er der også tonede ruder bag i, ingen kan se ind men når man er inde i bilen føles det som om der ikke er tonede ruder i når man kigger ud

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #22   23. sep 2021 Hvad er egentlig dit ærinde?

    Mener du etvejs tonede ruder, der ikke kan kigges igennem udefra?
    Har du da noget, du skal skjule for os andre/politiet?
    Eller er du bange for terrorister?
    Hvad med en etvejs tonet forrude?
    Det ville være rigtig smart...


  • #23   23. sep 2021 #12

    Det er lidt en kombination af begge dele.
    Med tonede ruder, er det sværere at se ud i mørke, alt efter hvor kraftig toning man har selvfølgeligt. smiley

    Men ofte er det også et spørgsmål om at få øjenkontakt med de andre i trafikken, og det kan være enormt svært når en af parterne har mørke ruder.
    Jeg vil ikke afvise at du er 100% i kontrol med alle i trafikken, men mange regler er jo lavet for at tage forbehold for alle de andre.


  • Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    aug 2021

    Svar: 2
    #24   23. sep 2021 Tonede sideruder bag ser herre åndssvagt ud, får din bil til at ligne en varevogn.
    Det eneste, der ser mere åndssvagt ud, er en rødtonet forrude.


  • #25   23. sep 2021 #24

    Det var sgu da det dummeste, jeg har læst i denne uge...


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #27   26. sep 2021 Jeg synes at det ser dumt ud, og det er ikke alle som har et nattesyn hvor mørkelagte ruder er ideelle. Når vi skifter bil skal vi fa.... ikke have det l..t på de bagerste sideruder og bagrude igen såfremt at det overhovedet kan udgås. Kan faktisk ikke forstå at det overhovedet er lovligt nogen som helst steder på bilen.

  • #28   26. sep 2021 #27

    Så forstår du vel heller ikke, hvordan det kan være lovligt at køre i varevogne? De har udelukkende udsyn fremad og igennem spejlene?


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #29   26. sep 2021 Det er de jo ligesom nød til ligesom lastbiler er det. Men der er intet nødvendigt ved at køre med tonede ruder, det er kun med til nedsætte trafiksikkerheden. Det er slemt nok at orientere sig i mørket i København (med dårlig belysning) en mørk regnfuld aften med cyklister der har dårligt eller slet intet lys på cyklen, cyklister som konsekvent overtræder færdselsloven, som betragter sig selv som udødelige og desværre absolut risikovillige. Jeg kan slet ikke se hvad man skal bruge tonede ruder til. Jeg kunne bestemt godt være de mørke ruder foruden, det skal der ikke være på næste bil om det på nogen måde kan undgås.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #30   26. sep 2021 # 28:
    Varevogne har da sideruder og dermed udsyn/indsyn til siden.

    - Og jeg har da godt nok aldrig set en varevogn med tonede forreste
    sideruder?


  • #31   26. sep 2021 #30

    Ja, men intet udsyn bagud. Og hvis man skulle forbyde manglende udsyn bagud, skulle man forbyde alle varevogne.

    Hvis ikke du kan lægge to og to sammen, så mener jeg med fremad - fra dit hoved og fremad. 180 grader synsfelt. Lad være med at spille dummere, end du er...


  • #32   26. sep 2021 #29

    Hvis man kan køre en varevogn sikkert, så kan man satme også køre en personbil med tonede ruder mindst ligeså sikkert.

    Hvis ikke du føler dig sikker bag rattet af en bil med tonede ruder bag, skal du bare aflevere dit kørekort asap. For alle andres skyld.

    Og så mener du, at vores børn skal stege i solen på bagsædet, fordi du er en mongo bag rattet?


    profilbillede
  • #33   26. sep 2021 hvis man ikke kan se, noget når det er mørkt.
    så søg øjenlæge.

    og lær at bruge spejle.


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #34   26. sep 2021 Til #32:
    At børn sidder i en bil uden tonede ruder, jamen det er da gået fint i generationer, endda i mange af årene uden aircondition, så hvorfor skulle det lige pludseligt være et kæmpeproblem. Jeg synes at det er ret morsomt at du netop sætter et billede på af løsningen på det. Tonede ruder nedsætter synet bagud i mørke og det er til gengæld et problem i min optik. Det er ikke kun et spørgsmål om alene jeg kan se ordentligt men et spørgsmål om alle andre kan, især dem som stoler blindt på egne evner. Ud over at bruge sidespejlende og bakspejl har jeg altid drejet hovedet for at sikre mig især ved højresving. Sidst men ikke mindst har jeg med over 40 år bag rattet uden trafik-uheld og uden bøder af nogen art en mere imponerende statistik end du kan diske op med.
    Til #33:
    Jeg går til øjenlæge en gang årligt og har dermed helt tjek på mit syn, det kan du sikert ikke hamle op med. Øjenlægen har gennem alle årene meddelt mig at mit syn er normalt. Hvis øjenlægen en dag meddeler at mit syn helbredsmæssigt er forringet stopper jeg med at køre bil indtil det er fikset eller permanent.

