{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lambo konfiskeret
  • #1   7. okt 2021 Ikke noget nyt.. De har konfiskeret flere biler som ikke var på danske plader smiley

  • #2   8. okt 2021 Ja okay vildt nok smiley troede ikke man kunne tage udlandske biler og især når de ikke selv bor i dk. Tænkte det er en bøde og så videre smiley

  • #3   8. okt 2021 Vidste hellere ikke lige ind til jeg læste flere artikler om det på www.boosted.dk

  • #4   8. okt 2021 Kommer til at stå i garage ved siden af Bendtners Porsche....

  • #5   8. okt 2021 han får den nok igen ved at betale en bøde.

  • #6   8. okt 2021 smiley smiley

  • #7   8. okt 2021 Han har overhoved ikke lært noget af Vlado...

  • #9   8. okt 2021 amok med 236 km i en Huracan. Det er "prøvekørsel"

  • #10   8. okt 2021 Det jo vanvittigt smiley fin nok regel på visse punkter, men det må komme som en overraskelse for de ikke-danskere der får beskeden om at de mister bilen, hvis de ikke kender til de nye regler smiley

  • #11   8. okt 2021 Hvordan skulle en udlænding kende til straffen for forseelsen?
    Jeg ved sgu da heller ik hva straffen ender op i, for div. overskridelser af hastighed mm. i de forskellige lande.
    Nogen der fx. sætter sig ind i hvad det fx. koster at køre 95 i en byzone i frankrig osv.


  • #12   8. okt 2021 Det er ens pligt at gøre.

  • #13   8. okt 2021 #12
    Lad os sige man kender reglerne..
    Reglerne kommer idag, du kommer til Danmark imorgen med en høj hastighed uden at kende noget til dagens regler også ender det med bilen bliver konfiskeret.. Stadig lorte regler for dem der bor udenfor landet smiley


  • #14   8. okt 2021 Samme regler for os danskere i udlandet.

  • #15   8. okt 2021 #14 Danskere der bor i udlandet følger nok hvad der sker i deres eget land i Danmark, og læser nyhederne osv.. Så synes jeg stadig ikke det er det samme for ikke danskere der ikke aner noget om de nye regler i Danmark smiley

  • #16   8. okt 2021 Hvis du bliver taget 100% overskridelse i fart på de Schweiziske motorveje, tager de også din bil som danser i dansk bil.

  • #17   8. okt 2021 13#

    Nemlig.

    ---------

    Nu ved jeg ikke lovens omfang selvfølgelig.

    Men man ska bare gi dem en stor bøde og sende dem videre. Det kan jo i sidste ende, ende med en retssag mod staten for ulovlig konfiskering af udelandske biler.
    Så længe loven ikke indebærer biler på udenlandske plader, selvfølgelig.


  • #18   8. okt 2021 16#

    de får den jo nok tilbage efter bøden er betalt.


  • #19   8. okt 2021 Hvorfår skulle de ikke kunne tá en udenlandsk bil.?

  • #20   8. okt 2021 Jeg har ikk skrevet, at de ikke må ta bilen. Som der står skrevet i mit tidligere indlæg kender jeg ikke lovens omfang.

    Jeg har heller ikke kunnet finde en paragraf vedrørende biler på udelandske plader. Det findes måske.

    reglen gælder måske alle og enhver?


  • #21   8. okt 2021 Vil det så også sige, at de skal miste deres kørekort i DK os?

    Som construction nævner, kunne det være godt at man tog ens bil som "pant" til bøden er betalt. Det er efter min mening unfair at man skal miste hele bilen.. altså reglen er bare for hård.

    Det gør også, at alle dem der køre i store og hurtige biler, faktisk ikke kan bruge det til noget uden at frygte for at miste bilen. Forstå mig korrekt, ikke at det er iorden at man skal køre "vanvidskørsel" men at man til tider lige tager et lyskryds uden andre trafikanter og give den lidt at leve. Og mener ikke 0-200 km/t i byen!

    Ta bilen til bøden er betalt, derefter kan de hente bilen igen. Giv dem en deadline på 1 år evt. og er den ikke betalt, så ryger den på auktion.


  • #22   8. okt 2021 Har sgu' ikke meget sympati for en, der tror det er ok at køre 236 km/t som gæst i et andet land..

  • #23   9. okt 2021 #22 hvad så med de strækninger i Tyskland,
    på motorvej med fri hastighed? ?


  • #24   9. okt 2021 Der er jo strækninger i Tyskland hvor det er lovligt endnu..men stadig sindssygt
    https://www.youtube.com/watch?v=VerTIB59bGY


  • #25   9. okt 2021 #22 Der er det jo lovligt!! -ingen lovbrud der... smiley

  • #26   9. okt 2021 dog skal man huske på, køre man mere end 130kmt, der hvor der er fri hastighed, i Tyskland.

    og man er involveret i uheld, så får man automatisk skylden eller en stor del af skylden.



  • #27   10. okt 2021 Det er sgu i grunden bare en mærkelig lov at man kan konfiskere ejendom på den måde for en førstegangs forseelse.
    Desuden er det fuldstændig forkasteligt at man kan straffe folk som intet ulovligt har gjort, når man kan straffer ejeren langt hårdere end den reelle fører af køretøjet.
    Og så synes jeg i bund og grund også at det er mærkeligt at man skal straffes hårdere fordi man køre i en dyr bil, fremfor en billig bil. For mig og se er det sådan nogen misundelses fis.

    betinget fængsels straffe første gang og ubetinget anden gang til den der begår forseelsen. Hold derudover ejerne af køretøjerne udenfor.


