Inddragelse af nummerplader {{forumTopicSubject}}
Kære alle bilnørder.
I går midnat på vej over i tanken blev jeg stoppet af politiet, grundet restance på bilen. Han forklarede at han faktisk skulle inddrage mine nummerplader, men han havde ikke tid, så jeg slap.
Jeg har idag talt med motorstyrrelsen som forklarede at det var en vægtafgift, den er så betalt idag!
Men hun sagde at der også lå noget hos gældsstyrelsen tilbage fra 2018. Er der nogen der ved om en en gæld vedrørende vægtafgift som er endt hos gældsstyrelsen kan forårsage at få inddraget sine nummerplader? Fordi motorstyrelsen sagde at der var en anmeldelse for år 2020 som jeg nu har betalt og gældsstyrelsen kunne ikke svare på om en gæld som er endt hos dem kunne forårsage en egentlig fratagelse af pladerne- Men blev pladerne taget så skulle denne restance hos gældsstyrelsen også være betalt førend nye plader kunne udstedes, men om det kunne føre til at miste pladerne, kunne damen hos gældsstyrelsen ikke svare på.
Nogen som har stået i lignende situation?
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
jul 2016
Følger: 13 Følgere: 45 Emner: 20 Svar: 70
Det er jo ikke det store problem i sig at bare betale for restancen hos gældsstyrelsen. Problemet er bare at man åbenbart ikke kan vælge hvilken post man ønsker at betale. Så alle øvrige poster som er kommet før afgiftsposten skal betales først og det er der det bliver et problem, fordi der er en masse andre poster
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
for skat/gældsstyrelsen, de har nemlig slet ikke styr på det.
betale man et Giro kort.
så bruger/føre de pengene dejen de vil, så man kan ikke bare lige finde ud af hvad/hvor man har betalt.
min chef har flere biler, og han betaler normalt alt til tiden.
men han missede en af bilerne.
og har nu prøvet i et år og få styr på det
men hverken skat eller gældsstyrelsen kan sige præcis hvad/hvor eller hvor meget han skal betale.
så han har betalt en del penge ind, så en del af det de mener han skylder er betalt 2 gange
og han håber så nu, de få styr på det.
og han så fåmlidt penge igen
så det er træls, når hverken skat/gældsstyrelsen, har styr på hvad og hvor man skylde penge
jul 2016
nov 2005
på en bil, der var skrottet 6 år før.
jeg har haft bilen i 2 år og betalt vægtafgift 4 gange.
hvor de mente jeg manglede og betale en.
de sagde jeg skulle indsende dokumentation.
jeg kiggede min netbank gennem og kunne ikke finde noget om indbetaling.
men jeg havde en overgang, hvor jeg var arbejdsløs, hvor jeg fik økonomiske hjælp af svigermor.
og det er sikkert hende der har betalt den for mig.
men skæbnen, er hun har skiftet bank og kan ikke få nogen konto udtog.
og efter en del skriven frem 8g tilbage og diskussion med div folk ved skat,
så stoppede jeg med og få rykker op bilen
så jeg tænker se fik styr på, at jeg har betalt
feb 2020
Følger: 8 Følgere: 43 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 653
Betaler altid hvad der skal betales og har aldrig haft bøvl med skat eller nogen anden når jeg har skiftet bil er der kommet ny opkrævning på ny bil og en retur på den gamle
Har ikke oplevet alt det som mange andre skriver om med manglende indbetalinger eller for meget opkrævet fra deres side eller ikke nok retur til mig eller opkrævning på biler jeg ikke ejer mere
Jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre for at få rod i tingene
nov 2005
hvor de mente han ikke havde betalt.
ham kunne dog via netbank, finde kvittering på betaling
så det måtte skat også rette i deres system
og det underlige er, at det er på biler der enten er skrottet eller solgt.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Som jeg husker det var det en vægtafgift på en trailer som ikke var betalt pga bank skifte. Lid surt at vente et par måneder på sine penge for en gæld jeg ikke anede jeg havde.
Strengt taget er det vidst nok en formulering om at man skal håndhæve sine økonomiske krav ganske ofte (Er det hvert 12 mdr tror jeg), men det gælder nok ikke det offentlige.