    Jeg synes at det er trist at tonen i dette forum antager denne her form fordi man tillader sig den frækhed at være uenig med nogle af jer, virkelig trist. smiley


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #35   26. sep 2021 Til #14:

    Kunne ikke have skrevet det bedre selv. smiley


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #36   26. sep 2021 #34 Det er desværre ikke et spørgsmål om du er uenig, det er et spørgsmål om at du har uret, tonede ruder bag i fra fabrik nedsætter ikke udsyn betydeligt, som sagt er der nogle med noget højere uddannelse end dig på nogen af verdens største auto fabrikker der har gennemtestet det og kommet frem til at det ikke nedsætter ens udsyn betydeligt og derfor godkendt det. Hvis du har svært ved at se om aften og i regnvejr er det som nok fordi du har natteblindhed spørg din optiker. Engang var hestevognen vejens formula 1, så opfandt vi noget nyt og bedre sådan er livet, vi forbedre os hele tiden og korrigerer hvis vi ikke gør. Og hvor ved du fra at Jan ikke har en imponerende bil statistik med nul uheld, syntes nu nok det er dig der virker aggressiv, fordi du har et problem med dine øjne som ingen herinde har. smiley

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #37   27. sep 2021 Sagen er at JEG har sværere ved at se gennem de tonede ruder end jeg havde i den bil vi havde før (uden tonede ruder) og så vil jeg egentlig blæse på hvad dine såkaldte eksperter ellers mener om dette. Det er MIN vurdering og det er også MIN afgørelse om det er noget bras eller ej. Og det ER IMHO noget bras som nedsætter (ikke gør det umuligt men nedsætter) mine muligheder for at orientere mig i mørke. Så det er MIN afgørelse om jeg ønsker at have det l..t monteret på en ny bil fremadrettet. Og det vil jeg ikke så vidt at det overhovedet kan undgås, at bilen kan leveres med ikke- tonede ruder overalt i stedet for det unødvendige gejl. Hvis antallet af højresvings-ulykker stiger i forbindelse med personbiler, og dette kan tilskrives tonede bagerste sideruder og bagrude, så kan det jo være at myndighederne i Danmark skifter holdning til dette.
    Og så er der for min part ingen grund til at tærske mere langhalm på dette her emne, jeg kommer ikke til at skifte holdning, og det gør dem som er uenige med mig nok heller ikke.


  • #38   27. sep 2021 #34 & #37
    nu skriver du så "du" ikke kan orientere dig

    der er mange som ikke oplever den problemstilling, du skriver.
    så bare fordi "du" ikke kan se,
    så skal alle andre heller ikke have muligheden for tonede ruder
    da du vil have det skulle forbydes

    det må jo så være dig der er noget galt med, når man ser på hvor mange der sagtens kan køre med det, uden og forsager uheld


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #39   27. sep 2021 Ej jeg gider ikke at blive ved, jeg behøver ikke at vinde denne her diskussion, jeg står fast på at det ikke burde være tilladt og det bliver jeg ved med at mene om der så kommer 130 indlæg mere af den modsatte holdning af min. Tonede ruder er noget unødvendigt gejl som ingen nytte gør og som kun gør bilen mindre sikker. Det har jeg tænkt mig at skrive i resten af tråden ordret. Stop nu.

  • #40   27. sep 2021 #39
    det er jo så din mening, om tonet ruder.
    og "barex fordi det er din mening.

    skal alle andre bare følge det?

    kan du ikke selv se, at du vil diktere, hvad andre skal?

    så er man godt nok snævre synet.


  • #42   27. sep 2021 #34

    "Jeg synes at det er ret morsomt at du netop sætter et billede på af løsningen på det."

    Men så mener du, at det er ok at køre med denne løsning?? Så tonede ruder skulle forbydes, men sådan noget endnu mindre gennemsigtig plastik på ruderne er fint nok?


    profilbillede
  • Bo K
    Bo K Tilmeldt:
    aug 2021

    Svar: 2
    #43   27. sep 2021 Sikkert eller usikkert, det ændrer ikke på, at tonede ruder bag ser herreåndsvagt ud.

  • #44   27. sep 2021 Det er sgu da personlig smag om tingene ser god ud ud eller ej? Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at navnet "Bo" er det mest åndsvagt navn i DK.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #45   27. sep 2021 # 30:
    Fordi du er dum, behøver du da ikke at være fræk overfor alle de andre kommentatorer.

    Det er du stort set altid. Også når du selv skriver noget værre vås.

    Hvorfor? - Har du haft en hård barndom?