  • #28   11. okt 2021 Jeg tvivler på de får lov til at beholde den bil, eller nogle af dem de har beslaglagt for den sags skyld.
    Men specielt dem fra udlandet, ligesom vi ikke kan "tage deres kørekort", tror jeg ikke den holder vand i retten at, tage deres bil.
    Vi kan kun inddrage retten til at køre bil i DK, men ikke tage kørekortet.

    På den anden side, så kan han bare melde bilen stjålet/savnet i det land den tilhører, så kommer den jo hjem før eller siden.


  • #29   11. okt 2021 #28
    Jeg tvivler på at den kan meldes stjålet. Manden er blevet stoppet og der ligger nok noget dokumentation på det, hvor imod skulle han blive blitzet, så kunne det nok gå og han havde nok også kommet ud af landet med bilen, hvis ikke de fik stoppet ham 20km efter.


  • #30   11. okt 2021 Straffen står ikke i forhold til overtrædelsen. Alt for hård. Skal man så også have en bøde på 70000 Kr. for at stjæle i Brugsen? Man bør se på, om bilen har været til fare i den givne situation. Det gjorde man i gamle dage. I gamle dage gav man også kørselsforbud til udenlandske bilister, som kørte groft. I dag er det alt for generaliseret og samlebåndsagtigt.

  • #31   11. okt 2021 #29
    Det har du som så fuldstændig ret i, men nu er vognen ikke dansk, og som sagt, ligesom vi ikke kan inddrage hans kørekort, tvivler jeg på man kan inddrage hans køretøj.

    Feks med lastbiler, når de har lavet store overtrædelser, tilbageholder man også vogntøjet indtil bøden er betalt.
    Betaler man så ikke bøden, så er snakken en anden, men et eller andet sted må man gå ud fra at folk der køber sådanne biler som den, har midler til at betale bøden smiley

    Om han så kan melde den stjålet er vel et spørgsmål om, om han afleverer en reg. attest eller ej, for uden den, nu bilen ikke er dansk, er den intet værd i danmark, med mindre staten vælger at betale afgiften på vognen, for at lave den dansk, og lave en dansk reg attest til den, hvilket jeg tvivler på smiley


  • #32   11. okt 2021 #31 du kan ikke inddrage kørekortet, nej. Men du kan give køreselsforbud i Danmark.. smiley

  • #33   12. okt 2021 #32
    Precis, også det jeg nævnte i #28 smiley


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #34   12. okt 2021 Det er en forkastelig lovgivning. Staten stjæler åbenbart også privat ejendom fra folk som ikke bor i Danmark. Jeg har ingen som helst forståelse for den lovgivning, det er de rene bananrepublik-metoder, det er ikke en retsstat værdig.

  • #35   12. okt 2021 #34 Kim
    Stjæler og stjæler er så meget sagt de kan jf lovgivningen konfiskere

    At konfiskere er lovlig jf lovgivningen jeg tvivler på at stjæle at lovliggøres på nogen måde

    Om det er forkasteligt eller ej vil jeg ikke dømme men lov er lov.

    Som udenlandsk bilist bør du da sætte dig ind i reglerne i det land du skal køre i

    Eksempelvis fartgrænser og den slags ting og tager du chancen og overskrider dem ja så må du også tage konsekvensen uanset om straffen er høj eller lav så har du brudt “loven”


  • Freddy M
    Freddy M Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 2
    #36   12. okt 2021 Nu er det jo sådan, at ved grænsen til Danmark, fra udlandet, står der store skilte med de fartgrænser der er gældende i Danmark, så hvis udlændinge kan læse? er der ikke nogen gyldig grund til vandvidskørsel her i DK

  • #37   12. okt 2021 Loven er jo lige for alle, om de så kommer fra Danmark eller fra Norge. Kører du vanvidskørsel, så risikere du at få din bil konfiskeret og helt uden at der ses på, om bilen koster 10000 eller 5 millioner. Og jeg kan forestille mig, at mange af jer, som synes det er forkert, at bilerne konfiskeres, er nok nogle, som kunne være i fare for, at det netop sker for jer. Det er egentlig ganske nemt, kør efter reglerne og din bil eller motorcykel, er ikke ikke i fare for konfiskation.


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #38   12. okt 2021 Det er rent tyveri af privat ejendom, intet mindre. Det er ikke en retsstat værdig.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 63
    #39   12. okt 2021 Hvis man kører i Danmark, kører man efter dansk lovgivning!

  • #40   12. okt 2021 Den der med regler er regler, og hvis man bare overholder dem så sker der ikke noget, er en vag holdning.
    Jeg formoder ikke at i mener man skal likviders for at stjæle i Netto? Men regler er jo regler man kan bare lade være så hvorfor ikke?

    Der er så godt som ingen chance for jeg køre vandvidskørsel, jeg køre i en Honda Jazz 1,4 med 100 hk og ca. 2 NM (Honda jo).

