{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.495 visninger | Oprettet:

ekstraordinært indkaldt til syn {{forumTopicSubject}}

Hvis en bil bliver indkaldt ekstraordinært til syn, vil man så stadig kunne læse det på Skats side , hvis bilen bliver afmeldt ?

Afmeldte biler er der jo ikke krav om , at de kommer til syn smiley

Kigger på en bil, hvor historien om nummerpladerne er lidt ulden, derfor spørgsmålet,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekstraordinært indkaldt til syn
  • #1   5. jul 2022 nej det kan du ikke som privat. husk den må max stå et år uden plader så skal den syns.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   5. jul 2022 Må man høre hvorfor du finder historikken ulden?
    Evt pladen så vi andre kan komme med vores vurdering?
    Ellers som Benjamin skriver.


  • #3   5. jul 2022 Politi skulle have inddraget pladerne, men 4 dage senere var den stadig ikke afmeldt......

    En lidt vævende historie, først vidste sælger ikke helt hvorfor pladerne var inddraget, lidt senere kunne det måske være fordi der ikke var betalt vægtafgift....Men sælger ville kontakte Politi, det måtte jo være en fejl.........


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #4   5. jul 2022 Så er den jo ikke ekstra indkaldt til syn? Ved manglende afgift/forsikring bliver plader bare taget og afmeldt....Men skat system er møg langsomt før man kan se noget....Der gik 3 uger før jeg kunne se synsrapport på min bil...

  • #5   6. jul 2022 Hvis han ik betaler dagsbørderne kan bilen være låst så man ikke kan hente nye plader før de bøder er betalt. Det kom jeg ud for da jeg skulle hente plader for min kammerat.

  • #6   6. jul 2022 #5 Den har stået med aktiv forsikring på Nummerpladenet, når jeg har kigget der.

    NU står den som "afmeldt uden aflevering af nummerplader".............

    Bilen er synet 12 måned 2021, så man burde bare kunne hente plader igen.

    Jeg har før set at biler der var ekstraordinært indkaldt til syn, at det står på Skats side, under fanen med "Syn"

    Om dette bliver stående når bilen bliver afmeldt har jeg dog aldrig bemærket, tænkte at en på Bilgalleriet måske vidste bedre besked end jeg smiley


  • #7   6. jul 2022 #5 Vil bilen stå som låst, hvis der skyldes dagsbøder til DFIM ?

  • #8   6. jul 2022 Ja til din sidste besked. Det var hvad min kammerat var ude han skyldte 2500 til dem samt han manglede at betale noget af sin vægtafgift så da jeg ville hjælpe ham med at hente plader kunne motorkontoret ikke udlevere dem før de bøder var betalt.

  • #9   6. jul 2022 #6
    Det er nok bare fordi tidligere ejer har tvangs afmeldt køretøjet fordi køber ikke har om registreret som aftalt.
    Hvis du har registrings attest, så kan du bare købe nye plader ved ind registrering.


  • #10   6. jul 2022 Vi havde osse købt to biler på auktion i Jylland. Og da vi sku ha prøveplader sku vi ringe ind til skat fordi de var "låste" så vi sku vente på nogle koder før de blev frie. Koderne fra vores attest virkede ikke.

  • #11   6. jul 2022 Mange Tak for Indspark smiley

    Bilen står ikke som låst på Skat, og har nu en aftale med sælger om at kigge nærmere på bilen i weekenden, så krydser bare fingre for at det lykkes at handle uden problemer smiley


  • #12   6. jul 2022 Det jo kun godt den ikke er låst! smiley

    Hvilken bil skal du kigge på?


  • #13   10. jul 2022 Jeg fik købt en billig Micra, den er ikke perfekt, men den starter og kører smiley

    Bilen står ikke som blokeret på Skat, så der burde jo ikke være problemer med at få købt nogle nummerplader til den i morgen.


  • #14   11. jul 2022 3 gange forsøgte manden i synshallen at indregistrere bilen og sagde så " Det er den forkerte registreringsattest" så jeg fik lidt sved på panden .Navnet på attesten svarede dog til navnet jeg havde sendt penge til , på MobilPay......

    Han prøvede så forfra, og så lykkedes det at få plader til bilen.

    Tak igen for indspark smiley


Kommentér på:
ekstraordinært indkaldt til syn

Annonce