{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

Solfilm, regler i Tyskland/Frankrig {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsøgt at Google mig lidt frem, men kan ikke umiddelbart finde noget på emnet.

Hvor strenge er de i Tyskland og Frankrig med solfilm i de forreste sideruder?

Er godt klar over at det højst sandsynligt ikke er lovligt i de omtalte lande, men kunne godt tænke mig at vide bødetaksten inden turen går sydpå.
Nogen der evt. kender til reglerne dernede og kan oplyse mig.

PFT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solfilm, regler i Tyskland/Frankrig
  • #1   6. feb 2022 skulle du blive stoppet i Tyskland
    få du en bøde og få ikke lov, til at køre videre, før din bil er i lovlig stand.

og de kontrollere om det

tror mig, de er meget mere strenge i Tyskland, end hed i DK

• #2   6. feb 2022 VERBOTEN! ligesom i Danmark.

• #3   7. feb 2022 altså som dennis skriver, blir du stoppet. så kræver de den er lovlig, inden du køre videre. men igen er det bare ruderne foran, så det jo bare hive filmen af. hvis du skulle være uheldig, også køre videre;-)

• #4   7. feb 2022 Søg germany tinted windows roules så kommer der flere sider der siger at forreste vinduer er forbudte. Der er blandt andet noget skrevet til det amerikanske millitær, så mon ikke det er valid info.
    Men på google kan man også finde beviser på at jorden er flad, og at Elvis lever.
    Men som udgangspunkt regn med at reglerne ikke er mere lempelige end her i DK - heldigvis da.
    Ps, er ikke i tvivl om at Elvis lever.

• #5   7. feb 2022 Bare kør med vinduerne rullet ned, så går det sku nok smiley

• #6   7. feb 2022 Jeg takker for hurtige svar smiley
    Tager nok bare chancen, så må jeg pille det af hvis jeg bliver stoppet med det..

@Casper G haha tror det bliver en lang tur til Le Mans med vinduerne nede smiley

• #7   7. feb 2022 Sandsynligheden for at blive stoppet syd for grænsen er ikke større end herhjemme!!
    Personligt har jeg kørt med solfilm i de forreste ruder i snart 25 år og er kun blevet stoppet en gang pga det.
    Hvis de er helt sorte er sandsynligheden stor, men ikke større end her

• #8   7. feb 2022 #6 ej da

Det er da bare armen i karmen, og så der ud af.

Ned for vinduerne og op for musikken smiley

• #9   7. feb 2022 Har kørt motorcykel i 31 år med “brøl potte”, kørt gennem alle mulige lande.
    Er aldrig blevet stoppet eller fået bøde for lige det, kunsten er jo ikke at tiltrække sig politiets opmærksomhed, selvom det kan være fristende.
    Til gengæld røg jeg med tonede sideruder i for i er rutine tjek, den gik så ikke - men slap med at hive er stykke af filmen ud og love at jeg fjernede resten.

• #10   7. feb 2022 @Thomas P
    De er ikke specielt sorte, kun 50% - gider nemlig heller ikke blive stoppet hver eneste dag herhjemme, haha smiley

@Casper G så tror jeg vi er døve før vi når Le Mans smiley men hvis vejret et godt så kommer vinduet nok lidt ned smiley

@Carlo jah man kan altid være heldig eller uheldig, jeg tager chancen så må jeg snakke mig ud af det og slippe med blot at hive folien af smiley

• #11   10. feb 2022 Blev stoppet på motorvejen i 2013 ved Kassel grundet solfilm i de forreste ruder. Skulle fjernes på stedet + Bøde på 100 euro.

Havde før det kørt i Danmark 4 år uden at blive stoppet en eneste gang.

• #12   10. feb 2022 @ZB
    Okay, 100 euro i bøde overlever jeg helt sikkert smiley herhjemme er det jo 1000 kr pr. rude smiley

• #13   10. feb 2022 #12 ja plus synsindkaldelse

• #14   10. feb 2022 @Dennis Gsi

Synsindkaldelsen er jeg nu ikke så bange for igen smiley det er ikke det store problem.

Alternativt, af med folien og på med noget nyt smiley

Kommentér på:
Solfilm, regler i Tyskland/Frankrig

Annonce