    For mig drejer det sig om, at den slags lovgivning er en forfærdelig glidebane.
    I et retssamfund bør vi ikke straffe uskyldige mennesker. Og vi bør kunne stole på at hvis vi låner vores ting ud, kan vi ikke straffes udelukkende for at være ejer.
    Vi straffe jo heller ikke forældre for at have kriminelle børn.
    Man må stå til ansvar for sine egne handlinger, og ikke andres.
    Som jeg skrev tidligere så mener jeg, at det ville være langt mere fair, hvis vi dømmer med betinget fængselsstraf første gang, og ubetinget anden gang. Som loven er nu, rammer den skævt på så mange måder, som ikke høre sige til i et veludviklet land som Danmark.


  • #41   12. okt 2021 Der er ingen undskyldning for ikke at kende loven, hverken for vanvidsbilister, skatteunddragere eller anden form for ulovligheder - uanset udlændinge eller ej, bortset fra vor statsminister Mette Frederiksen! Hun påstår hårdnakket, hun ikke vidste det var ulovligt at kræve alle mink aflivet!!!!
    Jamen “den lade vi lige stå lidt”!!!!!!!!!!!!!!!


  • #42   12. okt 2021 Jamen Søren, du må jo forstå at det er noget Heeeeelt andet, det gjorde Mette Jung Un jo for at rede os alle fra den forfærdelige snue :'D

  • #43   12. okt 2021 #41 se positivt på det, så er der forhåbentligt færre mink i naturen om nogle år lige som med vanvidsbilister mon ikke der også bliver færre af dem med tiden.

    Men ja jeg er imod de straffer på den måde som det er skruet sammen hvor man kan straffe 3 mand for noget har ikke har nogen skyld i og at straffen ikke står mål med forseelsen


  • #44   12. okt 2021 Vildt folk sidder og forsvarer en mand, der kører 236 km/t. -I don't understand... smiley

  • #45   12. okt 2021 #44 hvem forsvar da ham `?

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #46   12. okt 2021 Jeg forsvarer ham da ikke. En tur i brummen med ham ville da ikke være for meget eller en stor indkomst-afhængig bøde plus inddragelse af førerret i en 5-10 år. Men tyveriet af bilen er ikke i orden. Staten Kalder det konfiskation - jeg kalder organiseret tyveri begået af staten. Og jeg er endda ikke engang i nærheden af at risikere noget eller kender nogen som er. For mig handler det om principper.

  • #47   13. okt 2021 Loven om vanvidskørsel, blev jo netop lavet fordi, at dem som skulle rammes af den, de sgu rent faktisk ikke er bange for fængsel. De er jer, som mener, at det er en forkert lov, I skulle forestille jer, at I blev ramt af en af disse vanvidsbillister og så vide, at hvis de var blevet stoppet af politiet og bilen var blevet konfiskeret, lige før at I blev ramt, af selv samme billist, så ville I være gået uskadet videre. Så drop lige jeres foragt for loven, da den rent faktisk er der for, at du og jeg, kan færdes i trafikken, bare nogenlunde sikkert.


  • #48   13. okt 2021 #47
    Så forklar mig lige, hvorfor du mener det er ok. At loven er indrettet så den kan ramme total uskyldige ??
    Og hvorfor skal man som ejer af en dyr bil, straffes mere. End en der har en 5000 Kr lorte spand ??

    Det her har INTET med køretøjet at gøre, der er brugeren der skal gås efter.


  • #49   13. okt 2021 #47 hvor ved du fra at vanvidsbilister er ligeglade med fængsels straf ??
    Hvorfor mener du det er helt ok at straffe 3.mand for noget han ikke er herre over ? man kunne lige så godt have forbudt at låne sin bil ud i samme ombæring så.
    Tager vi udgang i overstående eksempel så får Normanden over 2 millioner i tab + bøde + kørselsforbud uden der er sket noget ud over han har kørt alt for stærkt.
    Jeg oplever meget i trafikken, mange køre over for rødt (sikker lige så livsfarligt) der er bare rigtig mange eksempler der ude som er farlige (hvis der sker noget)
    Køre du over for rødt så et det en klip og 2000kr i bøde så vidt jeg har forstået.
    Køre du 200+ på en øde nordjysk motorvej uden nogen andre med trafikanter så koster det bilen, bøde, kørekort der er altså ingen fornuft hvis man sammenligner forseelse og straffen.
    Det er nok lige så farligt at rode med sin mobil så måske de skulle overveje at konfisker biler der også..
    Jeg er helt enig i at man skal køre fornuftig og ordenligt og gør man ikke det så skal man straffes men NEJ TAK til kommunistiske tilstande smiley
    Jeg har fået 1 bøde i min tid som bilist ved at køre 56 i en 50 zone og kender ikke nogen der har fået sin bil konfiskeret så det er altså ikke derfor jeg har min mening.


  • #50   13. okt 2021 For det første, så er du ikke totalt uskyldig, hvis du eksempelvis kører for hurtigt. Du er heller ikke uskyldig, hvis du ikke kører, som færdselsloven diktere. Låner du din bil ud, så er du jo forpligtig til, at vedkomne både har kørekort og at de ikke kører påvirket, samt at de kender hastighedsbegrænsningerne og at de overholder dem.
    Og for det andet, så blev loven lavet, fordi at der var flere trafikdrab, lige netop på grund af vanvidskørsel.


