{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Kørsel indtil omsyn {{forumTopicSubject}}

Hej Alle, var til syn med bilen igår og skal til omsyn… det er hvad det er. Der skal skiftes skiver og klodser på 1. Aksel. Jeg har booket tid på værksted til d. 20 Maj(første dato som jeg kunne og værkstedet kunne)

Jeg kunne godt tænke mig at bruge bilen i mellemtiden, men der står højt og tydeligt på kvittering fra synshallen, at bilen ikke er lovlig at køre i og at jeg kun må køre til værkstedet.

Mit spørgsmål er så: hvad betyder det i praksis? Hvad vil en bøde/straf være ved at bruge den indtil da? Kan de klippe pladerne?

Grunden til omsyn var at skivernes tykkelse på 1.aksel var under minimum.

Mvh Jake


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel indtil omsyn
  • #1   6. maj 2022 Det værste er vel hvis du kommer ud for en ulykke og du får skylden, tænker det kan have betydning for om forsikringen kan finde på at kræve eventuelle erstatnings udbetalinger betalt af dig ??

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   6. maj 2022 Ja som 1# skriver så får du helt sikkert et stort problem med forsikringen i tilfælde af en ulykke. Og en en emsig betjent kunne måske nok tage pladerne...

  • #3   6. maj 2022 Find et andet værksted der kan ordne det hurtigere.... især når det er bremser.

  • #4   6. maj 2022 der var for noget tid siden en som havde samme problemstilling som dig, de tog pladerne på hans bil da han blev stoppet af strisserne

    men hvorfor vente på det værksted? find da en anden der har tid


  • #5   6. maj 2022 som flere skriver er bilen ulovlig og køre i
    Og møder du en emsig betjent, så ryger pladerne

    Den må kun køre i forbindelsed værksted og syn
    Og husk politiet kan se bilen skal til omsyn


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   6. maj 2022 "Nedenstående mangler ved bilsyn, vil straks give et direkte kørselsforbud:

    Bremseskive tykkelsen for lille
    Bremsetromle hænger
    Parkeringsbremse, forskel i bremsevirkning over 50%
    Driftbremse, forskel i bremsevirkning over 50%
    Stoplys virker ikke (alle)
    Bagbro tæret
    Bremsecylinder defekt
    Slør i tandstang
    Dæk bæreevne for lille"

    Havde fundet et andet værksted, da du ikke engang må køre til og fra værkstedet hvis man ser helt hårdt på det..


  • #7   7. maj 2022 Og for lige at vende den rundt, så måtte du heller ikke køre i den inden du kørte til syn. Du må ikke køre i en bil der er fejl på.

    Men jeg havde selv gjort det.


  • #8   7. maj 2022 @ #3 og #4 jeg har ikke lyst til at bruge et andet værksted da jeg har kun har haft gode oplevelser der. Og det er ikke kun deres skyld, jeg har heller ikke tid før. Men bilen bliver bare stående indtil den skal på værksted.

    #6 der står ikke på sedlen fra synshallen at den har kørselsforbud, der står man kun må bruge den til at køre til værkstedet og få den lavet.

    #7 i praksis kan man jo ikke holde styr på den slags som normal bruger, det er vel de færreste der måler deres skive tykkelse med en skydelære…(som synsmanden gjorde) jeg har aldrig set at det er blevet gjort før, på nogen af de biler jeg har haft til syn.



  • #9   7. maj 2022 Vi laver gratis synstjek til faste kunder
    For og være på forkant med sådanne trælse ting

    Og få
    Man serviceret ens bil jævligt
    Så bør en mekaniker, se at skiver snart tænger til udskiftning,


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #10   7. maj 2022 #7
    Korrekt i teorien, praktis er en anden side, ser desværrebiler komme ind, som intet har at gøre på vejene før de har fået skiftet for en stor pose penge smiley


    #8
    Ok, hvis det ikke står der, så burde det ikke være gældene nej, men at overtræde det de skriver, kan stadig give bøde, og give en skylden ved evt uheld, og koste dig dyrt når forsikringen endelig skal betale dig penge for en evt total skade (Behøver jo ikke være din skyld)..
    Da den i teorien kun er skrotprisen værd uden syn og med fejl.

    Men godt at du finder alternativ transport


  • #11   7. maj 2022 Han bruger skydelæret fordi han visuelt konstaterer den er lidt tynd, og dokumenterer så med den om det er korrekt eller ej.

  • #12   13. maj 2022 det er så nemt at skifte, så du kender måske nogen som kan gøre det for dig, ellers kan du finde gruppen på Facebook "find din mekaniker" smiley

Kommentér på:
Kørsel indtil omsyn

Annonce