  • #46   27. sep 2021 438HK tåler generelt ikke at man modsiger ham , se blot andre debatindlæg han opretter eller kommenterer .

    Den type mennesker med den diagnose blev i gamle dage spærret inde på diverse anstalter .


  • #47   27. sep 2021 #45

    Hvis det sårer dine bløde følelser, skal du bare undgå at kommentere. Men du nyder tilsyneladende at være "på tværs", hver gang, jeg skriver noget. Så må du bare finde dine tudekiks frem. Beklager.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 297
    #48   27. sep 2021 #39 må jeg anbefale at du tager ned og prøver en mercedes benz med tonede ruder, kan selvfølgelig godt acceptere at du ikke kan lide tonede ruder, og syntes det er noget bras, men jeg er nu super glad for det. Min har støjdæmpende og varmeredukserende og tonede ruder bag, + ekstra gardin i sidedøren. Det er min datter rimelig glad for om sommeren hun er også tilfreds med det klimaanlæg hun har seperat bag i. I bund og grund er det vel et spørgsmål om hvad man er til.

  • #50   27. sep 2021 #46

    Har du overhovedet fattet, at han begyndte at modsige mig ud af det blå, da jeg pointerede overfor en anden bruger, at varevogne ikke har frit udsyn bagud? smiley

    Er du nu også på hans udviklingsniveau?


  • #51   27. sep 2021 Den type mennesker med den diagnose blev i gamle dage spærret inde på diverse anstalter

    I rest my case ....

    Du er jo langt uden for pædagogisk rækkevidde - men det er sku´ lidt komisk at du er så stædig !

    smiley


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #52   27. sep 2021 Til #42

    Jeg synes at det vil være bedst om folk undlader at sætte alt muligt knald på deres vinduer. Men jeg gider ikke diskutere det mere. I min optik burde tonede ruder ikke være tilladt. Uanset hvor længe denne her tråd varer vil det ikke ændre min mening det mindste på det punkt.
    Det her emne er for mig slut. Jeg vil meget hellere diskutere hvordan vi får vanvids-bilister ud af trafikken. Måske en ny tråd.


  • #53   27. sep 2021 #51

    Stædig med hvad? smiley


  • #54   27. sep 2021 Hvorfor ikke bare have en lovlig bil ???

    Hvad sjovt er der ved at skulle af med en bøde samt omkostninger til syn bare fordi man syntes det ser fedt ud ??!

    Måske jeg bare er en “gammel” sur mand smiley på 44 somre men hvad sjovt er der i at have noget som ikke er lovligt ???
    Du må heller ikke køre uden lys eller uden bremser fordi du syntes det er sejt og hash er også ulovligt selv om jeg har hørt diverse ting om at det er sjovt


  • #55   27. sep 2021 #54 siden hvornår, er tonet ruder ulovligt.
    fra B stolpen og bagud må gerne være tonet


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #56   27. sep 2021 # 50:
    Du skrev altså til siderne og bagud!

    Du er jo totalt fuld af løgn overfor din egen dumhed!!

    Og fortsætter med at svine andre medlemmer til.


  • #57   27. sep 2021 Vi har tilkøbt varmereducerende side og forrude i vores, altså glasset er tonet fra fabrikken af, og det er fuldt lovligt smiley
    Om der er forskel på folie eller tonet glas skal jeg ikke kunne sige, men jeg mærke det bestemt ikke
    Jeg synes faktisk at de store skærme er mere forstyrrende end de tonet ruder, mit største problem er når man kører med det infrarøde kamera tændt kan man ikke sænke lysstyrken i instrumentskærmen, når man slår det fra dæmper skærmen ned til den justerbare styrke...


  • #58   27. sep 2021 #56

    Tag dig nu sammen. Starter du en ny diskussion op bare for at diskutere?
    Jeg har sgu da allerede forklaret dig - selvom det slet ikke bør være nødvendigt, at med udsynet fremad, mener jeg 180 graders udsyn foran føreren. Fra føreren og FREMAD. Sideruderne er sjovt nok med i det. Er du virkelig så evnesvag, at ikke kan forstå det?? Hvor meget mere suppe skal du koge på den kylling, din abe?


  • #59   27. sep 2021 #30

    "- Og jeg har da godt nok aldrig set en varevogn med tonede forreste
    sideruder?"


    Ved egentlig ikke, hvorfor jeg spiller min tid på sådan en abe som dig ved at udvide din snævert horisont... men værsgo'. Nu har du set hele tre stykker... Måske for mange på én gang til din hjernekapacitet. Men det kan jeg ikke tage mig af.


    profilbillede
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #60   28. sep 2021 # 58:
    Er du egentlig rigtig vel forvaret?

    Du sviner jo alt og alle til.


  • #61   28. sep 2021 Til aben

    profilbillede
Kommentér på:
Tonede ruder sideruder foran

Annonce