  • #51   13. okt 2021 Richard T.
    Kan vi så ikke bare likvidere dem på stedet. Så er alle vel glade?
    Skal vi så ikke også konfiskere biler, hvis folk overser sin vigepligt? Eller ikke holder afstand til forankørende? Eller hvis vedkommende køre med den mindste smule over 0,5 i promille? Loven dr helt hen i vejret.

    Eller skal en udlejer ikke også have sin ejendom konfiskeret hvis lejer producere eller sælger narkotika? Jeg er ret overbevist om at narkotika dræber væsentligt flere end vandvidsbelister.


  • #52   13. okt 2021 Simon E, du er da helt sikkert en af dem, som slet ikke burde have lov til, at føre andet en løbehjul, når du er ude i trafikken. For du lyder da bestemt som om, at alt burde være lovligt, hvis bare det kun er til din fordel. Hold da op, hvor må det være svært at være dig, når der nu er love og regler som skal følges. Stakkels dig.


  • #53   13. okt 2021 Ja fordi jeg køre ofte vandvidskørsel i min Honda Jazz 1,4 :'D
    Du er sgu lidt sjov, når du ikke kan argumentere bliver du personlig.

    Men lad os lige få det på det rene, jeg mener at fængsels straf til lov overtræderen er fair. Men jeg synes ikke det er fair at straffe 3. Mand. Og så synes jeg straf skal være lige for alle, stor som lille, rig som fattig.


  • #54   13. okt 2021 #50 enten forstår du ikke hvad de fleste mener eller også vil du ikke smiley
    Der står i loven at jeg skal sikre mig at låneren har kørekort.
    Når jeg har sikret mig det så giver det andet jo sig selv ikke, hvis så låneren sener drikker sig i hegnet eller køre vanvidskørsel har udlåneren jo ikke nogen indflydelse på og skal efter min mening heller ikke drages til ansvar eller lide last for hvad en anden person har lavet af forseelse, HVAD bliver det næste at udlåneren skal dømmes for uagtsomman drab hvis låneren køre en ihjel ?


  • #55   13. okt 2021 Vi må vidst konkludere at det eneste argument FOR denne lov, er at det er effektivt, men bare fordi noget er effektivt, gør det, det ikke morals og etisk korrekt.

  • #56   13. okt 2021 #55

    Sgu' da heller ikke i orden at uskyldige mennesker, skal rammes af disse vanvidsbilister!

    Tænk på den lille pige der mistede livet, fordi hun var ude og gå med sin mor!

    -forstår slet ikke folk piver over dette, og så må folk lade være at låne deres biler ud, hvis de ikke kender bilisten 100 %


  • #57   13. okt 2021 Hvorfor så ikke straffe lov overtræderen med fængsel i stedet?

  • #58   13. okt 2021 #57

    Fordi det åbenbart ikke har været nok indtil videre, så skærper man straffen..

    Hvis du kører efter reglerne i din bil, kommer du aldrig i problemer.


  • #59   13. okt 2021 Hvorfor holder i egentlig krampagtigt fast i, at den der begår overtrædelsen skal have lov at være på fri fod? Det er jo faktisk jer der åbenbart ikke ønsker at få disse mennesker væk fra vejene.

  • #60   13. okt 2021 Det har da aldrig været straffen, så det kan du jo ikke udtale dig om. Hvis man fysisk fjerner dem fra gaden, kan de ikke begå overtrædelser, det må vi da kunne blive enige om.

  • #61   13. okt 2021 Vanvidsbilister kan også få fængsel som det er i dag, hvordan det var tidligere ved jeg ikke!
    Og hvis man tager deres bil, har de ikke noget at køre i til de køber en ny..

    Er så enig i der er nogle uskyldige der bliver ramt, fx. leasingselskaber, men tror også loven bliver rettet til med tiden, men egentlig er jeg ligeglad med, hvad der sker for de psykopater...


  • #62   13. okt 2021 #56 hven fan piber over at vanvidsbilister straffes ?
    Jeg er bestemt ikke uenig i at de skal straffes, men jeg er MEGET uenig i at det skal go ud over 3 mand, og så er straffen jo kæmpe forskellig fra den ene til den anden..

    du skriver fgl.
    "Sgu' da heller ikke i orden at uskyldige mennesker, skal rammes af disse vanvidsbilister!"
    Nej det har du 100% ret i.

    "Tænk på den lille pige der mistede livet, fordi hun var ude og gå med sin mor!"

    Ja og tænke over det næste gang du evt. køre over for rødt, ser youtub eller taler i mobilen når du køre , hvis det altså er tilfældet ? der er så den forskel at her mister du ikke bilen. men den lille pige blev kørt over alligevel.


  • #63   13. okt 2021 Von Z
    Ingen piver over noget, som flere har sagt skal personen der laver ulovlighederne straffes, og ikke andre.

    Det er det der sker PT, privatfolk, leasing selvskaber o.s.v, der bliver straffet, for der er ingen måde du kan gøre for at sikre dig, personen du låner en bil til, står til regnskab såfremt de bliver nappet i en anden ejers vogn.

    Bilen og en 3part ejer har intet ulovligt lavet.