Og ja de låser dig indtil alt er betalt, og det er nok ikke skide fedt hvis man som dig mener at have retten på sin side. Du skal forvente at kunne bevise det for at slippe for alt for meget bøvl.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
Siden 2018 er denne "gæld" så åbenbart gået i sig selv og jeg får nu min overskydende skat tilbage i starten af april. Jeg fandt aldrig rigtig ud af hvad denne gæld gik ud på, udover at det var til motorkontoret, altså må jeg formode, at det var noget vægtafgift, men da jeg har ejet mange biler (10+) fra 09 til 13 aner jeg ikke hvilken en af dem det drejer sig om.
nov 2005
og jeg ved jeg betaler min vægtafgift til tiden. da jeg ikke vil risikere at de nupper pladerne.
jeg tror, at skat har haft en fejl i deres system, så nogen indbetalinger, ikke er registreret korrekt hos dem.
for normalt hvis man ikke betaler til tiden, er de meget hurtig ude med at folk skylder penge.
så hvorfor er der nogen der først et par år efter, få besked om manglende betaling.
som så senere, går i sig selv,
nok fordi de så har fundet ud af folk har betalt
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
jul 2016
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
jul 2016
feb 2020
Betal nu bare og skulle de opdage at du har betalt dobbelt så får du jo bare penge tilbage.
Og at du skriver du ikke vil betale bare fordi myndighederne mener det - ja det er desværre dem som har fat i den lange ende uanset hvad du mener og bevisbyrden kan være svær at løfte
Som en anden skriver så manglede han 10kr - måske du kan have overset et lille beløb eller noget som gør at de rent faktisk har ret.
Jeg ville bare få betalt det skyldige hvis jeg var dig
jul 2016
Det er ikke et lille beløb. Det er den fulde afgift for det sidste halvår i 2018, jeg havde gældsstyrelsen i røret. Et beløb som sjovt nok stemmer overens med både tidspunktet og beløbets størrelse i min netbank under transaktioner. Så der er sgu ingen svær bevisbyrde npr de mener at hele vægtafgiften ikke er betalt, når jeg kan dokumentere dette via min banktransaktioner. Det er decideret noget svineri!
feb 2020
Jamen så har du jo en fin sag
Så er der ingen grund til at brokke sig
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
jun 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
dec 2018
Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 5
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 983
EB havde undersøgt sagen da loven blev vedtaget, har forsøgt at Google artiklen, desværre uden resultat.
Har du anden gæld, fx SU, bøder, licens mv. kan det IKKE medføre indtagelse af plader.
Gældstyrrelsen kan dog tage udlæg i din bil, hvis den er mere end 3500 kr. værd, disse regler kan du læse mere om på SKAT.dk
aug 2012
Følger: 1 Svar: 1
Derimod er det således, at skylder du vægtafgift for flere af dine køretøjer kan du blive pålagt at betale alt din gæld ud før nye nummerplader kan hentes, altså for du inddraget nummerplader fra bil 1 og skylder på bil 2 skal du betale dem begge før nummerplader til bil 1 kan hentes.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 64
Men morsomt!
jun 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 63
Der er da absolut grund til at brokke sig når SKAT ikke har styr på deres lort. Han kunne have risikeret en masse besvær med inddragne nummerplader langt væk hjemmefra, så når det offentlige er så rigide at man inddrager nummerplader, så skal de have styr på hvem som skylder dem penge. Det er IMHO en fuldt ud berettiget tråd. Jeg synes det er langt værre med uforsikrede biler, og dem er der desværre lidt for mange af hvor folk rent faktisk ikke har betalt deres forsikring, her kan jeg godt forstå at politiet øjeblikkeligt inddrager nummerplader. Med gæld til SKAT synes jeg at at politiet er lige lovligt emsige (set på TV). Jeg har dog aldrig prøvet at være i den situation selv.
nov 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 74
Er der ikke FDM - medlemmer, som kan forelægge det for FDM?
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 25
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 1.665
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 983
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 25
apr 2008
Rent faktisk kan jeg kun finde selve afgiften, i Ca. halvdelen af gangene jeg slår en nummerplade op, den mangler tit, synes jeg.....
apr 2008
Jeg havde kun kigget under afgifter i Fanerne......
Inddragelse af nummerplader