    Men hvis vi skal pive, så kan jeg fortælle dig PT laver man bare overpant i bilen, så en 800.000 kr bil får et 2 mil pantebrev, for når den skal på auktion, så skal sælger(her staten) indfri pant før salg, Uanset hvem man er, så får banken deres penge tilbage flere gange.
    Og du og jeg kommer så til at betale den regning, det er vel det eneste der er værd at pive over gætter jeg på ?
    Og nej, staten "kan ikke bare" ændre på overstående.

    Loven ramme de forkerte og ender i sidste ende med det bliver endnu dyre for alle os andre, det er problemet med den lov.


  • #64   13. okt 2021 #63 Jeg skriver vel også i #61 at loven nogle gange rammer de forkerte...Så ved ikke hvorfor du skriver som om, jeg synes det bare er ok i de tilfælde?

  • #65   13. okt 2021 #62 Jeg skriver vel heller ingen steder, at jeg synes det er ok for en 3 part at blive straffet! -

    -og kan sige med hånden på hjertet at jeg hverken bruger mobil/Youtube eller kører over for rødt, når jeg kører!


  • #66   14. okt 2021 Det kan for H... da ikke være rimlig der forskel straf, for samme forseelse ?
    Jeg kan på ingen måder se, hvorfor jeg som Supercar ejer skal straffet lang hårdere end den 18 årige hvalp der har en 5000 Kr skråt bil.
    Jeg vil gå så vidt at påstå, at det er betydelig mere sikker. Hvis jeg køre 200 Km/T i min Lamborghini Vs en skråt klar Ford fiasko fra 1999..

    Det næste er vel voldtægt, bliver staffri for bistandsmodtager.

    Den lov er det værst juridiske magværk, der nogen siden er lavet.


  • #67   14. okt 2021 #63
    Ideen med pantebrev er vel god nok et sted.. men jeg tror ikke og håber ikke folk er dumme til at gå med til, at acceptere et pantebrev på 2mill hvis bilen koster 800.000,-? Hvis du tager højde for at bilen skal sælges af ejeren selv og ikke staten, så bliver ejeren ruineret for han skal betale hvad der er lagt pant i. Eller jeg forkert på den? smiley

    En anden ting, så vil det i mit hoved være mere sikkert at køre 200 km/t, hvor du ikke er påvirket af noget og ingen trafikanter end at køre 50 km/t gennem byen med en promille på 1.9

    Loven skal ramme de kriminelle ja.
    En kriminel skal sku nok skaffe sig en anden bil næste dag og kørekortet er nok mistet for længst før de nye regler anyway..

    Ser det ikke kriminelt, at man køre 200 km/t på tom motorvej.


  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #68   14. okt 2021 #41 Vi straffe jo heller ikke forældre for at have kriminelle børn.

    Jo - En familie kan smides ud af deres lejlighed pga deres utilpassede yngels gerninger.


  • #69   14. okt 2021 Loven om vanvidskørsel er helt okay. Den får folk til at tænke sig mere om, inden de låner deres biler ud. Og leasingselskaberne, de vil sikkert også screene noget bedre, for hvem de leaser deres biler ud til, samt sætte krav om, hvem som må kører i bilerne. Og så er det jo også sådan, at handlinger jo lige netop har konsekvenser.

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #70   14. okt 2021 Så er vi her igen. Nogle mennesker vil ikke indse at kører du vandvidskørsel på Danmarks veje som vi ejer får man taget bilen, sådan er det og så er det egentlig ligegyldigt om du kommer fra månen. Så fat det dog smiley

  • #71   14. okt 2021 #70
    Ja regel er regel. Lad os tage højde for at den Lambo der blev konfiskeret, at han havde en strækning uden trafik. Han køre ikke mere vanvid end hvis det var en lukket bane. Er der trafikanter, så kan jeg godt forstå det. Men selvfølgelig kan man heller ikke sige, at fordi der ingen trafik er, at det så er okay. Syntes de skal straffes med en kæmpe bøde, evt. fængsling og få bilen tilbage efter den er betalt.

    Jeg tænker selvfølgelig, stakkels mand der mister sin Lambo og startede denne tråd, fordi jeg troede godt nok ikke de bare lige sådan kunne beslaglægge en udenlandsk bil og en som ikke har bopæl i dk. For de tager jo ikke hans kørekort fra ham, hvor teoretisk set har han mistet kortet også. Så forstår ikke, hvordan reglen gælder for bilen men ikke kørekortet.


  • #72   14. okt 2021 Havde en kunde forbi igår, som lige fik beslaglagt hans nye Tesla model 3 på vej hjem. Det bad han os selv om, 235 på motorvejen og 135 i 60 zone. Det var en dyr omgang solfilm smiley

    420.000,- ud af vinduet :|


  • #73   14. okt 2021 #71#
    Man kan jo ik ta mandens kørekort.. det er jo at blande sig i et andet lands regler, vi skal da ik sidde i dk og bestemme om han må køre i norge eller ej.
    Ville du syns fx tyskerne kunne sidde og bestemme om hva danskere må/må ikke i danmark?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #74   14. okt 2021 #71 og 73 han får kørselsforbud i Danmark ex antal måneder eller år smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #75   14. okt 2021 Men tror han får bil tilbage når bøde er betalt, det skal jo til en dommer smiley

  • #76   14. okt 2021 Konfiskation af biler undergraver ejendomsretten og ejendomsforbehold i kontrakter samt rammer tilfældige tredieparter. Det går ikke!

    "Jamen du ved,at det er ulovligt og du ka' bare overholde loven" siger flere her. Ok synes i virkelig? Så overfør lige den hårde straf til andre områder end trafik og biler. Bare som eksperiment; 50000 kr. i bøde for butikstyveri i Bilka. 130000 kr. i bøde til parcelhusejeren, der bygger en ulovlig carport osv. osv. Dødsstraf skal vi også have indført for mord. Jo da, for alle ved jo, at mord er ulovligt, så man må bare tage konsekvensen....ikke sandt?


  • #77   14. okt 2021 #76 Uskyldige mennesker kan jo ikke miste livet, fordi en begår butikstyveri eller bygger en carport, så virkelig dårligt eksempel du bruger der...

  • #78   14. okt 2021 #69

    "Den får folk til at tænke sig mere om, inden de låner deres biler ud."

    Kan du uddybe den lidt? Tænke hvad?
    Eller mener du bare at støve sin krystalkugle frem ud af skabet og forudse andre folks handlinger ude i fremtiden? Det skulle du bare have sagt. For vi er 100% enige om det med krystalkuglen...


    Man kan også starte med at gennemlæse dette her:
    https://course.elementsofai.com/da/6/1


  • #79   14. okt 2021 #77
    Nu skal vi huske på det er meget meget få % der er i 200km/t+ gruppen, af dem der bliver taget.
    Jeg er med på det lyder meget bedre at nævne dem frem for alle de andre, som er folk som du og jeg, som evt falder i en af de mange mange "fælder" politiet sætter op hvor der er størst chance for du laver en overtrædelse, ved feks overse noget pga noget som ringe skiltning.

    I daglig kørelse, ser jeg ufattelig sjældent nogen med fart på hvor man tænker de skulle have taget bilen fra sig.

    Derimod burde ALLE folk der ikke fatter at tænde deres lys når det er lovpligtigt, få taget bilen fra sig.
    Ved man ikke hvordan man tænder lyset på en bil, skal man på ingen måde befinde sig bag rattet, og dem ser jeg som langt mere farlig, og jeg ser dem langt ofter en folk med for høj fart.


  • #81   14. okt 2021 Havde manden nu bare kørt i en gammel spand til 5000kr havde i ikke behøvet at diskutere så meget....; )

  • #82   15. okt 2021 #77 Måske... men man kan sagtens bringe uskyldige i fare ved at spise burger, lægge makeup, drikke kaffe, pille ved infotainmentsystemet, læse/skrive sms under kørslen. Det tæller bare ikke som vanvidskørsel.

    Hvis man så tog hensyn til den enkelte situation, men det gør man ikke. Dermed bliver straffen i visse tilfælde alt for hård. Det samme når man sammenligner med straffe for andre ting.


  • #83   15. okt 2021 Noget, som kan være lovligt i f.eks. Tyskland, kan pr. definition ikke kaldes for vanvidskørsel. Det er en almindelig lovovertrædelse, som selvfølgelig skal straffes med bøde og sanktioneres med klip osv, som fartoverskridelser nu skal. Alt andet er ræverød signalpolitik, som ikke hører hjemme i et civiliseret samfund.

    Så lige for et par dage siden et klip, hvor politiet forfølger en MC på motorvejen med 244 km/t - fuldstændig upåvirket... Har de overhovedet selv overvejet, at det er vanvidskørsel, de havde gang i?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #84   15. okt 2021 #83 Sjovt du bringer civiliseret samfund op. Det er jo netop derfor vi har regler, så vi alle kan være her. Og når nogle tosser så ikke forstår de ikke kan gøre som det passer dem græder i, det smarte ved at tage bilen er jo netop man stopper svinet og pengene fra salg af bil går tilbage til fælleskabet. Selvfølgelig en ting en blå smølf ikke forstår da de er mere mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig smiley

  • #85   15. okt 2021 #84

    Nå ok, så du mener, at alle regler er lige perfekte?


  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #86   15. okt 2021 Så lige en krølle på spørgsmålet :

    Hvis jeg bliver taget for spritkørsel i Tyskland med en promille over 2.0 , får jeg en bøde og kørselsforbud i Tyskland i en periode.

    Sagen kommer automatisk til Danmark - de kan ikke give mig en bøde, da jeg har fået den i Tyskland.

    MEN - de kan frakende førerretten iht danske regler (har selv prøvet) og da promillen er over 2.0 er det jo pr. definition vanvidskørsel og dermed konfiskation af bil.

    Så hvad vil der ske ?


  • #87   15. okt 2021 #84

    "Og når nogle tosser så ikke forstår de ikke kan gøre som det passer dem græder i, det smarte ved at tage bilen er jo netop man får stoppet svinet og pengene fra salg af bil går tilbage til fælleskabet."

    Der er også nogle tosser, som ikke forstår, at de ikke må taste på sin GPS under kørslen. Er det ikke smart at tage bilen fra dem, så man får stoppet de trafiksvin? Der er også folk, som parkerer ulovligt. Er det ikke smart, at de kommer tilbage til bilen, men ups, for den da - den er altså solgt og pengene fra salg er lagt tilbage til fællesskabet? Så kan de sgu lære det...

    Man skal jo køre ordenligt. Hvorfor ikke bare kalde alle forseelser for f.eks. "Den Glade Vanvid" og gå amok med at sælge folks ejendele? Hvorfor ikke at konfiskere biler for ALLE færdselsforseelser? Først, når du kan svare på dette spørgsmål, vil det gå op for dig, hvad vi andre snakker om her...


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #88   15. okt 2021 #87 Det siger du og ikke mig, hvis du ikke kan se forskellen er det dit problem. Jeg sover heldigvis godt om natten med de regler vi har. Du er jo totalt gået i selvsving rolig nu, det går kun ud over dig selv, man kan faktisk blive syg ved altid at være så negativ som dig.

  • #89   15. okt 2021 #88

    Det var så 4 linjer, hvor du, i stedet for at argumentere for din sag, sviner mig til. Go stil...

    Du sprang lige et spørgsmål over... Er alle reglerne lige perfekte?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #90   15. okt 2021 #88 Jeg svinede da ikke dig til tværtimod bekymre dit helbred mig og nej selvfølgelig er ikke alle regler lige perfekte, det ville da være åndsvagt at påstå det. Feks. er straf i danmark alt alt for mild efter min smag og jeg så da gerne dødstraf genindført for Lundin typer osv. Men regler om beslaglæggelse af bil er perfekt for det kommer fælleskabet til gavn. smiley


  • #91   15. okt 2021 #90

    Er straffe for milde? Er der så andre færdselsforseelser, som du mener bør udløse konfiskation af bilen?


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #92   15. okt 2021 #91 Nej, skulle nok havde stået nogle straffe. Næ jeg syntes vandvidskørsel straf er fint som jeg har skrevet mange gange. Syntes så også godt man måtte sløjfe bøder for at køre 10 km/t for stærkt

  • #93   15. okt 2021 #92 hvor mange liv mon det koster ? altså at fjerne bøderne = tillade 10km/t forøgelse

  • #94   15. okt 2021 En anden ting..

    Skal dem der køre 90 i timen bag en lastbil i en 110/130 zone, skal de ikke også straffes? Det er ligeså farligt at de skal trække ud og overhale en lastbil med 92 km/t og danne en god kø og i værste tilfælde vil der ske en harmonika sammenstød. Det er også vanvid i mine øjne og pisse irriterende end en der skal suse forbi dig med 200 i timen, hvor der plads til det smiley


  • #95   15. okt 2021 #92
    Du modsiger dig selv, ved at sige i #88 at du sover godt om natten med de regler vi har. Det godt for dig men du vil gerne have der ikke skal uddeles bøder for 10 km/t ekstra? Hm.. det gør også at folk så bare lægger 10 km/t yderligere til deres fart, så de/os der køre 10 for hurtigt, pludselig ligger og køre 20 km/t for hurtigt smiley

    Ligesom jo flere penge man får mellem hænderne, jo flere bruger man smiley

    Så helt tilfreds er du vel ikke selv med reglerne smiley

    #84
    De penge der går "tilbage" til fællesskabet.. som om vi ikke bliver rippet nok i afgifter, benz priser osv. de penge får du og jeg ikke noget at se af smiley


  • #96   20. okt 2021 Det skal ikke være sådan, at folk skal løbe for livet, fordi nogen kører åndssvagt.

    MEN det skal heller ikke være sådan, at uskyldige tredieparter straffes for noget, de ikke har gjort. Det bliver de nu.


  • #98   3. nov 2021 #97
    Kan ikke læse artiklen uden at have abonnement smiley


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #99   4. nov 2021 Til #47:

    Den mødding af en lovgivning er ikke en retsstat værdig, det bringer Danmark på niveau med diverse bananrepublikker. Staten kan uddele bøder og fængselsstraf men tyveri af privat ejendom er ikke i orden. Kørekortet og bilens nummerplader er statens ejendom, resten skal de holde snitterne fra. Så enkelt er det min optik. Til gengæld bør straffen for vanvidskørsel i de grove tilfælde måske skærpes. Udlejningsselskaber (leje og leasing) bør have adgang til at se hvad folk har lavet af utyskestreger inden at de lejer bil ud og de bør samtidig have pligt til afvise kunder som har domme for vanvidskørsel. Det kunne sikkert afhjælpe en del på problematikken.


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #100   4. nov 2021 #99 Hæ hæ du fatter jo ingenting, døde ting som bil er ligegyldige ting, liv er vigtigst ik. Så lad os være enige om at den lov var på sin plads, der er nu på under et år konfiskeret over 500 biler, det siger jo alt. Der er åbentlyst brug for den lov. Men selvfølgelig man kunne jo også godt sætte folk i gabestok inde i byerne, men efter straf ville de idioter jo bare køre stærkt igen ik. Næææææ nu gør det ondt når man skylder flere hundredetusinde kroner og samtidig kan man ikke lease mere + man har ikke råd til bil der kan køre stærkt mindst 10 år frem smiley . Det er da glædeligt og jeg fryder mig hvergang en bil bliver konfiskeret for vandvidskørsel, for da bliver vejene mere og mere sikre for mig og mine smiley
    Og selvfølgelig bliver loven ikke ændret, det er bare en flok grødhoveder der ikke kan fatte det og prøver alt muligt for at fjerne den lov. Ha ha ha ha ha


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
    #101   4. nov 2021 Der er lige en ting som du skal forstå. Denne her lov rammer på ingen måde mig selv, det er tæt på 40 år siden at jeg har fået en bøde for noget som helst. For mig handler det udelukkende om en principiel ting, nemlig statens uhæderlige og uacceptable tyveri af privat ejendom og så vil jeg egentlig skruprage skide på om det er døde ting. 500 konfiskerede køretøjer er lig med 500 statslige tyverier, ikke noget at være stolt med mindre man selv har en kriminel tankegang. Det er ting som har en betydning for nogen og det kan i et anstændigt retssamfund aldrig blive til statens ejendom. Så loven skal ændres/afskaffes og statens tyverier ophøre. Helt enkelt er det. Danmark er blevet til en bananrepublik når man indfører sådan noget uanstændigt skrammel-lovgivning. BTY: Kan du ikke droppe dine dumme grin, det gør dig ikke mere begavet at "høre" på. Og det viser under alle omstændigheder ikke at du har fattet noget som helst. smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #102   4. nov 2021 #101 Det morer mig at du ikke kan se, hvor godt og effektivt denne lov virker. Det er det helt rigtigte smiley . Vi er et samfund hvor vi alle skal være og tage hensyn til hinanden, ellers opstår kaos. Vi kan ikke tillade at fæhoveder ikke vil overholde loven og da det kan koste andre liv må vi handle. Og netop det at fjerne bilen er super effektivt. Forøvrigt ejer du intet alt du har er til låns og når du dør kan du intet tage med vel. smiley . Du ser 500 konfiskationer som tyveri jeg ser det som 500 mennesker som ikke kører rundt og måske slår andre ihjel.
    Desuden siger det jo alt at fæhovederne ikke fatter at deres bil bliver taget hvis de kører vandvidskørsel, men derimod fortsætter med deres ugerning. Det siger da noget om deres IQ og de mennesker skal vi da alle sammen være glade for bliver fjernet fra vejene.


  • #103   4. nov 2021 #102 og hvor latterlig er du selv, i #92 syntes du man skal slette bøder op til 10km/t ekstra.
    De liv som du jo går så meget op i betyder jo så ikke så meget for dig alligevel, for en general hævelse af hastigheden med 10km/t vil koste en del liv på den konto og det er jo hvad der ville ske hvis man lavede det sådan.



  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #104   4. nov 2021 #103 Overhoved ikke smiley

  • #105   4. nov 2021 i øvrigt sker 75% af alle døds ulykker ved hastigheder op til 64km/t hvilket nok kommer bag på en hel del.

  • #106   4. nov 2021 #102
    Den er måske effektiv.. men vel ikke fair overfor ejerne af de biler, som er leaset/lånt ud.. hvorfor skal de straffes? Den rammer bare nogle forkerte end "kun" de kriminelle. Derimod, så tror jeg, at der nok skal komme episoder, hvor de kriminelle vil prøve at stikke af fra politiet og så vil de være til langt større fare i trafikken end for høj hastighed. <-- ikke ensbetydende med at høj fart er ok!

    De +10 km/t du gerne vil se mellem fingrene, så din IQ bestemt heller ikke bedre..


  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #107   4. nov 2021 Når vi nu er i overvågningssamfundet :

    Kørekort indsættes og skal blive i kortlæser i instrumentbræt under kørsel.
    Ansigtsgenkendelse som via kamera krydschecker kørekort og fører hvert 5. minut.

    Ved uoverensstemmelse kan bilen ikke startes eller bremses stille ned.

    Kørekort opdateres selvfølgelig fra myndighederne løbende for check om der er frakendelse,vandvidskørsel eller gæld etc.


  • #108   4. nov 2021 #107

    Det lyder som en fantastisk ide, så alle der har glemt at tænde deres baglys og folk der ikke holder til højre, vil den automatisk makulerer kørekortet med det samme smiley


  • #109   4. nov 2021 Og vupti.. ingen ejer længere et kørekort, for ingen kan begå sig i trafikken uden før eller siden at lave små fejl.
    Alle klager over andres forseelser... men hvem fanden er det så lige der begår dem... ???



  • #110   4. nov 2021 #109 JA det er jo alle de andre ik, jeg køre jo selv perfekt..... smiley

  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #111   5. nov 2021 Tror nu faktisk, politiet helst så leasing forsvinde, det har jo lukket op for et marked af hurtige biler, personerne der leaser ikke havde råd til ellers.

  • #112   5. nov 2021 Det må være ren jantelov at hurtige biler, eller jeg ville hellere sige lækre biler..
    Er blevet opnåelig for fler.. det er sgu da kun i dk man kan ha ondt i røven over dette.
    I sverige, tyskland, england, usa osv er det mere alm.

    Men i lille dk skal en fed bil være astronomisk dyr, så naboen ik får ondr i røven..


  • #113   5. nov 2021 #111
    Råd til? Prøv bare Google, om positiv kreditgodkendelse til leasing.. krav +500.000,- og det vel at mærke en bil uden afgift. Så ja, størstedelen af dem der leaser store luksus (hurtige) biler, de har også pengene til det. Tror mere du har ondt i røven end politiet..

    Var der ikke leasingbiler, havde staten også tjent mindre moneys! For dem der leaser, havde nok ikke købt bilerne med fuld afgift smiley


  • martin a
    martin a Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 295
    #114   5. nov 2021 #113 jeg har skam ikke ondt i røven smiley

Kommentér på:
Lambo konfiskeret

Annonce